Mitä teette avokonttorissa jos töitä ei ole?
Niin, teeskenteletkö tekeväsi töitä, surffailetko netissä, pakenetko pitkille lounaille vai mitä?
Kommentit (31)
Jos mulla olis töissä tyhjää aikaa, miettisin, koska tässäkin tehottomassa puljussa YT:t alkaa, ja pistäisin CV:ni kuntoon ja miettisin työhakukuvioita jo valmiiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 22:08"]
Jos mulla olis töissä tyhjää aikaa, miettisin, koska tässäkin tehottomassa puljussa YT:t alkaa, ja pistäisin CV:ni kuntoon ja miettisin työhakukuvioita jo valmiiksi.
[/quote]
Tätä teen osan ajasta, CV on todellakin hiottu kuntoon ja hakemuksia laitan aina kun sopivan haastava työpaikka tulee vastaan. Tylsistyn kuoliaaksi töissäni, olen jopa siivonnut kaikki toimiston kaapit ja komerot. Silti ei ole tarpeeksi tekemistä.
t. se jolla on näytönsuoja
Minä olen IT-konsultti. Projekteissa on löysempiä ja kiireisempiä aikoja ja joskus voi olla jopa projektien väleissä joitain aikoja. Hoidan hommani aina särmästi, meilit ja filet pidän järjestyksessä koko ajan. Niinpä luppoajalla ei oikeasti ole töitä. Meillä ei pidetä koskaan kahvitaukoja, mutta lounaalla voi toki olla pidempään, jos on lungimpaa.
Mulla jää aikaa,kun olen niin tehokas itse. Oikeasti, monesti edeltäjä on valittanut kiirettä ja minä ehdin samat työt tekemään ihan hyvin eikä niistä kukaan ole valittanut. Mulle on sanottukin, että tee hitaammin ja että ei muut ole samoja hommia ehtineet tehdä yhtä nopsaan, kun kerran määräaikaisessa ihmettelin ettei ole töitä....
Lähden kotiin. Mitä sitä toimistolla istumaan, jos ei ole tekemistä. Seuraavalla viikolla ei kuitenkaan taas päivän pituus riitä mihinkään.
-inssi, tuotekehitystehtävissä-
Surffaan netissä, kirjoitan blogiini, käyn pitkillä lounailla, otan etätyöpäiviä. Meillä on ihan täysin ok tehdä noita juttuja jos töitä ei ole, ihan älytöntä jos täytyisi teeskennellä tekevänsä työtä.
Ja olen IT-alalla projektityössä, joten ihan väkisinkin on projektien välissä aikoja jolloin työtä ei ole. Niistä ajoista todellakin nauttii, koska tietää että tasan tarkkaan kohta alkaa joku hätäkiireprojekti taas ja sitten saa raataa perse ruvella. Hyvää vastapainoa pienet työttömät jaksot.
Ja niin hullu ei tällä alalla varmaan kukaan ole, että menisi pyytämään jotain työtä jos sitä ei ole :-o Se kuulostaisi todella pahalaatuiselta perseennuolennalta ja olisi ihan älytöntä. Olemme firmalle äärituottavia 110-120 euron tuntilaskutuksellamme projektien aikana, kyllä siihen jokunen viikko velttoiluakin välillä mahtuu.
Ihan sellaisella vähäisellä työelämäkokemuksella uskaltaisin varovasti väittää, että ne ihmiset jotka kiirettä valittaa on tosi heikkoja järjestelemään töitään ja laiskoja. Myös juoruamiseen riittää kuitenkin loistavasti aikaa.
Mä vihaan olla töissä niin, että ei ole mitään töitä. Se on 15-kertaisesti raskaampaa kuin, että on paljon töitä. Olen jopa nukkunut työvuorossa, mikä oli ihan sallittu käytäntö meillä yöaikaan.
Mä laitan valokuvia, teen huutiskohteita, kirjoitan blogiini.
2 krt vuodessa tilataan työporukalla paperikuvia kimppatilauksena , eilen tuli paperikuvat. Kansio oli jo töissä mutta lähes 500 kuvaa teetin, kyllä siinä pari viikkoa menee ennen kuun kaikki on kiinni, kuvatekstit kirjoitettu.
Duunissa on välillä tosi hiljaista ja välillä tosi kiirettä. Pyrin tekemään pöytäni tyhkäksi samantien, usein jää luppoaikaa töitten loppuun 1 h - 1/
2. H.
Surffaan netissä, siivoilen sähköpostikansioita. Jos ei todellakaan ole mitään työtä, mikä on sinänsä harvinaista, niin tulen myöhemmin ja lähden aikaisemmin. Liukuva työaika, nääs.... teen sitten pitkää päivää kun sitä hommaa on (liikaakin yhdelle ihmiselle).
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 19:33"]
Mutta 5, eikö ne muut kuitenkin sitten näe, että vaihdat siihen muokattavaan dokumenttiin, kun he lähestyvät?
[/quote]
Ei, mulla on näytössä tietoturvasuoja. Tekemisen näkee vasta kun on suoraan mun selän takana XD
[/quote]
Mulla ei ole, mutta harrastan samaa kikkailua ja alt+vaihto-näppäinyhdistelmä on hiton nopea :D
[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 21:12"]
Tuollaistako työpaikoilla on nykyisin? On olevinaan niin tehostettua, kiireistä ja tärkeää, mutta sitten ei kuitenkaan ole töitä?
Terv. eräs työtön
[/quote]
Ei, kyllä se sellaista on ollut aina. Paitsi että erääss valtion virastossa, missä olin tuella, valittivat, ettei enää ehdi istua puolta tuntia kahvilla kuten ennen.... t välillä työttömänä ollut ja nyt töissä.