Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian prinsessa töissä?

Vierailija
12.08.2013 |

Edellisisessä suhteessa ex syytti minua herkkänahkaiseksi prinsessaksi, missä osittain olikin oikeassa. Käytännössä siis otin helposti nokkiini, mikäli jokin asia ei mennyt, kuten halusin tai hän ei ollut samaa mieltä perusteluista huolimatta. Noh, olen ottanut ainakin jonkin verran opiksi tästä.

Nyt sitten töissä minulla on yksi työkaveri, joka _minun_ mielestäni vähättelee minua (ja muitakin), eikä lainkaan ota muiden kommentteja/ajatuksia/mielipiteitä huomioon. Esimerkiksi: hän kertoi eräiden tulosten näyttävän asiaa x, johon ihmettelin, ettei se nyt ihan niin selvää ole. Työkaveri vain sivuutti tuon toteamalla, että kyllä on, ilman perusteluita tai pohdintaa siitä, että saattoiko minulla olla jokin pointti asiassa. Vastaavaa tapahtuu oikeastaan joka päivä, ja ainakin minun mielestäni tätä tapahtuu muillekin.

Toinen esimerkki: ko. työkaveri oli tehnyt lomakkeen, jota minun piti käyttää. Siinä oli mielestäni tiettyjä epäloogisuuksia, joita sitten kyselin ja pyrin korjaamaan (turha tehdä työtä, jonka joutuu tekemään uudelleen). Työkaverin mielestä minun olisi pitänyt vain täyttää tuo lomake, ja oli selvästi todella ärsyyntynyt kysymyksiini. Mielestäni kysyin/sanoin noista ihan ystävällisesti ja asenteella "hei, voisinkos tämän laittaa myös vaikka näin? :)"

Työkaveri on siis ihan mukava ns. siviilissä, mutta työnteosta ei oikein tule hänen kanssaan mitään. Jotenkin hän pyrkii vain sanelemaan kaiken, mikä ärsyttää itseäni aivan kamalasti, kun usein mielestäni hänen työnsä on puutteellista.

En tiedä, ärsyttääkö tuo henkilö muita yhtä paljon kuin minua, koska työpaikallani ei ole tapana juoruilla... Nyt sitten pohdin, että olenko jotenkin "prinsessa", jota ärsyttää, kun häntä ei kuunnella, vai onko minulla ihan aihettakin tähän....?

Olen akateemisesti koulutettu, mutta työkaverilla on itseäni korkeampi tutkinto, ja tuntuu, että siksi hän vähättelee minun ja muiden työkaverieni ajatuksia...

Kiitos, kun sai tänne edes hieman purkautua :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei riitele yksin vaan vikaa on aina molemmissa osapuolissa.

Vierailija
2/3 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä palaveri ja kerro kaikki ajatuksesi näillä esimerkeillä höystettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: tuo palaveri olisi varmaan jotenkin aikuismainen ratkaisu, mutta rehellisesti sanottuna en uskalla. Tuntuu, että minusta tulisi jotenkin silmätikku, jos jostain "valittaisin".

-ap