Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinipojan tyttöystävä on raskaana

Vierailija
12.08.2013 |

Tilanne on nyt sellainen ettei tyttö voi enää asua kotonaan. Saavat luvan hommata oman asunnon mahdollisimman nopeasti, mutta toistaiseksi tyttö on pakko majoittaa meille, ei ole muutakaan paikkaa. Kun vielä tietäisi minne. Tuleva isä asuu samassa huoneessa veljensä kanssa, toisessa lastenhuoneessa asuu alakouluikäinen tyttö, vierashuonetta ei ole. Mihin hemmetin rakoon minä sen likan saan tungettua? Samaan huoneeseen poikien kanssa? Tytön leluja purusvaan huoneeseen? Olohuoneen sohvalle? Vai pitääkö nuorempi (yläkouluikäinen) poika laittaa pikkusiskonsa huonekaveriksi ja nuoripari samaan huoneeseen? Hitto, ihan kuin tässä tilanteessa ei olisi isompiakin huolenaiheita.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat itse tienneet raskaudesta jonkin aikaa, en tiedä missä vaiheessa asia on selvinnyt. Meille tulivat puhumaan viikonloppuna, kun päätös lapsen pitämisestä ja yhteenmuutosta oli tehty. Tarkoitus oli että etsivät asunnon kaikessa rauhassa, ettei tarvitse kiireellä asettua pahimpaan mahdolliseen läävään.

Tässä on nyt puolin ja toisin yritetty rauhoittua. Nuoret menevät huomenna normaalisti kouluun ja aletaan järjestellä asioita. Tai itse he saavat kaiken hoitaa niin kuin haluavat, mutta autan tarvittaessa.

Kiitos kaikista ymmärtäväisistä kommenteista. Nyt jo vähän harmittaa että tuli näin purkauduttua.

Vierailija
62/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja lämmintä ajatusta sinulle! Kyllä lapsi on arvokas lahja! Arvostan, että et ala tässä tilanteessa puhumaan abortista. Huolenpito lapsesta ei ole ikäkysymys, vaan jotain aivan muuta. Kaikki järjestyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu, ap?

Vierailija
64/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta kuin sanoa että tytön vanhemmat on kamalia. En itse ikinä voisi nakata lasta sen takia pihalle että tulee raskaaksi 18-vuotiaana. Aivan järjetöntä. Se määrittää niin paljon heidän tulevaa elämää, kuinka paljon saavat lähipiiriltä tukea juuri nyt.

Vierailija
65/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuossa tilanteessa jaksaisi alkaa vauvan vara-äidiksi. Muuten kyllä auttaisin ja voisin normaalia lapsenhoitoapua tarjota. Opastaisin vauvan synnyttyä tuoretta äitiä ja isää miten vauvaa hoidetaan. Antaisin neuvoja kun pyydetään, korostaisin että he ovat nyt sitten ihan oikeita AIKUISIA aikuisten vastuineen ja antaisin sitten olla.

Melko surullinen olisin kun jäisi aikuisuuden ihanat alkuajat vapauksineen kokematta.

Vierailija
66/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä luoja että on kauheita ihmisiä täällä!! Omasta puolestani haluaisin onnitella tulevia isovanhempia ja vanhempia tietysti! :) 

Juuri tämmöisiä tapauksia varten sossu on olemassa. Itse ainakin mielummin maksan veroni kun tiedän että rahat menee jollekkin tämänkaltaiselle nuorelle parille ja heidän vauvalleen kun niille iänikuisille juopoille jotka hakevat perjantaipullo-rahansa sieltä luukulta! Ei se ole väärin jos joskus tarvitsee apua. Uutta veronmaksajaahan se tyttö sisällään kasvattaa!! Joten älkää mutisko ;)

-Entinen teiniäiti

Vierailija
68/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa, koululaisia jotka saavat lapsen, ei ammattia ei asuntoa..ja pariskunta pitäisi sitten majoittaa lastenhuoneeseen sänkyelämää viettämään..hei haloo

Auttaa täytyy toki mutta eiköhän se ole tämän pariskunnan oma tehtävä hankkia asunto ja muut vermeet jos kerran lapsi pystytään hommaamaan. Miksei tyttö asu kotonaan synnytykseen asti ja poikasi kotona, sehän olisi järkevä ja edullinenkin ratkaisu? Kumman kotona he ovat jo viettäneet sitä aikuiselämää yhdessä tätä ennen..ei oikein hyvää esimerkkiä pikkusisarille. Itsehän he toimivat jos ovat kypsiä vanhemmiksi jos eivät niin sinä sitten hoitelet kääröä kun nämä bailaa..ei v'lttämättä kestä noin aloitettu perhe-elämä. Toivottavasti mutta aika huonot on merkit.

Vierailija
69/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt vaan mutta ei kaikki ole semmosia "teinejä" enää ton ikäisenä. Selväti ovat harkinneet asiaa ja yhdessä tulleet siihen tulokseen että haluavat pitää lapsen. Se jo osoittaa kypsyyttä. Itse tulin raskaaksi 17 vuotiaana ja sain esikoisen 18 vuotiaana. Muutin raskausaikana omilleni ja olin yksinhuoltaja vauvalleni jonka isä ei halunnut olla kuvioissa ollenkaan. MINÄ kannoin vastuun vauvastamme. Nyt se "vauva" on jo 8 vuotias ja minulla on toinenkin lapsi aviomieheni kanssa. Vanhempani auttoivat esikoisen kanssa tietysti aina silloin tällöin muttei yhtään sen enempää kun "aikuisillakaan" äideillä. Bilettänyt en todellakaan joka viikko, en edes joka kuukausi. Ainoastaan omilla syntymäpäivilläni pyysin vanhempiani ottamaan pikkusen yökylään jotta pääsin ulos kavereiden kanssa.

Nuorikin äiti/isä voi olla hyvä vanhempi!

-Entinen teiniäiti

Vierailija
70/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin kylmä on monen suomalaisen äidin sielunmaisema. voidaan hylätä oma lapsi ja lapsenlapsi ja opettaa jotain hiton aikuisvastuuta. Miten kukaan voi raskaudesta johtuen laittaa oman jälkikasvunsa pihalle tai häätää nuoret pihalle vauvansa kanssa? Mitä ihmettä teille on opetettu? Ei kai lapsi voi olla syy miksi rankaistaan ja hylätään se oma lapsi? Ei ihme että meillä on niin paljon pahoinvointia kun empatia ja henkinen kapasiteetti on tällä tasolla.

Vierailija
71/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuori ihminen voi olla hyvä äiti/isä mutta se antaa jo hieman huonon kuvan alkuun, ollaan koululaisia ei yhteistä asuntoa ei toimeentuloa, onko edes ajokorttiakaan?

Määrättyjä valmiuksia olisi hyvä olla ennen yhteenmuuttoa.

Miksi eivät ole jo hankkineet asuntoa? Se jo osoittaa ettei ihan aikuismaisesti toimita. Jos ei liikaa hyysää niin toimivat itse tai sitten eivät ja silloin ovat aika kykenemättömiä kantamaan vastuuta.

Vierailija
72/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitä hattuun kaikki veronmaksusta itkevät. Omat vanhempani saivat minut kun olivat 18 ja 19. Isä oli käynyt peruskoulun ja äiti amiksen. Äiti kävi myöhemmin jonkun täydennyskurssin, isä on edelleen raksamies. Lukevat Seiskaa ja Iltasanomia, isältä puuttuu hampaita ja äiti on sairaalloisen ylipainoinen. Nuorempana isällä oli vakava alkoholiongelma jonka johdosta olimme köyhää rupusakkia. Nykyään hänen juopottelunsa on kurissa (eli "vain" 1-2 eurokossua per viikonloppu).

Minä kirjoitin yo-kirjoituksissa viisi laudaturia ja yhden eximian. Opiskelin yliopistossa yhteiskuntatieteitä ja päädyin mutkien kautta työskentelemään markkinoinnin parissa. Kuukausipalkkani on 6500€. Kaksi vuotta nuorempi veljeni on tehnyt sekä juristin että ekonomin tutkinnot, päätyi kuitenkin lopulta burn outin jälkeen liikunta-alalle.

Kenenkään ei ole pakko uskoa tätä, mutta halusinpa nyt kuitenkin kertoa ap:lle ja muillekin, ettei teinivanhemmuus välttämättä ole portti kurjuuden periytymiseen. Omalla kohdallamme auttoi se, että muu suku tuki vanhempiani ja saimme normaaliuden mallin ulkopuolelta. Ongelmistaan huolimatta vanhemmat tekivät myös aina selväksi, että minä ja veljeni olemme fiksuimpia, parhaimpia ja onnistuneimpia lapsia mitä toivoa saattaa.

Ainoa huono puoli on, että näiden kokemusten jälkeen olemme veljeni kanssa molemmat perheettömiä sinkkuja. Vanhemmat alkoivat puhua ehkäisystä jo yläasteella ja perhemalli ei ole varsinaisesti kiehtonut.

Kasvattamiseemme vaaditut verot lienemme jo maksaneet.

Vierailija
73/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä vaiheessa raskaus on, mutta pyytäisin pojan taivuttelemaan tytön aborttiin.

Vierailija
74/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:51"]

Jäitä hattuun kaikki veronmaksusta itkevät. Omat vanhempani saivat minut kun olivat 18 ja 19. Isä oli käynyt peruskoulun ja äiti amiksen. Äiti kävi myöhemmin jonkun täydennyskurssin, isä on edelleen raksamies. Lukevat Seiskaa ja Iltasanomia, isältä puuttuu hampaita ja äiti on sairaalloisen ylipainoinen. Nuorempana isällä oli vakava alkoholiongelma jonka johdosta olimme köyhää rupusakkia. Nykyään hänen juopottelunsa on kurissa (eli "vain" 1-2 eurokossua per viikonloppu).

Minä kirjoitin yo-kirjoituksissa viisi laudaturia ja yhden eximian. Opiskelin yliopistossa yhteiskuntatieteitä ja päädyin mutkien kautta työskentelemään markkinoinnin parissa. Kuukausipalkkani on 6500€. Kaksi vuotta nuorempi veljeni on tehnyt sekä juristin että ekonomin tutkinnot, päätyi kuitenkin lopulta burn outin jälkeen liikunta-alalle.

Kenenkään ei ole pakko uskoa tätä, mutta halusinpa nyt kuitenkin kertoa ap:lle ja muillekin, ettei teinivanhemmuus välttämättä ole portti kurjuuden periytymiseen. Omalla kohdallamme auttoi se, että muu suku tuki vanhempiani ja saimme normaaliuden mallin ulkopuolelta. Ongelmistaan huolimatta vanhemmat tekivät myös aina selväksi, että minä ja veljeni olemme fiksuimpia, parhaimpia ja onnistuneimpia lapsia mitä toivoa saattaa.

Ainoa huono puoli on, että näiden kokemusten jälkeen olemme veljeni kanssa molemmat perheettömiä sinkkuja. Vanhemmat alkoivat puhua ehkäisystä jo yläasteella ja perhemalli ei ole varsinaisesti kiehtonut.

[/quote

mun pikkuveli on sinkku, annanko numeron ? On aina töissä, ei kerkee tapailee, eli sopiva sulle

Vierailija
75/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän tekisin etupäässä vauvan hyvinvoinnin kannalta. Noilla teineillä on vielä koulut kesken? On myös havaittu että yli 30 vuotiaiden miesten vauvoilla on pidemmät telomeerit.

Vierailija
76/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalittomista vanhemmista kasvaa moraalittomia nuoria.

Hävytöntä ja ällöttävää !

Tulevia perhesurmaajia.

Vierailija
77/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 22:51"]

[/quote

mun pikkuveli on sinkku, annanko numeron ? On aina töissä, ei kerkee tapailee, eli sopiva sulle

[/quote]

Hahah, anna ehdottomasti!

Aiheesta jatkaakseni, ärsyttää tuollainen yleistäminen. Meillä on kuitenkin edelleen olemassa pohjoismainen hyvinvointivaltio, jonka ansiosta heikommistakin lähtökohdista on mahdollisuudet vaikka mihin. Tsempatkaa, älkää lytätkö.

Vierailija
78/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo selvästi. Jos olisit niin inhimillinen että olet valmis majoittamaan tuon tyttöystävän et ylipäätänsä kirjoittaisi tuollaiseen sävyyn.

Ja viimeistään se vastaus paljasti: "saavat nyt itse selvittää asiansa". Ensin kysyt neuvoa ja kun neuvotaan kääntymään sosiaaliviranomaisten puoleen niin sinua ei kiinnosta vaan nuoret saisi itse hoitaa asiat.

Tällaisissa tapauksissa sossu on kyllä aina äidin kanssa tekemisissä ihan ilman pyytämättäkin neuvolan kautta ja asumisjärjestelyt selvitetään jo etukäteen.

Aika huonosti kirjoitettu draama joka periaatteessa voi olla totta mutta ei sinun kohdalla.

Vierailija
79/91 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan vanhempi potkii tyttönsä kotoa jos kuulee että on raskaana. Millä vuosisadalla nämä oletetut vanhemmat elävät sitten?

Vierailija
80/91 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up