Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tosi usein nykyään äideillä kilpirauhasen..

Vierailija
12.08.2013 |

miksi tosi moni äiti sairastuu kilpirauhasongelmiin synnytettyään.lähipiirissä näin on käynyt viidellä äidillä lähiaikoina ja nyt törmäsin blogissakin siihen sattumalta http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/somen-ihanin-muija-esittaytyy.html

Mulla oli nuorempana kilpirauhasen tulehdus ja pelkään sairastuvani raskauden myötä!!:(

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:54"]

Lukion lääkäri totesi minulla kilpirauhasen liikatoiminnan 18-vuotiaana ja sain siihen radioaktiivista jodia, joka muutti sen vajaatoiminnaksi. Kuulemma on erittäin yleinen, lapsettomalla isotädillänikin oli se.

[/quote]Oliko isäsi / äitisi siis adoptoitu? Sukuasituksesta siis ei ehkä ollu kyse?

[/quote]

Lapseton isotäti voi ihan hyvin olla biologista sukua. Tädiksi pääsee, vaikka lapsia ei saisikaan.

Vierailija
22/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla kans kaksi äitikaveria, ja synnytyksen jälkeen alkoi tulemaan samoja oireita kun tolla bloggaajalla mutta arvot eivät ole vielä ylittyneet joten eivät saa hoitoa.. Miksi tuo bloggaajakin joutui olemaan ilman lääkitystä kaksi vuotta? Onko tauti niin vaikea löytää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten näkyy vasta ajankuluessa verikokeissa

Vierailija
24/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:12"]

miksi tosi moni äiti sairastuu kilpirauhasongelmiin synnytettyään.lähipiirissä näin on käynyt viidellä äidillä lähiaikoina ja nyt törmäsin blogissakin siihen sattumalta http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/somen-ihanin-muija-esittaytyy.html

Mulla oli nuorempana kilpirauhasen tulehdus ja pelkään sairastuvani raskauden myötä!!:(

[/quote]

ole huoleti, tuskin se sulle tulee

Vierailija
25/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon tuohon dieettihommaan!

Vierailija
26/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan vähyys nykyruokavaliossa on syypää sun hymyyn eiku suruun. Haha

Vierailija
27/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on ikkuna naisen terveyteen on joku fiksu joskus sanonut. Kilpirauhasen pitäisi tehostaa toimintaansa 50% raskauden aikana. Normaali raskauden aikainen / synnytyksen jälkeinen väsymys eroaa kyllä vajaatoiminnan aiheuttamasta väsymyksestä. Moisen kokeneena en toivo kyllä kellekkään samaa. Nyt toinen raskaus mennyt paljon paremmin, kun on lääkitys. =)  

Vierailija
28/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja aiheesta. Ap

Vierailija
29/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata menettää yöuniaan miettimällä saako kilpirauhasen vajaa/liikatoiminnan. Mulla alkoi 18-vuotiaana epämääräiset oireilut, mm väsymys ja vasta 22-vuotiaana kun muutin uudelle asuinalueelle ja lääkäri vaihtui, löytyi myös kilpirauhasen vajaatoiminta sekä kyhmystruuma. Kyllä silloin tuli muutamat itkut itkettyä, lähinnä siksi ettei kukaan ollut sairautta huomannut aiemmin. Aluksi joutui rampata verikokeissa ja lääkitystä muutettiin jatkuvasti, mutta nyt on ollut pidemmän aikaa tasaista. Enkä edes muista sairautta koko aikaa, ainoa muistutus asiasta nykyään on jokapäiväinen lääkitys ja välillä tuntuu palan tunnetta kurkussa. Ei rajoita elämääni siis mitenkään :) niin ja lapsia ei ole mulla vielä.

Vierailija
30/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 17:14"]

Ei kannata menettää yöuniaan miettimällä saako kilpirauhasen vajaa/liikatoiminnan. Mulla alkoi 18-vuotiaana epämääräiset oireilut, mm väsymys ja vasta 22-vuotiaana kun muutin uudelle asuinalueelle ja lääkäri vaihtui, löytyi myös kilpirauhasen vajaatoiminta sekä kyhmystruuma. Kyllä silloin tuli muutamat itkut itkettyä, lähinnä siksi ettei kukaan ollut sairautta huomannut aiemmin. Aluksi joutui rampata verikokeissa ja lääkitystä muutettiin jatkuvasti, mutta nyt on ollut pidemmän aikaa tasaista. Enkä edes muista sairautta koko aikaa, ainoa muistutus asiasta nykyään on jokapäiväinen lääkitys ja välillä tuntuu palan tunnetta kurkussa. Ei rajoita elämääni siis mitenkään :) niin ja lapsia ei ole mulla vielä.

[/quote]

Kiitos:) ap

Vierailija
31/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulle käy noin [quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:12"]

[/quote]

Vierailija
32/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:((( surullista että naiset sairastuu just kun vauva syntyy

Vierailija
33/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLIPAINO!!!!!

Vierailija
34/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 17:36"]

YLIPAINO!!!!!

[/quote]

No ei ainakaan apn laittamassa linkissä:D

Vierailija
35/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mun kavereilla. Ap

Vierailija
36/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ei vaikuta mitenkään kilpirauhasongelmiin! 

Vierailija
37/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 17:43"]

[/quote]

Kyllä ylipaino voi sen verran vaikuttaa, että paino vaikuttaa siihen, paljonko hormonia ihminen tarvitsee. Ylipainoinen tarvitsee siis määrällisesti enemmän kuin hoikempi henkilö. 

Vierailija
39/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 17:43"]

[/quote] Kiitos kun oikaisit, en ollut tietoinen asiasta :)

Kyllä ylipaino voi sen verran vaikuttaa, että paino vaikuttaa siihen, paljonko hormonia ihminen tarvitsee. Ylipainoinen tarvitsee siis määrällisesti enemmän kuin hoikempi henkilö. 

[/quote]

Vierailija
40/60 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ihan tosi :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän