Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkailee itsemurhalla jos jätän hänet, alkoholismi

kyllästynyt
12.08.2020 |

Hei!

Ei ole provo. Mitä hittoa tässä pitää tehdä? Jokainen alkoholistin puoliso tietää varmasti tilanteen. Tyhjät lupaukset, aina paluu samaan ja hyvä aika kestää parhaimmillaan 2vk. Takana jo useampi vuosi. Itse olen suorittaja, joka kestää näköjään mitä tahansa paskaa. Tiedostan omana ongelmanani läheisriippuvuuden. Jos joku ulkopuolinen kysyisi vastaavassa tilanteessa apua, sanoisin että sairastahan tossa suhteessa on pysyä.

Nyt on taas retkahdus, olen kertonut että otan lapset ja lähden. Muuttuu marttyyriksi, koska ei ole kuin "paska ihminen" ja kertoo ettei millään ole mitään väliä niin tappaa itsensä??? Tuntuu ihan kiristykseltä ja olen aivan hukassa kun en uskalla jättää miestäni, joka on vielä enemmän hukassa.

Alkoholismista: Tiedostaa kyllä ongelmansa ja vihaa asiaa, mutta ei suostu hoitoon kun pääsee siitä itse. Ei vaan ole päässyt, mutta yritys alkaa taas uudestaan. Itse pitäisi vaan jaksaa mukana, hoitaa koti ja lapset ja tsempata kun hänellä on vaikeaa!

Puolisona: En jaksa enää. Olen aivan loppu. Tunteet kuolee tässä, vaikka toista rakastankin. Ei tämä ole nuoren, ihan mielestäni hyvännäköisen ja terveen aikuisen unelmien suhde. Parisuhteemme on niin syvältä perseestä alkoholismin takia, että olen lähes heittänyt hanskat tiskiin ja todennut menettäneeni sen ihmisen kenen kanssa olen alkanut seurustelemaan.

On tehty lasu, joka on tietoinen asiasta. Mies lupasi kuun taivaalta muuttua. Ei vaan oo vieläkään onnistunut pysyvästi. Pelkään, että jos lähden tai otan oman asunnon, lapset menettää isänsä. Syyttäisin siitä itseäni. On niin paljon paskaa mielessä näiltä alkoholismivuosilta, että terapeuttikin heittäisi varmaan selälleen rullatuolissaan.

Onko vertaistukea, tai järjen ääntä? Tää on ihan kauheeta. :(

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan lähteä. En vaan tiedä miten. 

Ap

Yksinkertaisesti kattelet asunnon itelles ja lapsille ja lähdet.

Vierailija
22/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että vain kiristää ja uhkailee kun näkee että se toimii etkä sinä sen vuoksi lähde. Tarvitsee sen mahdollistajan "harrastukselleen" eli ryyppäämiselle. Sinä hoidat kodin ja kaiken muunkin varmaankin ja hän saa rauhassa ryypätä. Minunkin eksäni, tosin selvinpäin yleensä, uhkaili itsemurhalla jos lähden ja myöhemmin eron jälkeen jos en ota takaisin. Lopulta väsyin siihen pelleilyyn ja sanoin että ANNA MENNÄ, tapa jo itsesi niin päästään mekin elämään oikeaa elämää. Ei se mitään uskaltanut tehdä, elää p.ru edelleen. Toisaalta voihan miehesi olla tosissaankin mutta pitääkö lasten elämä pilata isän ryyppäämistä katsomalla? Eikö lapsillakin ole oikeus alkoholittomaan lapsuuteen ja vanhempiin? Samoin sinulla on oikeus elää rauhallista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan lähteä. En vaan tiedä miten. 

Ap

Aloitat siitä, että etsit itsellesi asunnon (kerrostalo, jos arvelet että mies alkaa vainota!) ja laitat tarvittaessa rahaa vähän sivuun muuttoa ja hankintoja varten. Kaikki muu on toissijaista - esim. eron vireille laittaminen, senkin ehtii tehdä myöhemmin. Et puhu miehelle mitään, että asunto on etsinnässä. Vasta sinä päivänä kun muutat ja paikalla on sukulaisia tai ystäviä, jotka ehkä auttavat muutossa, voit kertoa mitä tapahtuu. Näin turvaat itsesi ja lapset kaikkein parhaiten.

Kun asut turvallisesti uudessa osoitteessa

-10-

Vierailija
24/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin alkoholistimiehen siinä vaiheessa, kun hän alkoi yllättäen uhkailemaan itsemurhalla. Itsemurhauhkaus tuli, kun hän taas kerran retkahti pitkän hyvän kauden jälkeen ja en enää reagoinut mitenkään tähän retkahdukseen. Näköjään oma rajani meni tuossa.

Vierailija
25/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus ja tunteet ovat parisuhteessa tärkeitä varsinkin miehelllä se mikä hytisee siellä säkeissä se testosteroni ja vastuuun kanto. Alkoholi korvaa senkin omallla aivolohkollaaan. Ihmisen pitää kokea, tuntea ja käsittää tavalllisesti asiat jolloin hän on valmis tekemään päätöksiä. Jo alakoulussa lapsille tehdään lukujärjestykset siksi koska ymmmärretään se että ihmisen on vaikea päästä alkuun, esim kunto ohjelman tekeminen ja sen säännölllinen noudattaminen vaatii selkeän ohjelman että mitä minäkin päivänä tulee tehdä ja alkuun pääsemisen jälkeen siitä alkaa syntyä ihmiselle rutiini jota hän alkaa noudattaa kun sit säännöllisesti noudattaa. ALku on aina hankalaa ja vaaatii paljonkin, mutta kun vauhtiin pääsee siitä alkaa muodostua oma yhtälönsä joka antaa keholle sen luontaista energiaaa mikä auttaa pitämään vireystilaa yllä ja josta voi nauttia sen kyydistä.

Vierailija
26/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et puhu enää terveitä vaan läheisriippuvuus puhuu jo suullasi. Tiedän kun olin itse tuossa.

Nyt ei ole muuta keinoa kuin lähteä, varoittamatta, ja palaamatta. Mitä jos hän vihaa ajatusta erosta niin että tekee jotain sinulle ja hänestä tulee lastesi ainoa huoltaja?

Mitä jos niin paljon että tekee jotain lapsille?

Ja vaikka ei tekisi aktiivisesti, alkoholisti sairastuttaa kaikki ympärillään, samoin kuin sinut nyt. Tarkoitan lapsiasi. Tyttäresi tai poikasi alkaa hävetä ja salailla ja pelastaa. Huolehtii yöt ja antaa rahaa. Omalta kumppanilta sietää tuota samaa ja pitää normaalina. Sitäkö heille haluat? Katkaise ketju! Elä heidän kanssa raitis lapsuus!

Alkoholistin tekemiset ei ole sinun syy eikä häpeä vaan hänen.

Lähde. Ota lapset. Kerro sukulaisille totuus, miksi. Tietenkään he eivät hyväksy eikä ymmärrä, ei pidäkään hyväksyä alkoholistia. Mutta sinua Jahas lapsia he auttavat kun ymmärtävät. Sinun täytyy kertoa tai saat saarnan miten pitää avioliitossa yrittää. Ei pidä koska miehesi on liitossa alkoholin kanssa eikä sinun.

T. Alkoholistin vaimo 18 v, ex.

Ps

Älä kerro etukäteen

Älä palaa

Vierailija
27/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin alkoholistimiehen siinä vaiheessa, kun hän alkoi yllättäen uhkailemaan itsemurhalla. Itsemurhauhkaus tuli, kun hän taas kerran retkahti pitkän hyvän kauden jälkeen ja en enää reagoinut mitenkään tähän retkahdukseen. Näköjään oma rajani meni tuossa.

Oma rajani meni siinä kun alakoululainen lapsi oli löytänyt sammuneen isänsä ja autteli tätä yrittäen selitellä minulle että kaikki ok.

Vierailija
28/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsket ottamaan yhteyttä lääkäriin ja pakkaat kamasi. Se mitä hän tekee ei ole sinun vastuullasi.

Vierailija
29/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi et vain eroa? Ei ne lapset halua asua alkoholisti isän kanssa saman katon alla. Niille riittää ihan hyvin nähdä silloin tällöin selvää isää.

Jos miehesi tekisi itselleen jotain, niin hän tekee sen itse, et sinä. Et ole syntynyt tähän maailmaan miehesi takia, ei sun tarvitse vetää sellaista riippakiveä perässäsi hautaan asti.

Vierailija
30/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisteissa on adiaa tuntevan terapeutin mukaan paljon narsisteja.

Narsistit uhkailevat itsemurhalla.

1 + 1 = ....

Lähde jo tänään.

Vierailija
31/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro läheisillesi miten asiat on ja lähde. Älä pilaa omaa ja lastesi elämää. Olet vastuussa itsestäsi ja lapsistasi.

Tämä. Kerro, että harkitsette palaamista kun on todistettavasti ollut vähintään 6 kk kuivilla.

Todella typerää. Kuka tahansa viinamies pystyy 6kk olemaan juomatta, kun tietää, että kirkas palkinto odottaa lopussa. Ei se viinanhimo mihinkään lähde. Koskaan.

t. Viinamies.

Vierailija
32/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että tänne tuli kommentteja alkoholistien ex-puolisoilta. Vertaistuki on paras tuki tässäkin asiassa. Lähtö kuin pieru saharaan on tosi vaikeaa toteuttaa.. Täällä ei ole sopivaa asuntoa vapaana. Vuokrasopimus on minun nimissä, vain minulla olisi varaa maksaa täyttä vuokraa ilman puolisoa, kaikki tavaramme ovat yhteisiä. En jotenkaan moraalisesti voi heittää toista pellolle, kun toi uhkailu alkaa ja maksaa kuitenkin asumisesta osansa. Tosi vaikee tilanne.

Ap

Vierailija
33/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vielä kysyä, onko KETÄÄN kenen puoliso olisi oikeasti päässyt tosta viinahelvetistä irti niin luvattuaan?

Jos joku läheisesi on, niin miten ihmeessä onnistui raitistumaan?

Ap

Vierailija
34/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan vielä kysyä, onko KETÄÄN kenen puoliso olisi oikeasti päässyt tosta viinahelvetistä irti niin luvattuaan?

Ap

Vasta kun menivät Minnesotahoitoon, itsekseen pääsee joku promille pari eroon, ja sun miehes ei kuulu siihen porukkan.

Miksi vain puolustelet miestä? Miksi et puolusta lapsiasi???

t. raitis alkoholisti

Vierailija
35/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lähinaapurustossa kaksikin tuollaista. Vaimot otti ja lähti samoihin aikoihin. Miehet tappoi itsensä. Taisi olla pari viikkoa väliä niillä itsemurhilla. Ei ole sinun vastuulla mitä se tekee.

Säälittäviä vätyksiä. Joka alkoholin kanssa läträä niin se alkoholin kestäköön.

Vierailija
36/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro läheisillesi miten asiat on ja lähde. Älä pilaa omaa ja lastesi elämää. Olet vastuussa itsestäsi ja lapsistasi.

Tämä. Kerro, että harkitsette palaamista kun on todistettavasti ollut vähintään 6 kk kuivilla.

No ei todellakaan. Jos ap lupaa miehelleen tällaista, tämä tulkitsee asian niin, että kunhan keplottelee joten kuten kuusi kuukautta ilman viinaa, niin perhe palaa kotiin ja "arki" alkaa alusta. Ap:n on nyt vaan lähdettävä ja otettava vastuu omasta ja lastensa elämästä. Mies on vastuussa omasta elämästään ja valinnoistaan.

Vierailija
37/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ovat jo menettäneet isänsä, älä jatka itsesi ja lastesi tuskaa kituuttamalla tuollaisen kanssa.

En ole alkoholistin ex, olen raitis alkoholisti. Minua ei edes ero rakkaastani eikä Minnesotahoitokaan auttanut, ymmärsin tilanteeni vasta, kun makasin sairaalassa kävelykyvyttömänä. Tai olin kyllä jo aiemmin tajunnut, että näin ei voi jatkua, ja jotain pitäisi tehdä, mutta ei. Viina vei, kaiken muun yli. Nyt asiat ovat olleet hyvin jo pian yhdeksän vuotta, mutta pidän mielessäni, että minun on aivan turha ottaa yhtä, se tarkoittaa vuosien putkea.

Ala siis heti järjestelemään muuttoa hiljaisuudessa. Voisitko saada sossulta tai Kelasta muuttoapua? En tiedä näitä tukikoukeroita, mutta uskoisin jo lastensuojelunkin haluavan auttaa tilanteessanne. 

Uusi elämä odottaa!

Vierailija
38/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja lähde. Järjestä kuitenkin toisen koti ja asuminen siten että hän viihtyy, ettei jää tyhjää ja ankeaa. Anna kriisipuhelimen numero ja pidä huoli että omaiset /sukulaiset /kaveri ovat myös hänen soiton tai videopuhelun päässä - eron aikaan varsinkin. Hän voi myöhemmin ehkä paremmin, ehdota että vähentää alkoholin käyttöä, ettei se lisää hänen ongelmiaan. Hän löytää luultavasti toisen kumppanin joku päivä

Vierailija
39/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No minä olen. Sitähän ei tiedä ennen kuin kuolo korjaa, että pitikö se loppuun asti.

Kävin rankan kuukausien pituisen hoitojakson, jonka jättää kesken n. 75 prossaa osallistujista ja n. 15 prossaa on viinassa/aineissa jo hoitojakson jälkeisenä viikonloppuna.

Eli ammattiapua. En ollut hoidossa Suomessa.

Vierailija
40/78 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisit, niin mies saattaisi muutaman viikon juotuaan huomata että paha se on yksin oll, kun ei ole ketään hyysäämässä. Se saattaisi alkaa omalla kohdallaan miettimään mitä haluaa.

Yksi vaihtoehto on myös, että löytää heti toisen mahdollistajan ja unohtaa sut. Yllättävän usein nää onnistuu esittämään reppanaa ja joku kaltaisesi lankeaa hoivaamaan, onhan ex vienyt lapsetkin mennessään, mies juo koska on uhri ja se pitää hoitaa.

Sekin jos tappaa itsensä, niin on omien valintojensa seurausta. Sä et ole vastuussa miehen elämästä, olet jo ilmeisesti kaiken tehnyt. Nyt on sun aika huolehtia itsestäsi ja lapsista kun sitä ei kukaan muukaan tee, vähiten tuo mies.

Oletko ikinä muuten koettanut kirjettä? Ilman syyllistämisttä tai haukkumista (joka varmasti on vaikeaa) kirjoittaisit kaikki tunteesi mitä mies pakottaa sut kestämään, kaikki miehen takia pieleen menneet suunnitelmat ja pettymys, huoli ja suru. Kirjoittaisit sen elämän mitä teillä olisi ilman alkoholia. Miltä tuntuu naisena, äitinä ja kumppanina kun mies valitsee salarakkaansa perheen yli. Miltä tuntuu katsoa tuntematonta miestä, miltä tuntuu kun on menettänyt sen ihanan ihmisen johon rakastuit. Mitä kaikkea hyvää ja kaunista te perheenä menetätte.

Lähtisit vähäksi aikaa pois ja annat miehen lukea rauhassa, että mies huomaa ettei olekaan ketään auttamassa.

Vaikea tilanne, otan osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi