Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ekaluokkalaiselle huomenna kouluun mukaan?

Vierailija
11.08.2013 |

Reppu, missä penaali. Kännykkä ja juomapullo. Vaihtosukat, ehkä vaihtovaatteet myös.

Onko ne koululaiset siellä farkut jalassa koko päivän, vai onko erikseen ulkoiluvaatteet niinkuin päiväkodissa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penaalia ei yleensä tarvita. Koulusta saa kaikki työvälineet ja niitä ei suositella kotiin vietäväksi. Kotiin kannattaa varata lyijykyniä ja puuvärit läksyjä varten.

Vierailija
22/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:13"]sisätossut[/quote]

Noi kuuluu kerhoihin ja sisäliikuntatunneille. Kyllä ne muuten jää laukkuun, koska niille nauretaan "kerhotossuina". Suurin osa kuitenkin sukkasillaan. Ei tenavat arkaile astella hyvin likaisillakaan käytävillä sukissa.  T.Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 15:20"]

Penaalia ei yleensä tarvita. Koulusta saa kaikki työvälineet ja niitä ei suositella kotiin vietäväksi. Kotiin kannattaa varata lyijykyniä ja puuvärit läksyjä varten.

[/quote]

Puuvärit??? Eihän sielä nyt enään palloja ja muita muotoja väritellä. Leikkikouluunko olette lapsenne laittaneet.

Vierailija
24/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, kyllä vaan ekaluokkalaiset värittää paljonkin, mm. käden motoriikan takia. Tervetuloa nykykoulun monipuolisia työtapoja seuraamaan!

Sisätossuista sen verran, että meillä suurimmalla osalla oppilaista on crocsit sisäkenkinä.

terv. ope (nro 22)

Vierailija
25/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin sisäkenkien lisäksi ne vaihtosukat, en muuta vaihtovaatetta laittaisi mutta sukat nyt on ihan ok, jos sattuu, että kengät fuksaa ja vettä sataa ulkona. Ja eiköhän sitä nyt jokainen vanhempi itse tiedä laittaako lapsella, sadeviitan, sadetakin vai sateenvarjon. Meillä on pojalle vettäpitävä takki, niin laitan reppuun sateenvarjon jos sattuu kotimatkalla satamaan... Ja sisäkenkiä ainakin meidän koulussa suositellaan käytettäväksi, ei ne nyt mitään kerhokamaa ole pelkästään, mutta se on totta, että harva niitä käyttää tai alussa kyllä mutta sitten ne unohtuvat sinne naulakon alle....eli mitään kalliita sisäkenkiä ei kyllä kannata laittaa mukaan.

Vierailija
26/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa sanotaan ettei ekaluokkalainen vielä tarvitse puhelinta. Mihin tämä perustuu? Miksi vaikka 5 luokkalainen TARVITSEE puhelimen, jos ekaluokkalainen ei? 

Itse ainakin aion soittaa ekaluokkalaiselleni koulun jälkeen ainakin pari ekaa viikkoa. Lapsi voi myös itse soittaa, että saako mennä kaverille tms.

Vierailija
27/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koululaiset tarvitse puhelinta mihinkään, jos ollaan ihan rehellisiä. Mekin olemme pärjänneet kouluaikamme ilman puhelimia, monet nykyäidit ovat käyneet lukionkin kännykättömään aikaan ja siitäkin on selvitty.

Mutta onhan se kätevä, erityisesti pienemmille lapsille, joilla ei aina kaikki pysy mielessä niin pitkään eikä osaa kaikkea vielä itse tehdä, niin voi kysyä vanhemmilta apua.

Vierailija
28/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 17:18"]

Ei koululaiset tarvitse puhelinta mihinkään, jos ollaan ihan rehellisiä. Mekin olemme pärjänneet kouluaikamme ilman puhelimia, monet nykyäidit ovat käyneet lukionkin kännykättömään aikaan ja siitäkin on selvitty.

[/quote]

Meillä oli lapsuuteni aikana jotain, mitä meillä ei nykyään ole, nimittäin lankapuhelin. Pystyin siis soittamaan vanhemmilleni kotoa ja minulle pystyttiin soittamaan.

Meidän lapsi on tarvinnut kännykkää myös koulumatkalla. Olisi tietenkin voinut jäädä tienposkeen itkemään ja joku aikuinen olisi häntä toivottavasti auttanut. Helpompaa oli kuitenkin soittaa isälle, että tule hakemaan, en pääse itse kotiin.

Vierailija
29/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen tarvitsee kouluun mukaan vanhempansa ekana koulupäivänä. Se on todella jännä paikka lapselle ja turvallinen kädestäpitäjä on tarpeen. Lisäksi koulumatkan kulkemista on hyvä harjoitella vanhemman kanssa.

Toki voit panna lapselle mukaan myös repun ja penaalin, mutta ekana päivänä ei välttämättä tule vielä kirjoja ja kyniä saa koulustakin. Vaihtovaatteet voi viedä iltapäiväkerhoon, mutta erillisiä ulkoiluvaatteita ei vaihdeta välitunnille. Liikuntatunnille vaihdetaan vaatteet useinkin, mutta liikkatunneista tiedotetaan aikanaan.

Hyvää lukuvuoden alkua pienellesi! Ja on se jännä asia meille vanhemmillekin, älä unohda ottaa aamulla kameraa mukaan ;-)

Vierailija
30/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 16:07"]

Joka paikassa sanotaan ettei ekaluokkalainen vielä tarvitse puhelinta. Mihin tämä perustuu? Miksi vaikka 5 luokkalainen TARVITSEE puhelimen, jos ekaluokkalainen ei? 

Itse ainakin aion soittaa ekaluokkalaiselleni koulun jälkeen ainakin pari ekaa viikkoa. Lapsi voi myös itse soittaa, että saako mennä kaverille tms.

[/quote]

Useimmat ekaluokkalaiset menevät iltapäivähoitoon, ja vanhempi hakee heidät sieltä. Kännykkää ei siten tarvita, koska lapsi ei kulje/ole yksin. JOS on, niin tilanne tietysti onkin eri.

30

Vierailija
31/31 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikoidut vaatteet, penaali. Reppu. 

Aidin kännykkänumero taskuun :)