Perheen istumapaikat lomalennolla /Tuifly Nordic
Sijoitetaan perhe ( 2 aik. + 2 lasta) aina lennolla yhdessä istumaan, vaikka mitään maksullisia paikkavarauksia ei ole tehtykään?
Tuntuu turhalta laittaa rahaa siihen paikkavarauksiin, kun sinänsä ei ole mitään väliä, missä istuu, kunhan vain olisi varmuus siitä, että saa istua lastensa vieressä.
Kommentit (36)
Hei!
Samalla varauksella olevat pyritään aina lentoyhtiöstä huolimatta sijoittamaan vierekkäin/lähekkäin. Turvallisuussyistäkään perheen pienimmät eivät voi istua erossa vanhemmistaan. Tästä syystä yleensä koko perhe on sijoitettu vierekkäisille istumapaikoille, mutta valitettavasti emme voi taata etukäteen, että esimerkiksi molemmat vanhemmat istuvat samalla rivillä.
Ystävällisin terveisin,
Elsi/Finnmatkat
Tungenpa samaan ketjuun, kun aihe sama. Mitenkäs siinä tapauksessa, kun perhe on kahdella eri varausnumerolla? Meillä yhdistelmäloma, jota ei saanut yhdellä kertaa varattua seitsemälle hengelle, joten sen vuoksi kaksi erillistä varausta. Voidaanko lähteä olettamuksesta, että meidätkin pyritään kaikki laittamaan lähekkäin?
Kerran on oltu sellaisellakin reissulla, missä perhe oli jaettu kahtia, ihan eripuolilla konetta (eri käytävilläkin) ja matkassa oli silloin sylilapsi. Hieman hankaloitti pitkällä lentomatkalla toimimista, kun lasta piti kuskata pitkin konetta toiselle vanhemmalle ruokailujen yms vuoksi. Mutta reissussa oli kuitenkin ihanaa, sehän se on pääasia :)
Hei!
Lentoyhtiöt tosiaan käsittelevät varauksia varausnumeroittain eli saattaa olla, että lentoyhtiö sijoittaa kahdella varausnumerolla olevan perheen eri puolille konetta. Koska tietyt istumapaikat voi nykyisin ostaa lisämaksusta, ei lentoyhtiöt normaalisti ota toiveita vastaan. Jos kuitenkin perhe on jaettu kahdelle eri varausnumerolle ja seurueeseen kuuluu pieniä lapsia, pyydän ilmoittamaan asiasta asiakaspalveluumme numerossa 03036000 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myynti@finnmatkat.fi, jotta voimme lisätä tiedon asiasta varauksillenne. Tässäkään tapauksessa emme kuitenkaan voi taata vierekkäisiä paikkoja etukäteen.
Terveisin,
Elsi/Finnmatkat
Hei,
kysyisin sellaista, että meitä on lähdössä matkaan minä, mieheni ja kaksi lasta (alle 2v ja 3v). Mitenköhän lentoyhtiö sijoittaisi meitä, sillä minun olisi istuttava tyttäreni kanssa ikkunan vieressä, eli kolmea ei kuitenkaan saisi vierekkäin. Voidaanko mieheni ja poikani sijoittaa siis minne vaan?
Hei!
Kiitos viestistäsi. Kyllä, näin voi käydä, että isä ja poika olisi vaikka koneen takaosassa ja te istuisitte koneen etuosassa. Mutta tekemällä istumapaikkavarauksen pääsette vaikuttamaan siihen miten istutte.
Käytännössä lentoyhtiö yleensä huomioi, että alle 12v lapsi ei ole koskaan ilman vanhempaa. Mutta esim. yli 12v lapsi voi olla istumassa eri rivillä kuin muu perhe, jos istumapaikkavarauksia ei ole tehty.
Terveisin, Mari
Finnmatkat
Useimmiten olen nähnyt, että koneessa, missä paikat on 3+3 (käytävä välissä), 4-henkinen seurue istuu 3+1. Kanssamatkustajilta voi aina kysyä, josko joku suostuisi vaihtamaan paikkaa jos perheen istumapaikat on arvottu ihan kummallisesti.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 12:54"]
Useimmiten olen nähnyt, että koneessa, missä paikat on 3+3 (käytävä välissä), 4-henkinen seurue istuu 3+1. Kanssamatkustajilta voi aina kysyä, josko joku suostuisi vaihtamaan paikkaa jos perheen istumapaikat on arvottu ihan kummallisesti.
[/quote]
Minä varaan itselleni aina käytäväpaikan ja siitä en luovu edes jonkun perheen vuoksi. Paikka kannattaa varata jos haluaa jonkun tietyn.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:43"]
[/quote]
Minä varaan itselleni aina käytäväpaikan ja siitä en luovu edes jonkun perheen vuoksi. Paikka kannattaa varata jos haluaa jonkun tietyn.
[/quote]
Tarkoitinkin lähinnä tilannetta, missä sinusta käytävän toisella puolella istuu 3 saman perheen jäsentä ja se neljäs henkilö vaikka sinun edessäsi. Jos olet yksin matkalla, niin voisitko mitenkään kuvitella päästäväsi kyseistä perheenjäsentä samalle riville perheensä kanssa?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 14:43"]
[/quote]
[/quote]
Tarkoitinkin lähinnä tilannetta, missä sinusta käytävän toisella puolella istuu 3 saman perheen jäsentä ja se neljäs henkilö vaikka sinun edessäsi. Jos olet yksin matkalla, niin voisitko mitenkään kuvitella päästäväsi kyseistä perheenjäsentä samalle riville perheensä kanssa?
[/quote]
No en tietenkään vaan järjestän "minä olen maksanut tästä paikasta" -kohtauksen!
Minä varaan myös meidän matkoille aina ne maksulliset paikat. Näin voin ja saan vaikuttaa missä istumme.
Jokainen voi itse valita maksaako haluamastaan paikastaan vai meneekö sinne minne arpaonni osuu.
Meidän perheellä on ollut aivan sama onko meitä matkustajia ollut 2 vai 5. Aina ne paikat on ostettu. Näin pääsemme varmasti vierekkäin ja isolla kokoonpanolla ja jopa eri varauksilla istumaan lähekkäin.
Ja myös minä olen sitä mieltä, että koska olen maksanut haluamastani paikasta niin en vaihda paikkaani.
Pieni tarina halpalentoyhtiön lennolta (vähän ehkä menee ohi, mutta...): meitä oli seitsemän samalla varausnumerolla - äiti, isä, 2 v, 4 v, 6 v, 8 v ja 11 v. KAIKKI ERI PENKKIRIVEILLÄ YMPÄRI ÄMPÄRI KONETTA! Myös siis nämä ihan pienetkin :) No, mentiin viimeisenä koneeseen ja koululaiset opastin siihen, että te nyt istutte missä istutte (onneksi vain lyhyt lento noin 1½ tuntia), pärjäätte kyllä, kun on ennenkin lennetty ja jokaisella mukana joku masiina millä pelata lennon aikana. Koululaiset ottivat paikkansa koneessa ja minä ja mieheni etsimme omat ja pikkuisten paikat ja ystävällisesti pyysimme kanssamatkustajia vaihtamaan paikkaa kanssamme niin, että mieheni pääsi toisen lapsen viereen ja minä toisen lapsen viereen (minä ja mieheni olimme eri päässä konetta). Kaikki hyvin siis!
Eli rohkeasti vain suu auki ja ystävällistä puhetta kehiin, niin nämä istumapaikat ovat ihan helppo nakki. Kaikki järjestyy kyllä, kun on avoin ja rohkea ja rauhallinen ja YSTÄVÄLLINEN.
Ostan aina paikan, enkä ymmärrä ihmisiä jotka eivät niin tee. Miksi ette osta paikkaa, koska se on mahdollista?? Ostan sen paikan jossa haluan istua ja piste.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 10:32"]
Ostan aina paikan, enkä ymmärrä ihmisiä jotka eivät niin tee. Miksi ette osta paikkaa, koska se on mahdollista?? Ostan sen paikan jossa haluan istua ja piste.
[/quote]
Miksi pitäisi maksaa paikasta, joka jokaiselle koneessa jo on? Jos paikka on missä sattuu, sitä voi vaihtaa, jos osaa esim. puhua. Kaikki eivät osaa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:01"]
[/quote]
Miksi pitäisi maksaa paikasta, joka jokaiselle koneessa jo on? Jos paikka on missä sattuu, sitä voi vaihtaa, jos osaa esim. puhua. Kaikki eivät osaa.
[/quote]
jos vartavasten olen maksanut paikastani niin en vaihda kanssas paikkaa vaikka lapsesi istuisi vieressäni.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:36"]
[/quote]
[/quote]
jos vartavasten olen maksanut paikastani niin en vaihda kanssas paikkaa vaikka lapsesi istuisi vieressäni.
[/quote]
Siinähän sitten hoidat 2-vuotiasta lennon ajan ;) Häh hää!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siinähän sitten hoidat 2-vuotiasta lennon ajan ;) Häh hää!
[/quote]
Miksi ihmeessä hoitaisin lastasi? Ihan hullu toteamus. Leffa pyörimään ja kuulokkeet korviin. Lapsesi saisi olla rauhassa, vaikka huutaisi koko matkan.
Lapsi saisi olla rauhassa - entä sinä, kun se lapsi huutaa siinä vieressä koko matkan? ;)
Älä nyt leikistä suutu - sinä paikkasi kaksi kertaa maksanut :)
Voi elämä, just tällaisten niuhojen takia mä valitsen aina reittilennon kun vaan suoralla lennolla pääsee - harmi vaan että hyviin snorklauskohteisiin Välimerellä ei pääse kuin tällaisten pakettimatkailijoiden kanssa, jotka kynsin hampain pitää kiinni maksetusta paikastaan vaikka molemmin puolin istuisi jonkun toisen pikkulapset. MINÄMINÄMINÄ!!!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 15:19"]
Voi elämä, just tällaisten niuhojen takia mä valitsen aina reittilennon kun vaan suoralla lennolla pääsee - harmi vaan että hyviin snorklauskohteisiin Välimerellä ei pääse kuin tällaisten pakettimatkailijoiden kanssa, jotka kynsin hampain pitää kiinni maksetusta paikastaan vaikka molemmin puolin istuisi jonkun toisen pikkulapset. MINÄMINÄMINÄ!!!
[/quote]
onneks en oo sä :)
Siis "Sijoitetaanko...?