Mihin Britanniaan menisit lokakuussa ja miksi?
Kommentit (56)
Hei! Haluaisin oikeasti mielipiteitä ja suosituksia, en saivarteluita. Mihin Brittein saarien paikkeille kannattaa matkustaa lokakuussa?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 01:39"]
Hei! Haluaisin oikeasti mielipiteitä ja suosituksia, en saivarteluita. Mihin Brittein saarien paikkeille kannattaa matkustaa lokakuussa?
[/quote]
Jos haluat järkeviä vastauksia, aseta kysymyksesi oikein.
Olisko Englannin kanaali mitään jos Brittein saarien paikkeille haluat?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 01:40"]
Pikku-Britanniaan.
[/quote]
Yeah but no but yeah but no but... ;)
Te,jotka olette matkustelleet Iso-Britanniassa:Mihin muualle kannattaisi suunnata syyslomalla kuin Lontooseen?
Ihan sama se mulle on minne menet.
Lontoo on ihan kiva, asuin siellä 5 kuukautta.
Mutta käy sitten Canterburyssa myös. Jos ymmärrät hyvän päälle, siellä on näet kaunista.
Tai oli ainakin silloin kun minä siellä olin.
Happy now?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 01:36"]
Ehkä Iso-Britanniaan, koska en tiedä mitään muuta Britanniaa.
Lontoo ei ole Britannia. Lontoo on Lontoo.
[/quote]
Taivuttaisit sen Ison-Britannian edes oikein, jos noin typeriä lähdet viilailemaan...
Kaupungeista Bath tai York. Jos luonto kiinnostaa nii varmaan Skotlanti tai Wales. Manchesteriin en kyllä kaupunkilomalle menisi, ellei ainoastaan shoppaile tai katso jalkapalloa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:20"]
Ja ei se sää Lontoossa ole sen parempi kuin muuallakaan. Itse asiassa vaikka Birminghamissa on kuivempaa ja sata vähemmän. Ja näkemistä ja shoppilumahdollisuuksia on vaikka kuinka, ja kaupungin keskusta on käveltävissä. Ja ympäsristössä junamatkan päässä vaikka mitä kivoja pienempiä kaupunkeja.
[/quote]
Ei ole sää Lontoossa parempi, mutta siellä se pääajatus ei olekaan lampsia lokakuisessa sateessa ja tuulessa.
Vitsit, sä olet sitten sitkeä, oikein on ojennettava viikon inttäjän pokaali * näin, onnittelut *
;-D
Me ollaan lokakussa menossa Manchesteriin. Meinataan reissata ainakin Walesissa, Chesterissä ja ehkä Peak Districtin kyliä ja maaseutua käydään ihailemassa. Paljon ulkoilua, kävelyä, pyöräilyä, pubi-ruokaa jne. Manchesterissä sitten vähän shoppailua ja jalkapalloa. Eikä haittaa sateet.
Asuin Englannissa kymmenisen vuotta ja oikein odotan sitä sateista ja sumuista ilmaa. Ahh. :)
Hehe... ei minuakaan nyt sumu ja sade haittaa liikaa, mutta komppi tuolle, jonka mielestä silti ne luontokohteet pääsee paljon parempiin oikeuksiin kesällä. Ei tää varmaan ole apn ainoa matka Britanniaan, eikä yhdellä reissulla muutenkaan ehdi kaikkeen perehtyä, joten eiköhän kaupunkikohde ole lokakuussa fiksuin valinta. Sataa sielläkin tietysti, muttei ole samalla lailla sään armoilla kuin jossain nummilla tai rannalla.
Mutta jos kyselijä kysyy, että minne, onko Lontoo ainoa järkevä vaihtoehto, niin vastus on ei. Mä voisin menneä Oxfordiin, Cotswoldin alueelle, tai sit vanhoihin kaupunkeihin, vaikka Winchester, Bath, tai pohjoisen York. Myös piememmissä paikoissa on paljon nähtävää. Tai voi ostaa BritRail-passin, ne on todella edullisia, tuovat 2 päivässä kuriiripalvelulla kotiovelle. Ja voi kiertää monessa mielenkiintoisessa kaupungissa, ja välimatkat on lyhyet.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 14:47"]Vaikka Englannin säätä aina morkataan, omasta mielestäni siellä on aina miljoona kertaa parempi keli kuin täällä Suomessa.
t. nro 23
[/quote]
Aiemmin kuitenkin kirjoitit, että se on vain pukeutumiskysymys ;). Miksi se ei päde Suomen säähän?
Eipä silti, minustakin voisi olla hauska kokea (pieni) myrsky englantilaisella rannalla. On silti hieman ristiriitaista puhua Suomen huonommasta säästä, jos lähtee Englantiin lokakuussa.
Saarilla sataa aina. On sitten kesä tai talvi, niin kyllä Brittein saarilla sata auseimmin kuin Suomessa. Äärisääilmiöitä ei juuri ole, eli tosi harvoin hellejaksoja ( tänä vuona oli, osassa Britanniaa), mutta ei kylmiäkään jaksoja (suomalaisittain). Ja lokakuussa voi olla vielä lämmintä, tai olla olematta. Kyllä se Lontookin tuntuu kurjalta rankkasateessa. Ja toki Lontoo on kallis. Mä maksoin kohtuullisesta huoneesta enemmän siellä kuin 5 tähden hotellista ( jossa Michelin-tähden ravintola) pienemmässä paikassa. Ehkä vastaajat haluavat sanoa, että Britanniassa on paljon tarjolla, riippuu mitä arvostaa.
Mene johonkin Valioliigan matsiin, ei siellä muuta tekemistä ole.
Me ollaan oltu lokakuussa bournemouthissa ja mukavan lämmintä oli vielä. lähellä on paljon nähtävää ja ite tuo bournemouthkin on ihan kiva paikka. Christchurch Priory on ehdoton käyntikohde. Aivan uskomattoman kaunis, historiallinen kirkko. Siellä tunsi ja vaistosi kaiken sen menneisyyden.
42, mä väitän, että se sade haittaa suurkaupungin riennoissa vähemmän kuin kohteessa, jonka liki ainoa anti on lompsia ja ihailla maisemia... oikeasti, oletko vähän hmmm tyhmä?
Ehkä Iso-Britanniaan, koska en tiedä mitään muuta Britanniaa.
Lontoo ei ole Britannia. Lontoo on Lontoo.