Vastaan päihdeongelmaisten ja heidän läheisten kysymyksiin.
Kommentit (24)
kannattaa käydä tuolla paihdelinkki sivulla, siellä on tosi hyvin asiallista tietoa. muistaakseni kohta tietoa päihteistä ja sieltä valitsee kannabis. se mitä se polttelu aiheuttaa, on kyllä yksilöllistä, eikä sitä varmaan kukaan pysty sanomann kenelle mitäkin tulee, vai tuleeko mitään.. tsemppiä!
Olen huomannut että juot aika paljon, haluaisitko puhua siitä? Tai onko sinulla jokin tietty syy siihen? Todennäköisesti ystäväsi kieltää liika juomisensa, johon voit todeta vain, että muista että voit aina tulla juttelemaan minulle ongelmistasi ja päätät keskustelun siihen siitä aiheesta, koska jos rupeat painostamaan, saattaa käydä niin että työnnät ystäväsi pois luotasi ja ystävyytenne loppuu, alkoholisti kun ei halua esteitä juomiselleen. Mutta jos ystäväsi avautuu sinulle ongelmistaan niin yritä omien voimavarojesi mukaisesti tukea, täytyy aina muistaa että toisen auttaminen ja tukeminen ei saa käydä itselle ylivoimaiseksi. Jos ystäväsi haluaa ammattiapua ongelmaansa, niin edellisissä vastauksistani löytyy monta mahdollisuutta mistä sitä voi hakea.
Ehkä oletkin vain tuntenut hänet kannabiksen käyttäjänä ja et tiedä millainen hän on ilman sitä. Minun on hirveän vaikea kuvitella ettei mitään muutosta tapahdu miehessäsi, koska tokihan siihen jokin syy on miksi hän ei sitä suostu lopettamaan, saa tietyn nautinnon siitä. Miksi olet huolissasi jos hyväksyt sen? Suomessahan kannabis on luokiteltu huumeeksi ja siten on laiton, eli jo senkin johdosta ei olisi hyvä polttaa sitä. Mutta niihin haittavaikutuksiin, pitkäaikainen käyttö heikentää ajattelu- ja havaintotoimintoja, siksi autolla ajaminen kannabiksen vaikutuksen alaisena on ehdottomasti kielletty, heikentää myös tarkkaavaisuutta ja motorista koordinaatiota. Kannabis vaikuttaa ajantajuun siten että kulunut aika yliarvioidaan, esim tupakkahan ei näitä haittavaikutuksia tee eli siksi tupakointi onkin sallittu riippuvuus. Kannabiksesta on aina erittäin suuri riski siirtyä muihin huumeisiin. Kannabiksen käytöllä on yhteys skitsofrenian puhkeamiseen. Kannabiksen haittavaikutukset ovat suurimmilta osiltaan psyykkisiä kuin fyysisiä, samoin kuin vieroitusoireet.
Jos teillä on lapsia, niin kannattaisi miettiä millaisen esikuvan haluatte heille antaa, onko järkevää antaa lapsien elää huumeiden keskellä?
pitkäaikaisesta käytöstä.