Töihin EI saa tulla / mennä jos ruumiinlämpösi on 37 tai yli
Ihmisen normaali ruumiinlämpö ei ole 37 astetta (lähde: https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/d1f43640-c45a-486f-8472-de94c… ja https://yle.fi/uutiset/3-11149345 ). Jos kuumemittari näyttää 37 astetta tai enemmän niin töihin ei ole mitään asiaa sillä sinulla on silloin kuumetta!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 4 päivää viikossa lämpö 37,4 asteeta ylöspäin, yskää, päänsärkyä jne. En pääsisi ikinä töihin noilla ehdoilla :D en voi mitään että koko ajan lipeä olo
Menemällä töihin tuossa kunnossa vaarannat muiden turvallisuuden ja terveyden eli rikot Suomen lakia työturvallisuudesta. Sama koskee myös niitä joilla nenä vuotaa. Niiskuttajien tulee välttää töissä käymistä ja kaupassa asiointia muiden terveyden ja turvallisuuden tähden. Antakaa meidän terveiden pysyä terveinä.
Ap
No entäs, jos on krooninen nuha?
Mun ei varmaan tarvi ikinä mennä töihin tolla perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ruumiinlämpö 35.6 aikausin aamulla, mutta 37.6 puolilta päivin ja illalla. Ollut jo 24 vuotta joka päivä. Eppyluokan suoritin kokonaan kotona kun terkkari luuli että minulla on kuumetta.
T. Mies
Trollolloo. Ei ole ihmisen normaali lämpötila yli 36.8
Yksilöllistähän tuo on. Ei me kaikki vaan olla samanlaisia.
Nyt oli sellainen rasistinen emävale että hohhoijaa ja oksat pois. Kyllä kuule me kaikki ihmiset olemme samanlaisia.
Kylläpä ollaan vitsikkäällä päällä, kun sanotaan 37,5 olevan normaali lämpötila. 36.5 on normaali ruumiin lämpötila. Jos puhutaan totta niin sitten he ovat syntyneet helvetin tulessa. 🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 4 päivää viikossa lämpö 37,4 asteeta ylöspäin, yskää, päänsärkyä jne. En pääsisi ikinä töihin noilla ehdoilla :D en voi mitään että koko ajan lipeä olo
Menemällä töihin tuossa kunnossa vaarannat muiden turvallisuuden ja terveyden eli rikot Suomen lakia työturvallisuudesta. Sama koskee myös niitä joilla nenä vuotaa. Niiskuttajien tulee välttää töissä käymistä ja kaupassa asiointia muiden terveyden ja turvallisuuden tähden. Antakaa meidän terveiden pysyä terveinä.
Ap
Täysin normaaliarjesta irtautuneen ihmisen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Moni luulee sen "normaalin ruumiinlämpönsä" olevan alhaisempi kuin se on. Mitatkaa suusta tai muista kehonaukoista niin tulee oikeampi. Digimittari ei heti piippauksen jälkeen anna kainalosta oikeaa lukemaa, vaan sitä on syytä pitää vielä muutama minuutti sen jälkeen.
mitä väliä sillä on, kun se kotioloissa kuitenkin aina mitataan sillä samalla mittarilla ja samasta paikasta. sama kai se on, heittääkö se mittari todellisesta lämpötilasta, jos kuitenkin sillä samalla mittarilla se näyttää normaalisti 35,5 ja sairaana 37.
Itselläni on nuoresta asti ollut normaali ruumiinlämpö 37.2. Mittaan päivittäin, ehkäisysovelluksen vuoksi.
Jos olen sairas ja mittari näyttää alle 39, minusta ei edes tunnu kuumeiselta.