Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin EI saa tulla / mennä jos ruumiinlämpösi on 37 tai yli

Vierailija
12.08.2020 |

Ihmisen normaali ruumiinlämpö ei ole 37 astetta (lähde: https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/d1f43640-c45a-486f-8472-de94c… ja https://yle.fi/uutiset/3-11149345 ). Jos kuumemittari näyttää 37 astetta tai enemmän niin töihin ei ole mitään asiaa sillä sinulla on silloin kuumetta!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se raja muuten on noilla lentokentillä yms joissa seulotaan matkustajilta kuumetta? Jos se olisi 37 niin itse en ainakaan menkkojen aikaan pääsisi seulasta läpi...

Vierailija
22/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaalilämpö 36.4, ja 37 tuntuu jo ihan selkesti olotilassa...kuumeinen olo siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole siitä kiinni minkälaiseksi olonsa tuntee. Huono vointisena jää kotiin.

Ei. Joillakin korona voi olla täysin oireeton tai piilevä.

Vierailija
24/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ootte lämpimiä ihmisiä. Mulla jos on 37 astetta lämpö, kauheat vilunväreet ja lihaskivut. Normaalisti on 36 tasan

Vierailija
25/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos peruslämpö on korkeampi? Ei tarvitse tulla töihin enää vai? :D

Miksi tieten tahtoen haluat vaarantaa muiden terveyden ja turvallisuuden?

Vierailija
26/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se raja muuten on noilla lentokentillä yms joissa seulotaan matkustajilta kuumetta? Jos se olisi 37 niin itse en ainakaan menkkojen aikaan pääsisi seulasta läpi...

Vaihtelee maittain. 36.4 Kiinassa ja Yhdysvalloissa, 37 Euroopassa.

Vierailija
27/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4 päivää viikossa lämpö 37,4 asteeta ylöspäin, yskää, päänsärkyä jne. En pääsisi ikinä töihin noilla ehdoilla :D en voi mitään että koko ajan lipeä olo

Kuumeisena ja kipeänä ei saa tulla töihin. Työturvallisuuslaki määrää. Ihmisen normaali ruumiinlämpö on 36.2 astetta kuten koulun terkkarit on jokaiselle toivottavasti opettanut. Jos se menee 5 astetta yli 36.2 asteen niin kyse on kuumeesta. Silloin ei saa olla töissä eikä koulussa.

Minullepas on opetettu, että se perus lämpö on 36.6, mutta onhan niitä yksilöllisiä erojakin. Kannattaisi kysyä itseltään miten se olo jaksaa.

Vierailija
28/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli puolisen vuotta 37,5° lämpöilyä. Terkkari käski lopettaa mittaamisen. Samoilla säännöillä töihin tälläkin kertaa sitten!

Vierailija
29/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ootte lämpimiä ihmisiä. Mulla jos on 37 astetta lämpö, kauheat vilunväreet ja lihaskivut. Normaalisti on 36 tasan

Olen kohta viisi vuotta mitannut lämmön joka aamu. Kuukautiskierron alussa se on 36,5, ovulaation aikaan 36,2 ja ovulaation jälkeen nousee 36,9. Menkkojen aikaan 37,1. Lähes säännönmukaisesti näin. Yllätyin tosissani, koska aiemmin olin vain ajatellut että mulla nyt ruumiinlämpö heittelee, ei tullut mieleen että liittyisi kuukautiskiertoon.

Myös flunssa tai muu tulehdustila voi nostaa lämmöt pitkäksikin aikaa. Itsellä oli pikkuflunssa viime talvena ja lämmöt oli parin kuukauden ajan puoli astetta normaalia korkeammalla.

Vierailija
30/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on normaalilämpö 36.4, ja 37 tuntuu jo ihan selkesti olotilassa...kuumeinen olo siis

Mulla on 36.3 normaali, ovulaation ja kuukautisten aikaan 37 ei tunnu mitenkään erityiseltä.

Vierailija
31/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla noin matala! :D Mitä noille yli 36,4 lämpöisille sitten tehdään? Käänjytetäänkö pois vai laitetaanko testiin?

Vierailija
32/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ruumiinlämpö 35.6 aikausin aamulla, mutta 37.6 puolilta päivin ja illalla. Ollut jo 24 vuotta joka päivä. Eppyluokan suoritin kokonaan kotona kun terkkari luuli että minulla on kuumetta.

T. Mies

Vierailija
33/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimolla on normaalisti ruuminlämpö 36,7-37,2 astetta terveenä. Eli jos tuntee itsensä terveeksi ja kuumemittari näyttää 37 astetta niin pitäisi jäädä kotiin? Mitäs jos työnantaja tai työterveyshuolto ei anna? Itsellä on normaalisti lämpö 35,5-36,0 joten itsellä 37 tuntuisikin jo kipeältä...

Vierailija
34/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla noin matala! :D Mitä noille yli 36,4 lämpöisille sitten tehdään? Käänjytetäänkö pois vai laitetaanko testiin?

Yhdysvalloissa kuulema estävät pääsyn ja lähettävät paluu lennolle ilman korvausta. Kiinasta en tiedä.

Vierailija
35/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt menee kuumeessa töihin.

Vierailija
36/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ruumiinlämpö 35.6 aikausin aamulla, mutta 37.6 puolilta päivin ja illalla. Ollut jo 24 vuotta joka päivä. Eppyluokan suoritin kokonaan kotona kun terkkari luuli että minulla on kuumetta.

T. Mies

Trollolloo. Ei ole ihmisen normaali lämpötila yli 36.8

Vierailija
37/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaali lämpö 37.4 suusta mitattuna.

Vierailija
38/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin lapsena lääkäriin monta kertaa just siks että mun vakiolämpö on siinä 36,9-37 paikkeilla. :D

Vanhemmat ihmetteli että on se kumma kun on "kuumetta" viikkotolkulla mutta oireeton eikä kuume ikinä laske vaikka mitä tekisi. Lääkäri tutki monta kertaa pitemmällä aikavälillä ja päätyi tulokseen että harvinaista se on mutta kyllä joillekin 37 voi olla normaali. Kunhan on aina se sama 36,9-37 eikä heittele esim 36 ja 37 välillä, tällöin se 36 olisi se normaali.

Toki näitten 37-vakiolämpöisten pitää ottaa huomioon että vähäinenkin nousu sen 37:n yli on kuumetta, meillä se lämpö ei vaan saa nousta yhtä paljon kuin muilla ennenkun ollaan kuumerajoissa. Jotain 37,5-37,7 on itselläni se raja että parasetamolia nassuun ja sängynpohjalle eikä sieltä edes pääsisi nousemaan vaikka haluaisi. Oma lämpö on myös hyvä mitata terveenä useasti elämän aikana, jos se putoaa takaisin sinne 36,5 ja pysyy siellä tasaisesti pitkällä aikavälillä, pitää tietenkin olettaa että 37 on jälleen kuumetta. :)

Vierailija
39/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku krooninen tulehdus. Lämpöä on aina 37,4-37,8 astetta, kun mittailee. Lisäksi tulehdusarvot koholla, mutta ei kovin korkeat, että siihen puututtaisiin.

väsyttää vaan niin pirukseen koko ajan tämä lämpöily. Enkä oikein töissä pärjäisikään tässä kunnossa, joten saikutan sitten.

Vierailija
40/46 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies

Trollolloo. Ei ole ihmisen normaali lämpötila yli 36.8

Yksilöllistähän tuo on. Ei me kaikki vaan olla samanlaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi