Uskotko että maailmaan tulee globaali uusi maailmanjärjestys ja ihmisten merkintä?
Minä uskon että maailma kehittyy juuri sihen suuntaan kuin raamattu ennustaa. Ennustuksen mukaan lopussa ihmiset antavat kuninkuuden pedolle ja pedon valtakunnalle, joka merkitsee ihmiset niin, että ostaminen ja myyminen ilman merkitsemistä ei ole mahdollista.
ilm.
13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku
Kommentit (569)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissäkin voi lukea Raamatun nykyään. Minä luin, lukekaa tekin:)
En jaksa. En osaa luoda näkemyksiä raamatusta. Ne tekstit sokaisevat minua.
Uskon Jumalaan mutta en usko että se vaatii raamattua. Ihminen voi nähdä pyhinä asioita ilman raamattuakin.Kyllä se noinkin käy jos on saanut luonnostaan kyvyn siihen. Kirjanoppineet jotka tunsivat kunnioitettavasti kirjoitukset olivat silti sokeita. Hyvä.
1. Lapsikin voi löytää oikean Jeesuksen lukematta Raamattua ollenkaan. "Tulkaa lasten kaltaisiksi".
2. Ei alussakaan ollut Raamattua saatavilla, tosin oli elävä kuva Jeeuksesta mutta aika pitkään piti pärjätä ennekuin Raamattu tuli kaikille.
On siis täysin mahdollista pelkän kuulemisen kautta tulla uskoon, kuten lapsi tai Raamttua näkemätönkään voi tulla. Kuulemalla Sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo joku joka haistattalee uskoville täällä ja syyttää mielisairaaksi,..
Joko narsisti tai psykopaatti ?
Ihan kuin itse saatanan kanssa keskustelisi kun tuolle jotain yrittää selittää..Itselleni tuli myös tunne kuin keskustelisin, tai inttäisin jonkun hengen kanssa.
Itselläni taas tulee lähinnä sellainen olo kuin keskustelisin joko seinän tai idioottien kanssa, koska joko mitään vastauksia ei tule tai sitten vastaus on sellainen höyryävä läjä paskaa että ei mitään järkeä.
Minä en tullut tänne inttämään sinun kanssasi uskonasioista. Ei ole rakentavaa inttämällä inttää. Perusta sitä varten uusi ketju missä voit purkaa vihaasi. Tulin tähän keskustelemaan Pedon merkistä.
Ja minä tulin huomauttamaan siitä "pienestä" seikasta, että jumalat ja pedot ovat satuolentoja, joten niillä ei myöskään ole mitään merkkejä. Tai kai joku voi sellaisen merkin jostain askarrella, mutta se on ihan samanlainen mielikuvituksen tuote kuin ne jumalatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on totta sanasta sanaan
Pii on kolme.
Lepakko on lintu.
Siinä sinulle raamatun "totuuksia". Vessapaperiksi ehkä kelpaisi se kirja, tuskin kyllä edes siihen. Joskus tuli sätkiä siitä käärittyä mutta paskalta maistui nekin.
Eikä :D Toi "pii kolme lepakko lintu" oli eilen toisessa ketjussa uskovia rienaamassa
Miten se on rienaamista että muistuttaa teidän pyhänä pitämässä kirjassanne olevasta varsin räikeästä virheestä?
Raamattu, niin kuin kaikki muutkin maailman uskontojen pyhänä pitämät kirjat, ovat ihmisten kirjoittamia tarinakokoelmia. Ne kaikki sisältävät paljon virheitä ja ristiriitaisuuksia.
Sanovathan jotkin heimot yhäkin lentokoneitakin linnuiksi. Jos menet Cernille hommiin ja nimität sitä pyöreää tunnelia vaikka rinkulaksi niin ei se sen tieteellistä työtä mitätöi mitä ne tutkivatkaan. Niin ei ihan pienet asiat mitätöi Raamatun Henkeytettyä suurta sanomaakaan.
Sinä, joka annoit esimerkit, että pii on kolme ja lepakko on lintu, niin laitatko tänne Raamatun paikatkin, missä niin sanotaan.
Raamattu kansalle käännöksessä puhutaan lepakoista siivekkäänä pikkueläimenä ja neljä jalkaisena siivellisenä. Siis 3. Ja 5. Mooseksen kirja.
2. Aikakirja: "Hän antoi myös valaa pyöreän altaan, jota kutsuttiin mereksi. Se oli reunasta reunaan kymmenen kyynärän levyinen, aivan pyöreä, ja mittanuoran oli oltava kolmenkymmenen kyynärän pituinen yltääkseen sen ympäri."
30 / 10 = 3. MOT.
Lepakko on listattu linnuksi 3. Mooseksen kirjassa ja samassa muuten puhutaan mm. heinäsirkoista nelijalkaisina vaikka hyvin tiedämme hyönteisillä olevan kuusi jalkaa. Koko Raamattu on yhtä asiavirhettä asiavirheen perään, joten on täysin pöyristyttävää miten joku edes kehtaa väittää sitä jotenkin "erehtymättömäksi" tms.
Eihän Raamattu ole mikää biologian tai matikan oppikirja tms.
Ei ole, ei. Juuri siksi koska se on täynnä asiavirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa kuvataan Egyptiä erittäin tarkasti , etenkin Faraon asennetta. Israelilaisille luvattiin ettei enää ikinä tarvitse hyväksyä orjuutta.
Mitä nyt sellainen pikkuseikka unohtui mainita että mitään israelilaisia ei ole koskaan Egyptissä asuneet eikä Egyptin, eikä yhdenkään ympäröivän seudun historiankirjat tunne *ainuttakaan* tapausta mistä VT valehtelee. Myöskään moderni arkeologia ei ole löytänyt *ainuttakaan* todistetta *yhdestäkään* VT:ssä kuvatussa Exodukseen liittyvästä tapahtumasta.
On siis täysin selvää että koko Exodus on täysin tekaistu tarina ja pelkkä mytologisoitu muinaishistorian kuvaus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän me ollaan annettu todistus miksi Jeesuksen teot ovat hiukan korkempia kuin muitten eeposten uroteot.
Enää puuttuu edes se yksi todiste siitä että tuollainen Jeesus olisi joskus ollut olemassa. Mutta ei, sellaista ei nyt taida olla tälläkään kertaa tulossa.
Heh tuo se yks jaksaa, ei taida olla mitään muuta tekemistä kun mollata, solvata muita. Jospa menisit tutimaan et selvästikään osaa keskustella järkevästi etkä edes ole tutkinut asioita, kunhan haluat vaan päästä haukkumaan ja solvaamaan niitä jotka on uskovaisia
T eri kirjoittaja, joka seurannut solvauksias
Eikö israelilaiset pakkosiirretty nimenomaan Egyptiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ketjulla yritetään vedättää hengellisyyttä mielipiteisiin ja mielivaltaan.
Näyttää tältä myös että ap on osa tätä hengellisyyttä. Ketä jaksaa 6tuntia väitellä ilman hengellisyyttä?Jaksan todistaa vaikka lopun elämääni ja niin jokainen kristitty osapuilleen sillä tämä on TÄRKEIN asia maailmassa. Mikään ei ole tämän rinnalla yhtä tärkeää työtä jos vaan saa tehdä. Ei se haittaa jos vastaväitetään sillä sitä vartenhan me olemme kristityt täällä:)
Et uskalla mennä Pohjois-Koreaan tai Syyriaan todistamaan, vaan tietokoneella kotonasi suojassa pahalta maailmalta on helppo jankata keskustelupalstalla. Ei tarvitse edes ulos mennä.
Uskallan minä jos se olisi osani. Itse asiassa eräs ystäväni on ollutkin P Koreassa. Ja Lapsuudenystäväni lähti Indonesiaan ja Uigurialueille.
Vierailija kirjoitti:
Se että täälläkin vain naureskellaan asialle ja pilkataan niitä jotka uskovat kertoo siitä että raamatun tapahtumat ovat toteutumassa.
No onhan se kieltämättä aika naurettavaa että joku aikuinen uskoo johonkin muinaisiin satuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten jos raamattu on totta, kaikkien ei heteroitten pitää pyytää anteeksi rakkautta kahden ihmisen välillä tai joutuvat kärsimään ikuisuuden? Mä en tätä ymmärrä, te uskovaiset olette ok tämän asian kanssa? Minä en pidä tuosta jankkaajasta joka haukkuu täälä muita, mutta minua hämmentää että te väistelette jotain kysymyksiä tai vastaatte vain, raamattu ja jumala on totta ja siihen on vain uskottava. Te ette anna minkäänlaista kunnon vastausta mikä erottaa raamatun muitten uskontojen tarinoista. Ensinnäkin kyllä Jeesus oli olemassa, mutta nämä ihme tapahtumat eivät ole todistevissa. Toiseksi miksi Jeesus sai tehdä ihmeitä, mutta jos joku muu teki niitä, niin heidät saatettiin tappaa, mutta ne jotka uskoivat jumalaan ja tekivät ihmeitä saivat vapaan käden tehdä niitä. Te ette voi sanoa että muut uskonnot ovat väärässä, ettekä voi sanoa että Joulupukkia, menninkäisiä, keijuja eiole olemassa tai vaikka kalevala ei ole totta, koska se tekisi teistä tekopyhiä.
Ei meillä ole lupa OLLENKAAN MITATA muita vaan huolehtia omasta synnittömyydestä. Ei-Hetero on itse tilivelvollisena myös omalle Jumalalleen, emme me uskovat.
Mutta Uskova ei saa auttaa tai yllyttää syntiinkään Jumalan edessä ollen. Ihan kuin Ei Heterokaan saa yllyttää mihinkään syntiin muitakaan. Ei tässä ole mittataulukoita.
Jokaisella on omantunnonvapaus valita ja se on rikkomaton. Jos uskova hetero uskoo ja tietää Jumalan edessä , että se on syntiä homostella, ei häntä saa pakottaa hyväksymäänkään kohdalleen sellaista. Mutta toisaalta hän ei saa tuomita toisia, ei homoakaan, koska vaan Jeesus tuomitsee.
Ei- Heterokaan ei saa pakottaa hyväksymään heteroa ,homoutta koska sama omantunnonvapaus. Hän voi kyllä katsoa voivansa tuomita muita, mutta me kristityt emme saa tuomita homoakaan koskaan. Me emme saa mitata syntejä. Se on Kristuksen tehtävä. Ihmistä tulee rakastaa synneistään huolimatta. Syntiä ei pidä taas rakastaa kristityn.
Ai nytkö se ollaan tajuttu? Nytkö vasta kristityt on tajunnut ettei saa tuomita muita? Mä uskon että on hyvin vähän kristittyjä jotka eivät ole tuominneet muita.
Eihän meistä kukaan ole synnitön, tuskin täällä on niin väitettykään.
"Se, joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven."
No minä ainakin olen. Synti on jotain luulevaisten hapatusta, ei kiinnosta normaaleja täysjärkisiä aikuisia sellaiset tipan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten jos raamattu on totta, kaikkien ei heteroitten pitää pyytää anteeksi rakkautta kahden ihmisen välillä tai joutuvat kärsimään ikuisuuden? Mä en tätä ymmärrä, te uskovaiset olette ok tämän asian kanssa? Minä en pidä tuosta jankkaajasta joka haukkuu täälä muita, mutta minua hämmentää että te väistelette jotain kysymyksiä tai vastaatte vain, raamattu ja jumala on totta ja siihen on vain uskottava. Te ette anna minkäänlaista kunnon vastausta mikä erottaa raamatun muitten uskontojen tarinoista. Ensinnäkin kyllä Jeesus oli olemassa, mutta nämä ihme tapahtumat eivät ole todistevissa. Toiseksi miksi Jeesus sai tehdä ihmeitä, mutta jos joku muu teki niitä, niin heidät saatettiin tappaa, mutta ne jotka uskoivat jumalaan ja tekivät ihmeitä saivat vapaan käden tehdä niitä. Te ette voi sanoa että muut uskonnot ovat väärässä, ettekä voi sanoa että Joulupukkia, menninkäisiä, keijuja eiole olemassa tai vaikka kalevala ei ole totta, koska se tekisi teistä tekopyhiä.
Ei meillä ole lupa OLLENKAAN MITATA muita vaan huolehtia omasta synnittömyydestä. Ei-Hetero on itse tilivelvollisena myös omalle Jumalalleen, emme me uskovat.
Mutta Uskova ei saa auttaa tai yllyttää syntiinkään Jumalan edessä ollen. Ihan kuin Ei Heterokaan saa yllyttää mihinkään syntiin muitakaan. Ei tässä ole mittataulukoita.
Ja noissa syntien anteeksisaamisessa tärkeintä on se oma sydämen asenne ja tila. Se, että on aitoa katumusta, tahto tehdä parannusta synneistään ja uskoa Jeesukseen. Raamattu opettaa, että ainoa synti, jota ei voi saada anteeksi on Pyhän Hengen pilkka.
Eikö se yhtään teitä häiritse, että siis kaikken maailman pahuus on anteeksi annettavaa, mutta jos vaikka vitsin heität pyhästä hengestä niin olet tehnyt kaikkein kauheiman synnin ja teon mitä kukaan voi tehdä? Se on oikeesti jo aika sairasta. Mä en halua jumalaa tai herraa joka ei kestä pientäkään pilaa.
Ei tämä ole sellaista sanallista pilkkaa. Vaan lähinnä Pyhän Hengen torjumista, sydämen kovuutta ja paatumista. Sitä, kun ei halua nöyrtyä Herran edessä, ei koe tarvitsevansa pelastusta, ei suostu ottamaan pelastusta vastaan. Ei Jeesus pelasta/voi pelastaa, jos häntä ei ota vastaan.
"Joka halveksii minua eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä." Joh 12
Satuolennot nyt eivät pelastele yhtään mitään vaikka ottaisi niitä vastaan maailman suurimman delegaation kanssa. Lähinnä siksi, koska niitä ei ole olemassa.
Täälläkin paljon uskovia mutta livenä ei ikinä tapaa, olen vuosia ollut ns etsikko ajassa, en oikeastaan ole etsimällä etsinyt Jumalaa toivon vaan et pelastus osuisi omalle kohdalle en mitään sen kummempaa, kuitenkaan ei koskaan tapaa ketään livenä ja jos tapaa moni ei ole valmis tutustumaan rukoillaan vaan yks kerta ja thats it, mistä teitä löytää? Ei edes seurakunnissa kukaan halua tutustua ja itse olen liian ujo ja arka tutustumaan vieraisiin
Vierailija kirjoitti:
Jumala on Rakkaus ja Valo ja Kristus on Tie Totuus ja Elämä.
Ei, vaan Jumala on satuolento. Vanha paimenkansojen myytti. Ei muuta.
Kvanttifysiikkakin on siinä tapauksessa pienten satuolentojen kanssa painimista. Samassa veneessä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö israelilaiset pakkosiirretty nimenomaan Egyptiin?
He menivät nälänhädässä sinne, siinä mielessä tavalaan kyllä ja sitten joutuivat orjuutetuiksi siinä hädässään. Pakkosiirtolaisuuteen heidät vietiin palattuaan Babyloniaan. Tämä on se pakkosiirtolaisuuden aika jolta paluu on ns Toisen temppelin aika. VT päättyy 400 ekr ajan tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa joillain ihmisillä on jo ihonalaisia siruja, joilla pääsee lukituista ovista ym.
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta ihmisten seuranta kännykällä tulee lisääntymään. Ei tarvita mitään tägejä
Kapitalismin nimissä tämä on sallittua.
Monien uskovien pitäisi mennä kadulle julistamaan evankeliumia, eikä täällä foorumissa pyöriä, uskovan osa on se että valmis kärsimään, niin moni Suomessa kaipaisi evankeliumia, mutta kaikki menee vaan tuonne muualle päin maailmaa
Siinä on vaan sellainen pikku muuttuja matkassa, että sielut ja jumalat ovat satuolentoja. En siis oikein tiedä mihin tässä olisin onnea tarvitsemassa? Ihan ne perustelut teidän tyhjille väitteillenne riittävät edelleen.