Oletteko kiinnittäneet huomiota "naapurin" ostoskoriin?
Huomasin Lidlin kassajonossa, joka oli tavanomaisesti tooooodella pitkä, että ihmisillä oli ostoskoreissaan aivan järjettömän paljon ravinnoksi kelpaamatonta einestä. Kelpaamattomalla tarkoitan siis pakasteranskalaisia, pullaleipää, keksejä, sipsejä, limua, jäätelöä, sokerisia jogurtteja, makkaroita yms. tuotteita joita esim. Lidl myy edullisesti. Ja mukana kulki pyöreitä lapsia jotka kantoivat koriin vielä karkkeja ja pillimehuja. Onko Suomesta tullut Amerikka?? Mistä tämä tolkuton hiilareitten ja transrasvojen haaliminen on peräisin ja miten ihmeesstä ihmiset antavat lastensa syödä tuollaista p***kaa? Ajattelevatko nämä vanhemmat mitä tuollainen ravinto tekee suolistolle, ja kuinka suureen vaaraan he asettavat lapsensa kasvuprosessin ja ylipäänsä tulevaisuuden? Mielestäni tuo on lapsen pahoinpitelyä,ja neuvolassa ja kouluterveydenhoitajan tarkistuksissa pitäisi ehdottomasti uskaltaa puuttua tuohon eikä antaa mitään suosituksia, vaan selkeitä sääntöjä ja ohjeita, koska en usko että kukaan vanhempi vihaa lastaan ja ruokkii heitä siksi noin epäterveellisesti, luulen että kyse on tietämättömyydestä ja siitä, että ei tarvitse kuunnella lasten kiukuttelua "hyi kaalia en syö" kun tekee ruokaa mikä varmasti kelpaa. Ja kyllä sen huomaa ihmisten ulkomuodosta onko kyseessä satunnainen herkkupäivä vai normi ostosreissu, koska jos viikonlopun ostoskorissa ei ole yhtään kasvista, vihannesta tai kuidun lähdettä ja perhe itsessään näyttää ulkoisesti huonovointiselta, olen kyllä varma että ei olla tietoisia mitä se ravinto heille tekee tai sitten he eivät vaan välitä.
Ja kyllä, mulla on oma ja hyvä elämä, elän terveellisesti ja en syö eineksiä, IKINÄ. En edes kiireessä, enkä syötä niitä varsinkaan omille lapsilleni. En kyttää mitä toiset syövät, mutta sen voi päätellä siitä mitä ostoskoreissa on ja ikävä kyllä ostoskorien sisältö paljastuu siinä kahden metrin kassahihnalla. Miettikää, mitä tungette suuhunne, oikeesti, ja miettikää mitä syötätte lapsillenne. He ovat viattomia ja ovat ansainneet terveellisen ravinnon. :(
Kommentit (3)
No meillä on kesä mennyt hampurilaisilla ja kivaa on ollut. Muuten minun korissa näkyy paljon luomua ja perusraaka-aineita. Olen periaatteessa samaamieltä eineksistä, mutta en viitsi nipottaa.
Mikähän nimitys tuolla voisi olla? Kassakoribongaaja?
Minä muistan lähinnä jotain edellä seisseen ostajan viimeisiä ostoksia edelliseltä kerralta, koska kassa meinasi jättää ne minun maksettavaksi (oli työntynyt loppuvaiheessa sen kapulan toiselle puolelle). Siinä oli mikrofonin tai kuulokkeiden plugi, eli sellainen 6,3:sta 2,5:een liitin.
Moni hakee Lidlistä ns. epäterveellisiä ruokia. Itse ostan Lidlistä paljon varsinkin hevi-osaston tuotteita, koska ne ovat siellä edullisia ja hyviä. Mutta silloin kun Lidlissä käyn, usein ostan myös ns. epäterveellistä esim:
-Paistopisteen tuotteita, syömme muuten pelkkää ruisleipää, mutta Lidlissä käydessä ostamme edullisia paistopisteen herkkuja (leipiä, croisantteja) joita ei muuten tule syötyä.
-Ostan usein (mutta en tietenkään joka kerta) myös tiettyjä hedelmäkarkkeja joita ei muualta saa, tai Lidlin suklaarusinoita jotka ovat ihan parhaimman makuisia muihin verrattuna.
-Ostan usein Lidlistä limutölkkejä, meillä kaikki juovat joskus limua, mutta niin harvoin että isoissa pulloissa ei kannata ostaa (menee hiilihapot eikä kukaan juo kauan avattuina olleita) noita tölkkejä sitten tulee ostettua varalle.
-Lidlistä saa hyviä ja edullisia pakaste karjalanpiirakoita, niitä ostetaan usein pakastimeen varalle.
-Lidlissä on erittäin hyviä jäätelöitä, joten varsinkin kesällä usein oli parikin pakettia jäätelöä korissa.
Mutta nuo luettelemani ostokset (joita varmaaan joku kassajonossa on kauhistellut...) on vain pieni osa siitä mitä meidän perheessä kaiken kaikkiaan syödään. Minusta on fiksumpaa ostaa Lidlistä (varsinkin jos tarjouksessa 0,39€) "lavallinen" limutölkkejä kerralla, sen sijaan että ostelisin vastaavia Prismasta aina pari kerrallaan, jolloin maksaisin tölkeistä vähintään 1€/kpl. Sama juttu jäätelöissä ja muissa, HUOM: myös terveellisissä jutuissa, esim. kirsikoita saa usein Lidlistä todella edullisesti, samoin kuin muitakin hevi-osaston tuotteita, joita myös korissa mukana.