Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä älyn osa-aluetta tarvitaan esin Ikean huonekalujen kasaamiseen

Vierailija
12.08.2020 |

Kun toisilta se sujuu ja toisilta ei sit mitenkään

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa/halua/viitsi lukea ohjeita, niin kasaaminen voi olla vaikeaa! Ne ohjeet on niin pommivarmat, että lähes mahdoton epäonnistua.

Kyllä niitä ohjeita täytyy soveltaa, ja niistä puuttuu vaiheita. Viimeksi täytyi tehdä lasten vuodekatoksiin saksilla reiät, kun ei ollut reikiä ollenkaan mistä kepit työntää kankaan sisään. Ohjeissa ei myöskään ollut kuvaa saksista tai leikkaamisesta. Tämä täytyi itse oivaltaa.

Ja mites ne kaatuneet lipastot, vasta lapsi kuolemien jälkeen tuli ohjeet kiinnittää ne seinään tai lattiaan.

Vierailija
22/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyse niinkään älystä vaan ehkä enemmänkin asennevammasta, että homma vaan on przeestä koska kaikki aina sanoo niin. Itselle noiden kokoaminen (muidenkin kuin ikean) on aina ollut ihan superrentouttavaa, mutta monen mielestä olen liiankin pikkutarkka eli se voi selittää mieltymykseni..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa noudattaa ohjeita, järjestelmällisyys (pikkunippelit lajitella ja laskea, niin tulee käytettyä oikeaa oikeassa paikassa)

Vierailija
24/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ikean huonekaluissahan on mukana todella hyvät ja selkeät ohjeet! Kyllä kun vaan seuraa ohjeita tarkasti niin onnistuu oikein loistavasti. Jos ei kovin tarkkaan viitsi katsoa, niin sitten menee helposti mönkään. Tarvitaan tarkkuutta (ohjeiden noudattamiseen, että oikeat osat ja oikein päin, oikeat kiinnitystarvikkeet) ja jonkinlaista hahmotuskykyä.

Muualta kun ostaa huonekalun, joka täytyy itse kasata niin hyvä että niissä edes on minkäänlaisia ohjeita mukana. Joskus joku yksi epäselvä kuva josta pitäisi kaikki tajuta.

Ehkä Ikean huonekalujen kasaaminen tuntuu joistain ihmisistä siksi niin monimutkaiselta ja vaikealta kun kaikki työvaiheet on laitettu niin tarkasti. Ajatellaan, että monta työvaihetta = todella monimutkaista ja vaikeaa, vaikka oikeasti kyse on vain perusteellisista hyvistä ohjeista. Ei se oikeasti niin monimutkaista ole.

Vierailija
25/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koonnut lukuisia Ikean huonekaluja ja Ikean keittiön. Ja olen nainen.

Ei tarvita muuta kuin monilukutaitoa (kirjaimet, numerot, symbolit, kuvat)

ja keskittymiskykyä.

Pitää olla tahto ja halu koota se rakennelma, ja työkalut. Ei muuta.

Vierailija
26/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen mukaan hellää ja varovaista kosketusta, sillä ala-arvoinen puumateriaali ei kestä ruuvata liian kireälle.

Vierailija
27/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että ei ole älyn vaan viitsimisen puutteesta kiinni tuo. Itselläni ei ole minkään valtakunnan avaruudellisen hahmottamisen taitoa ja vielä ei ole eteen tullut Ikean huonekalua, jota en osaa kasata. Ja noi vaatekaapit ja lipastot on nyt 15v ihan kasassa olleet, että ovat ihan oikein kootutkin vissiin.  

Oikeasti kokosit ne väärin, muuten ne olisivat levinneet jo 10 vuotta sitten. Sait ne jumiin.

Vierailija
28/28 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temporaalinen hahmottamiskyky on hyödyllinen.