Mitä älyn osa-aluetta tarvitaan esin Ikean huonekalujen kasaamiseen
Kommentit (28)
Kielellistä, musiikaallista, intrapsyykkistä ja interpsyykkistä älykkyyttä.
Keitä siis ovat näitä, joilta ei suju mitenkään? En tunne ainuttakaan tällaista ihmistä. Eikö siinä lähinnä suurin ongelma ole se, että löytää niistä tuhannesta samannäköisestä pikkuruuvista juuri sen oikean ja että ne pysyy hyppysissä tai että saa kohdistettua reiät kohdilleen. Ei kai siinä älykkyyttä juurikaan tarvita.
Se johtuu legoista. Jos leikit niillä pienenä niin osaat. Minäkin osaan, vaikka olen matemaattisesti täysin lukossa.
Epäilen, että ei ole älyn vaan viitsimisen puutteesta kiinni tuo. Itselläni ei ole minkään valtakunnan avaruudellisen hahmottamisen taitoa ja vielä ei ole eteen tullut Ikean huonekalua, jota en osaa kasata. Ja noi vaatekaapit ja lipastot on nyt 15v ihan kasassa olleet, että ovat ihan oikein kootutkin vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että ei ole älyn vaan viitsimisen puutteesta kiinni tuo. Itselläni ei ole minkään valtakunnan avaruudellisen hahmottamisen taitoa ja vielä ei ole eteen tullut Ikean huonekalua, jota en osaa kasata. Ja noi vaatekaapit ja lipastot on nyt 15v ihan kasassa olleet, että ovat ihan oikein kootutkin vissiin.
Ne on tehty mahdollisimman idioottivarmoiksi. Älykkyyden pitää olla jotain 80 tai alle että sen puolesta alkaa tulla vaikeuksia. Rajansa idioottivarmuudellakin on.
Mä olen hyvä kokoamaan Ikean kalusteita ja jopa pidänkin siitä.
Voinko laittaa tämän ceeveehen erikoisosaamisalueeksi?
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu legoista. Jos leikit niillä pienenä niin osaat. Minäkin osaan, vaikka olen matemaattisesti täysin lukossa.
Tää on niin totta. Legoja koonneet osaavat hyvin tulkita kuvat ja palikat.
Ei oo tarvinnut itse koota, kun legoilla leikkineet ovat siirtyneet kokoamaan huonekaluja.
Älystä en tiedä, mutta varovaisuutta tarvitaan ettei muovilla päällystetty pahvilevy mene rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on tehty mahdollisimman idioottivarmoiksi. Älykkyyden pitää olla jotain 80 tai alle että sen puolesta alkaa tulla vaikeuksia. Rajansa idioottivarmuudellakin on.
No sanoisin, että jos osaa mennä itsenäisesti ostamaan sen huonekalun Ikeasta, osaa sen myös kasata. On ne sen verran yksinkertaiset ohjeet. Olen joskus myös kasannut muiden valmistajien huonekaluja ja voin sanoa, että sieltä on kyllä yksi jos toinenkin horror-ohje löytynyt. Suosikkini tosin on edelleen halpis-kaasugrilli ja sen kokoamisohjeet.
Ennen kaikkea sitkeyttä, päämäärätietoisuutta ja kärsivällisyyttä...
Jos ei osaa/halua/viitsi lukea ohjeita, niin kasaaminen voi olla vaikeaa! Ne ohjeet on niin pommivarmat, että lähes mahdoton epäonnistua.
älykäs osaa kasata ikean huonekalun
viisas ei tilaa niitä ollenkaan