Lapsi itkee huoneessaan kun joutuu mennä huomenna kouluun.
Lukitsi itsensä huoneen eikä 2 tunnin aikana ole vielä tullut ulos.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin itki lapsi. Kun Koulu alkoi. Hki. Lukiolainen itki.
Meidän Perttikin itki kun koulu alkoi ja meidän Pertti on sentään ollut sen koulun rehtori jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi taas laskee Päiviä että pääsee kouluun! Rakastaa koulunkäyntiä
No ei se ole tuollainenkaan täysin normaalia.
Meillä on itketty jo viikko. Lapsi on kiusattu ja juuri viime vuonna vaihdoimme koulua, enää ei halua vaihtaa. Kesällä on ollut nettikiusaamista ja muutama huono kohtaaminen kiusaajien kanssa kodin lähettyvillä, minkä jälkeen ei ole enää juuri käynyt ulkona. Valtaosan kesälomasta vietimme sitten mökillä ja tein kaikkeni piristääkseni lasta. Olen tehnyt tänä kesänä jo toisen rikosilmoituksen ja tavannut kiusaajien vanhemmat kahdesti videopalaverissa, enkä yksinkertaisesti tiedä enää mitä tekisin enemmän. Toivon, että paluu kouluarkeen rauhoittaisi tilannetta (tilanne oli selvitetty jo ennen joulua ja kiusaaminen loppui kokonaan, mutta alkoi entistä pahempana karanteenin aikana).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin itki lapsi. Kun Koulu alkoi. Hki. Lukiolainen itki.
Meidän Perttikin itki kun koulu alkoi ja meidän Pertti on sentään ollut sen koulun rehtori jo 15 vuotta.
Rehtori-ukkini kertoi tämän vitsin joka ikinen kesä, ainakin kolme kertaa. Hyviä muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi taas laskee Päiviä että pääsee kouluun! Rakastaa koulunkäyntiä
Mitä laskemista siinä Päivissä on?
Käsittämätöntä, ettei aloittaja osaa kirjoittaa suomen kieltä.
Ihme ettei noita kiusaajia saada kuriin!!!!!
Meidän poikaa yksi tolkki yritti kiusata ja pari kertaa onnistuikin. Menin tolkkia oottamaan tuohon sen koulutien varteen ja toppasin kun tuli pyörällä. Ilmoitin kylmän viileästi,että anna olla viimeinen kerta kun kiusaat tai seison tässä myös muina päivinä. Ja ilmoitin, että jos homma ei lopu alan istua teidän keittiössä sun vanhempien kanssa.
Koulussa ei lapsia osata komentaa ja tehdä selväksi että kiusaaminen loppu tähän paikkaan. Mene ite paikalle, vaikka sinne kiusaajan kotiin. Toki tämäkään ei auta jos vanhemmat puolustaa kiusaajaa tai kiusaaja on laittanut vanhempansakin järjestykseen.
Itsekin aikanaan koululaisena stressasin hirveästi kesäloman jälkeen koulun alkua. Saatoin itkeäkin.
Kyllä se siitä sitten aina lähti ihan ok, kun koulu todella alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on itketty jo viikko. Lapsi on kiusattu ja juuri viime vuonna vaihdoimme koulua, enää ei halua vaihtaa. Kesällä on ollut nettikiusaamista ja muutama huono kohtaaminen kiusaajien kanssa kodin lähettyvillä, minkä jälkeen ei ole enää juuri käynyt ulkona. Valtaosan kesälomasta vietimme sitten mökillä ja tein kaikkeni piristääkseni lasta. Olen tehnyt tänä kesänä jo toisen rikosilmoituksen ja tavannut kiusaajien vanhemmat kahdesti videopalaverissa, enkä yksinkertaisesti tiedä enää mitä tekisin enemmän. Toivon, että paluu kouluarkeen rauhoittaisi tilannetta (tilanne oli selvitetty jo ennen joulua ja kiusaaminen loppui kokonaan, mutta alkoi entistä pahempana karanteenin aikana).
Paljonkohan on lapsesi kanssa samassa tilanteessa olevia lapsia, jotka itkevät hiljaa huoneissaan mutta vanhempia ei edes kiinnosta tukea heitä?
Pitkät itkut vielä edessä kun hallitus saa jossain vaiheessa lain voimaan, että toisen asteen opinnot kuuluvat yleiseen oppivelvollisuuteen :D Varmaan ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ette ole pelotelleet lapsianne kuoliaiksi, te säälittävät koronahysteerikot... säälittävää koska niin moni Aikuinen menee tohon koronavipuun. Siinä on kyse aivan muusta ku jostain viruksesta.
Mistä muka? Ap ei pelotellut koronalla. Koronan varominen ei ole hysteriaa.
Tähän vastanneista suurin osa taitaa itsekin olla koulukiusaajia. 😢
Kehu ja kannusta lasta. Mua vähän kiusattiin koulussa, eikä ollut paljon kavereita. Vanhemmat, varsinkin äiti, jaksoi kuitenkin tsemppailla mua ja sanoa, että olen hyvä näin ja että kaikesta selviää. Ei se kiusaamista tyhjäksi tehnyt, mutta esti kuitenkin itsetunnon romahtamisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu mennä...
--> Joutuu menemään.
Onko tää taivuttamattomuus slangi tullut suomen kieleen maahannnmmmuuttajien mukana kun eivät osaa puhua Suomea kunnolla?
Anteeksi? Kummatkin ovat kieliopillisesti oikein, AP:n käyttämä on itse asiassa se "oikea alkuperäinen".
Et saa anteeksi! Joutuu mennä on kamala kielioppivirhe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu mennä...
--> Joutuu menemään.
Onko tää taivuttamattomuus slangi tullut suomen kieleen maahannnmmmuuttajien mukana kun eivät osaa puhua Suomea kunnolla?
Anteeksi? Kummatkin ovat kieliopillisesti oikein, AP:n käyttämä on itse asiassa se "oikea alkuperäinen".
Ei ole. Sekoitat tämän alkaa -verbiin. Sen yhteydessä on tullut aiemman rakenteen "alkaa tehdä" lisäksi hyväksytyksi "alkaa tekemään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu mennä...
--> Joutuu menemään.
Ei ole. Olet väärässä. Tuo koskee vain verbiä alkaa.
Oletko pelotellut koronalla tahtomattasi/tahallaan?