Lapsi itkee huoneessaan kun joutuu mennä huomenna kouluun.
Lukitsi itsensä huoneen eikä 2 tunnin aikana ole vielä tullut ulos.
Kommentit (39)
Koulu on lapsen työ ja ilo,kun näkee kavereitaan.Älä anna kiukutella,vaan selvitä ihan oikea syy vollotukseen.Kaikki kivahan loppuu aikanaan.
Meillä ei ole koskaan lukkoja ollut lastenhuoneen ovissa.
Mun lapsi taas laskee Päiviä että pääsee kouluun! Rakastaa koulunkäyntiä
Miksi itkee? Pelkääkö koulua vai onko vain tylsää palata kouluun?
Onko hänellä muutenkin tapana reagoida ylidramaattisesti harmituksiin vai onko tämä poikkeavaa?
Meilläkin itki lapsi. Kun Koulu alkoi. Hki. Lukiolainen itki.
Munkin pitää mennä huomenna töihin.
Ehkä lukittaudun kotiini ja heitän itkupotkuraivarit.
Meillä lapset odottaa innolla, että pääsevät vihdoin kouluun :)
Onko syy sinun hysteerisyytesi (koronapelottelu) vai kiusataanko häntä?
Vierailija kirjoitti:
Joutuu mennä...
--> Joutuu menemään.
Onko tää taivuttamattomuus slangi tullut suomen kieleen maahannnmmmuuttajien mukana kun eivät osaa puhua Suomea kunnolla?
En tiedä mutta on tyhmän ja ällöttävän kuuloista lässytyskieltä.
"Toimittajatkin" käyttävät tuota ihan yleisesti, ja kukaan ei nää mitään ihmeellistä tuossa kielen r4i5kaamisessa.
Verbejä ei osaa taivuttaa sellaiset ihan aikuiset ihmiset, jotka nuorempana kyllä vielä osasivat.
Ilmeisesti kuvitellaan että on hienoa lässyttää noin.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten luulet tämän tiedon auttavan aloittajaa? Joillakin ihmisillä ei kyllä ole minkäänlaisia sosiaalisia tuntosarvia...
Hänellä siis on vain pari kaveria ja monet pojat kiusaa häntä ja kohtelee ikävästi. On vähän ujo tyttö
-ap
Toivottavasti ette ole pelotelleet lapsianne kuoliaiksi, te säälittävät koronahysteerikot... säälittävää koska niin moni Aikuinen menee tohon koronavipuun. Siinä on kyse aivan muusta ku jostain viruksesta.
Vierailija kirjoitti:
Joutuu mennä...
--> Joutuu menemään.
Onko tää taivuttamattomuus slangi tullut suomen kieleen maahannnmmmuuttajien mukana kun eivät osaa puhua Suomea kunnolla?
Anteeksi? Kummatkin ovat kieliopillisesti oikein, AP:n käyttämä on itse asiassa se "oikea alkuperäinen".
Sun lapsi pitää mennä kouluun vähintään oppia suomea.
Lukko pois, ei itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin itki lapsi. Kun Koulu alkoi. Hki. Lukiolainen itki.
Näistä muutamista sanoista jo arvaan mistä on perinyt ylidramaattisiuutensa.
Kyllä on epäempaattisia ihmisiä taas ketju täynnä! Hävetkää jos osaatte aikuiset ihmiset. Voimahalit täältä ap, tiedän mitä on olla kiusatun ja koulun alkamisesta ahdistuneen lapsen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Voitko hehkuttaa jossain muussa ketjussa, kaikki lapset eivät rakasta varsinkaan ne joita kiusataan.
Se itkee siks kun äiti ei osaa äikkää.
Kannattaisi jutella ja kysellä, että miksi se on niin kauheaa mennä kouluun, tuo kuulostaa nimittäin huolestuttavalta.