Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on ongelmia KÄLYNSÄ kanssa? Missä vika?

Vierailija
09.08.2013 |

Minulla on erittäin outo käly. Ei niin hyvännäköinen, mutta ei valitettavasti omaa henkistä kapasiteettiä, eli ei niin mukavakaan. Väistämättä vaikuttaa jotenkin epävarmalta ja kateelliselta. On sohvaperuna ja tukuttaa omia kiinnostuksenkohteitaan kaikille. Omaa äijämäisiä tapoja, esim keskusteltaessa ei katso silmiin. Kirjoittaessa ei käytä hymiöitä. Muun muassa tästä sanattomasta viestinnästään aistin etäisyyden ja varautuneisuuden. On siis valitettavasti sellainen ihminen, että en ottaisi omaksi kaverikseni.

Olen kuitenkin yrittänyt todella olla ystävällinen: kutsumalla kylään, laittamalla viestiä yms. mutta en saa vastakaikua, ollaan kuin yö ja päivä. Kannattaako tässä yrittää vai miten te toimitte vastaavien ihmisten kanssa? :'( Kokemukset ja hyvät neuvot tarpeen kiitos!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käly on minulle sairaalloisen kateellinen, asuu veljeni kanssa vanhalla kotipaikkakunnallani. Lähdin muualle mallintöihin aikoinani n. 10 vuotta sitten ja sen jälkeen käly sai tietää että se malli jota hän aina vihasi nuorempana ja oli haukkunut pitkin kaupunkia, olikin uuden poikaystävänsä sisko. Olin ottanut äitini sukunimen nuorempana koska muutin ulkomaille ja nimi oli helppo, joten siksi tämä ei tiennyt tai tajunnut meidän olevan sisaruksia vaikka meissä on samaa näköä. Näki minun kuvat vasta ekaa kertaa kun olivat käyneet vanhempieni luona ja suhtautumisensa oli ollut sellaista että miksi teillä on tuon paikallisen lumpun kuvia seinillä ja sitten teeskennellyt vaan pelleilleensä kun sanoivat että tyttären ulkomaan kuvia! Tämä on siis inhonnut ja vihannut minua vuosikausia ja sama jatkuu (salaa) edelleen. Teeskentelee kaveria kun veljeni on läsnä mutta olen kuullut muilta että miten paljon haukkuu minua edelleen.

Vierailija
2/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 11:33"]

Minulla on erittäin outo käly. Ei niin hyvännäköinen, mutta ei valitettavasti omaa henkistä kapasiteettiä, eli ei niin mukavakaan. Väistämättä vaikuttaa jotenkin epävarmalta ja kateelliselta. On sohvaperuna ja tukuttaa omia kiinnostuksenkohteitaan kaikille. Omaa äijämäisiä tapoja, esim keskusteltaessa ei katso silmiin. Kirjoittaessa ei käytä hymiöitä. Muun muassa tästä sanattomasta viestinnästään aistin etäisyyden ja varautuneisuuden.

[/quote]

Tämä ap:n kuvaus ja johtopäätökset vetävät sanattomaksi.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käly, joka ei tule toimeen kenenkään meidän suvun jäsenen kanssa. Paitsi tietenkin veljeni. Jostain syystä kaikki karsastavat tätä naista, kukin eri syistä. Seurustelun alussa minä ja siskoni ja toinen veljeni yritimme olla ystävällisiä veljeni valitulle, olimme kiinnostuneita hänestä, pyydettiin kylään ja tehtiin asioita keskenämme.

Aika pian kuitenkin aloimme kaikki väsyä. Käly on äärimmäisen pinnallinen ihminen, välittää vain muiden tuloista ja ulkonäöstä. Joka ikinen kerta, kun pakolla näemme jossain jouluna tai muualla, käly puhuu vain rahasta. Mitä maksoi mikin joululahja, mitä lasten vaatteet maksoivat ja mistä ne ostettu. Ja naapurilla on halvempi auto ja toisella naapurilla varaa lähteä vain Tukholman risteilylle kesällä. Ja kylläpä on sillä ja sillä rumat lapset ja onpa hirveää, kun joku saa vammaisen lapsen (meillä autisti). Tapaamiset ovat rasittavia. Hirveä papupata, joka haukkuu kaikki.

En ole ainut siis, joka ei tätä naista kestä. Tädit, sedät, siskot, veli, isä, äiti, serkut ovat kaikki vuoron perään lopettaneet yrittämästä. Kukaan ei tajua, mitä veli tässä naisessa näkee.

Vierailija
4/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, onko mielestäsi normaalia käytöstä, että ei katso toista silmiin, hymyile ja pidä yhteyttä sukulaisiinsa? Taitaa suurin osa av:n kirjoittajista olla tätä samaa käytöstavatonta kastia tämän ap:n kälyn kanssa. 

Kyllä minä ymmärrän juuri Ap:n kuvauksesta, millaista ihmistä tarkoitetaan. 

Vierailija
5/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. En ole tajunnuktaan. Minulla on ihana käly, jonka kanssa ollaan ystävystytty. Mutta nyt kun häneltä on tukka lähtenyt syöpähoitojen jälkeen, hän on aika oudon näköinen.  Muutenkin on vanhentunut sairauden aikana ainakin kymmenen vuotta. Ennen oli kaunis ja pukeutui tyylikkäästi. Nyt on laihtunut niin, että vaatteet roikkuu päällä. Ei voida vissiin sitten ap:n kriteereiden mukaan ollakaan enää kavereita :(

Vierailija
6/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 taidat olla sairas päästäsi? Sääliks käy sun syöpäsairasta kälyäsi, oletko todella noin typerä, kuin mitä kirjoittelet? Ei nyt aivan samasta asiasta puhuta! T. läheisen syöpään menettänyt Ap

Vierailija
7/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on tervettä ja normaalia olla pitämättä yhteyttä k*sipäisiin ihmisiin. Olkoon sukua tai ei.

Vierailija
8/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kälyäni juurikaan. Näen sitä kerran vuoteen, miehenikään ei sen useammin. Minulle ei oikein ole kehittynyt hänestä mitään mielipidettä. Eikä minulla ole mitään pakkomiellettä kaveeratakaan hänen kanssaan. Kuin kuka tahansa puolituttu. En tiedä käyttääkö hymiöitä kirjoittaessaan, mutta niiden puutetta en ole koskaan pitänyt minään merkkinä mielenterveysongelmista tai kateudesta vai miten se nyt meni tuo ap:n jorina. Liika hymiöiden käyttö kertoo sen sijaan lapsellisuudesta.

Vierailija
9/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 13:17"]

20, onko mielestäsi normaalia käytöstä, että ei katso toista silmiin, hymyile ja pidä yhteyttä sukulaisiinsa? Taitaa suurin osa av:n kirjoittajista olla tätä samaa käytöstavatonta kastia tämän ap:n kälyn kanssa. 

Kyllä minä ymmärrän juuri Ap:n kuvauksesta, millaista ihmistä tarkoitetaan. 

[/quote]

Ei, vaan että, ap tekee mielestäni outoja johtopäätöksiä äijämäisistä tavoista tai hymiöiden käyttämättömyydestä. 

Vierailija
10/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorii mut siis mikä on käly?

Vierailija
11/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää arkipuuheessa sanaa käly??

Minä en edes tiedä kuka se on. Ja oli sukulainen tai ei, niin tekemisissä ei pakosti tarvi olla jos ei synkkaa.

Vierailija
12/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 13:28"]

23 taidat olla sairas päästäsi? Sääliks käy sun syöpäsairasta kälyäsi, oletko todella noin typerä, kuin mitä kirjoittelet? Ei nyt aivan samasta asiasta puhuta! T. läheisen syöpään menettänyt Ap

[/quote]

Sarkasmin ymmärtäminenkin on taitolaji.

Vierailija
13/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä käly on outo ja kummallinen, koska hän erilainen kuin ap. Kyllä ap:n kälyn nyt pitää muuttua sellaiseksi kuin ap haluaa. "Minäminäminä haluun ja polkee jalkaa kuin pikkukakara." Tämän halun ap yrittää verhota mukaovelasti vetoamalla käyttäytymissääntöihin. Onko ap oikeasti niin palikka ettei näe mitään vikaa omassa toiminnassaan?

Vierailija
14/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 13:47"]

Kuka käyttää arkipuuheessa sanaa käly??

Minä en edes tiedä kuka se on. Ja oli sukulainen tai ei, niin tekemisissä ei pakosti tarvi olla jos ei synkkaa.

[/quote]

Käly on ihan tavallinen suomen kielen sana ja ihan arkikäytössä. Käly tarkoittaa puolison sisarta taikka oman veljen vaimoa - siis sitä naispuolista avioliiton kautta sukuun liittynyttä henkilöä, joka on itsen kanssa samaa sukupuolvea. Lanko on vastaava miespuolinen henkilö, siis joko sisaren aviomies taikka vaimon veli. Itä-Suomessa taidetaan käyttää enemmän sanoja kyty ja nato, joiden merkitys on suppeampi (vain aviomiehen veli ja sisar). Johan nuo henkilöt ovat iänikuisia riesoja olleet, Kalevalassakin mainitaan, että on "kyty kyinä kynnyksellä, nato nauloina pihalla" tai jotain sinnepäin. Ei ole mikään uusi ongelma ensinkään :) .

Vierailija
15/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 12:14"]

Käly voisi itsekseen olla ihan mukava, mutten kestä avomiestään, joka on pahaksi onneksi kälyn 2 lapsen isä. Todellinen junttirasisti ja työnvieroksuja, harrastaa tappajakoiria, jotka lasten myötä on karkoitettu yksinäisyyteen takapihan koiratarhaan. Ja pakotti kälyn muuttamaan Mäntsälään. Siis MÄNTSÄLÄÄN.

[/quote]

Voi apua, jos KÄLY asuu MÄNTSÄLÄSSÄ!

Vierailija
16/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei... Onpa mukava että muutkaan ei pidä kälyistä. Ja minun tapauksessa käly on miehen veljen vaimo. Joka asiassa pitää olla parempi tai ainakin yrittää. Puhuu mitä mieleen juolahtaa, tajuamatta että se voi satuttaa toisen mieltä. Ja joo..taloonkin on ilmestynyt samallaisia sisustusjuttuja ko meillä, samanlaisen auton ostivat, mutta tietenkin pari vuotta uudemman. :D Aargh.. Ahistaa olla sen seurassa, joten olen päättänyt että olen tekemisissä vain pakollisissa juttuissa. Ja en ole ainut jolle on sanonut pahasti..ehkä itte tajuamatta asiaa.

Vierailija
17/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen avovaimo, toivottavasti siitä ei tule vaimoa! Oikeasti. On hankala tapaus, elää jossain ihan omassa maailmassaan pienen sisäänpäin lämpenevän lähisisäpiirinsä kanssa, saa kamalia nalkutus- ja kiukunpuuskia veljeäni kohtaan vaikka vieraita läsnä.

Nyt on olevinaan niin trendikäs ja syö vain luomua, lienee viikon tai kahden villitys tämäkin. Vein heille viinipullon viikko sitten kun kävin mutta tämä katseli sitä etikettiä, ojensi pullon takaisin minulle ja tiuskaisi "tämä ei ole mitään luomua!" Silti popsi oman äitinsä tuomia kaikkia mahdollisia pussitettuja herkkuja jotka olivat niin kaukana luomusta kun vaan voi olla! Karkkia, sipsejä, keksejä ja muuta.

Viherpiiperrys lienee myös viikon trendi sillä istuimme heidän parvekkeella kun ranteeseeni pomppasi hämähäkki, vaistomaisesti yritin huitoa sitä koska en pidä ötököistä ja saan mm. hyttysen puremista tavallista pahempia allergiaoireita mutta hän tarttui käteeni, kiljui että "oletko hullu, ei noin saa tehdä!", otti sen hämähäkin käsiinsä ja lähti kuljettamaan sitä läheiseen metsään!

On todella v-mäinen ja saattaa alkaa avautumaan kelle tahansa jos hänestä siltä tuntuu. Haukkuu äitiämme tyhmäksi ja yksinkertaiseksi ja jonkin ajan kuluttua tokaisee minulle jonkun asiallisen kommenttini jälkeen läksyttävään tyyliin että sinä olet muuten ihan samanlainen kun teidän äiti tuossa asiassa (eli tyhmä, hänen mielestään)! Huvittavaa tässä nimen omaan se että hän ei itse ole kouluja käynyt ja on pienipalkkaisessa työssä kun minulla on kaksi akateemista tutkintoa täältä ja ulkomailta, ja erittäin hyvä työ ;D Äitinikin on menestyneempi ja älykkäämpi kuin hän, eli aina kun pitää muita ihmisiä uhkana niin alkaa aliarvioimaan ja haukkumaan korottamalla ääntään. Oma äitinsä ei ole ainakaan häntä hyvillä käytöstavoilla paiskaissut, mutta siitä en viitsi mennä sanomaan hänelle koska hän kostaa sen minun äidilleni tai veljelleni joten kuten.

Kuten varmaan arvasitte niin emme näe kuin muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
18/40 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulla toimeen. On itsekäs ja manipuloiva, jota kaikkien pitää totella. Siinähän meidän alku menikin pieleen kun olen uskaltanut olla asioissa erimieltä ja sanonut vastaan. Esim. mieheni piti hakea 300km päästä kylään, koska kälyni ei voinut vaihtaa junaa (silloin n. 20v.,) On myös haukkunut minua selän takana asioista joilla ei ole mitään tekemistä minun kanssa. No, nyt tullaan toimeen ja välit on kohteliaat. Ja se riittää. Onneksi nähdään harvoin.

Vierailija
19/40 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vastaa vain hänen kanssaan samaa mieltä oleviin viesteihin. Eli hakee pönkitystä omalle oikeassa olemiselleen ja sulkee sujuvasti silmänsä muilta mielipiteiltä. Eihän toki ongelma ole hänessä, hänhän on niin täydellinen ja elää niin kuin hyvän ihmisen kuuluu, pitääkseen kulissit kunnossa. Ne muut vaan ovat niin hankalia ja omituisia eivätkä käyttäydy niinkuin aloittaja haluaisi. 

Vierailija
20/40 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu kaikki muut on kummallisia paitsi minä itse. Miksi kaikki ei voi olla niin mahtavia ja hienoja persoonia kuin minä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi