Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona oleva äiti - mitä kotitöitä teet päivittäin

Vierailija
09.08.2013 |

-hoidan lemmikin

-pesen koneellisen tiskiä ja laitan paikalleen

-imuroin

-järjestelen tavarat

-pesen koneellisen pyykkiä (juuri luovuin pyykin silityksestä)

- petaan sängyt

-valmistan ruuat

-vien roskat

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samat kotityöt, kuin silloin, kun olen töissä käyvä äiti.

Vierailija
2/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tyhjennän ja täytän astianpesukoneen ainakin kahdesti

-imuroin

-järjestelen tavaroita useita kertoja päivässä

-pesen 2-3 koneellista pyykkiä

-teen 2 lämmintä ateriaa ja leivon sämpylöitä

-petaus, roskat jne.

meitä on 2 aikuista ja 2 lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä teillä tulee noin paljon pyykkiä? Päivittäin monta konellista? Pesettekö vajaita satseja vai miten paljon tulee sotkua?

Vierailija
4/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aamiaisen, käytän koirat, kuskaan lapset kouluun keskustaan, palaan kotiin, siivoilen ja järjestelen, käytän koirat pitkällä lenkillä, käyn kaupassa, maksan laskuja, teen hankintoja ja kilpailutuksia remonttiin liittyen, haen lapset, valmistan välipalan, valvon läksyt, leivon, vien lapset harrastuksiin, laitan iltaruoan ja siivoan.

Vierailija
5/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja unohdn, että siinä kun lapset harrastaa, minä lenkitän koirat iltalenkillä. Äskeinen.

Vierailija
6/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykki, siivoilu, ruuanlaitto, tiskit. Nuo päivittäin. Mä teen lisäksi töitä aina kuin mahdollista, en joka päivä.

Vierailija
7/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aamupalan koululaisille ja herätän heidät kouluun.

Käyn kaupassa ja laitan päivän ruuat sekä vien roskat samalla kun ulkoilen pienten lasten kanssa tai hoidan asioita.

Imuroin joka toinen päivä, joka toinen päivä pesen pyykkiä. Pyykkiä tulee paljon kun on kuusihenkinen perhe joista monet urheilee, samoin hiekkaa lattioille ulkoa yms. Keittiö täytyy siivota päivittäin. Tiskikoneen täyttöön ja tyhjennykseen koululaiset osallistuvat.

Kerran viikossa pidän siivouspäivän jossa tampataan matot, pestään vessat ym. Tämän teen toisinaan yksin, toisinaan lapset osallistuvat.

Päivittäin siistin leluja ja tavaroita paikoilleen, arkisin autan läksyjen teossa ja kokeisiin lukemisessa.

Pyrin opettamaan lapset sihen, että he kykyjensä mukaan osallistuvat kotitöihin, vaikka minä olenkin kotona.

Vierailija
8/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aamupalan koululaisille ja herätän heidät kouluun.

Käyn kaupassa ja laitan päivän ruuat sekä vien roskat samalla kun ulkoilen pienten lasten kanssa tai hoidan asioita.

Imuroin joka toinen päivä, joka toinen päivä pesen pyykkiä. Pyykkiä tulee paljon kun on kuusihenkinen perhe joista monet urheilee, samoin hiekkaa lattioille ulkoa yms. Keittiö täytyy siivota päivittäin. Tiskikoneen täyttöön ja tyhjennykseen koululaiset osallistuvat.

Kerran viikossa pidän siivouspäivän jossa tampataan matot, pestään vessat ym. Tämän teen toisinaan yksin, toisinaan lapset osallistuvat.

Päivittäin siistin leluja ja tavaroita paikoilleen, arkisin autan läksyjen teossa ja kokeisiin lukemisessa.

Pyrin opettamaan lapset sihen, että he kykyjensä mukaan osallistuvat kotitöihin, vaikka minä olenkin kotona.

Vierailija
9/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös harrastus- ja koulukuljetukset, mutta en niitä ajatellut kotitöinä :) Pyykkiä tulee paljon juurikin harrastusten takia. En pese täysiä koneellisia.

T: 3

Vierailija
10/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla koulukuskaamiseen menee pari tuntiia päivässä eli se on aikaavievin yksittäinen kotityöni... 6

Vierailija
11/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan lapset, joita on kuus, vanhin eskarissa. Pyöritän pyykkejä (pesen, levitän kuivumaan, viikkaan kaappiin). Järjestelen tavaroita paikoilleen (se on kyllä ihan loputon suo näitten pikkuisten kanssa), imuroin (mutta en päivittäin), leivon tarvittaessa. Tietenkin vien eskarilaisen ja haen, matkaa on liki 2km ja ison tien ylitys.. Pesen vessaa useamman kerran viikossa.

En tiskaa, se on miehen homma. Se ei juuri muita kotitöitä tee, ni mä en sit puutu siihen hommaan. Just viitin nostella likaiset astiat tiskipöydälle :)

Vierailija
12/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkaa työt pian, joten en ole pitkään kotona enää. koululaiset aloittivat koulun jo tiistaina, kehitysvammainen poika muutti "omaan kotiin", valvottuun asumisyksikköön, viime viikolla ja olen siis yksin päivät.

nyt on pakko sanoa, etten tiedä mitä tekisin. olen tylsyyksissäni pessyt kaikki vuodevaatteet (peitot, tyynyt, sijauspatjat, päiväpeitteet) ja matot. vaihtanut joka paikkaan verhot ja pöytäliinat. silittänyt jopa alushousut ja sukat. =/  pessyt ikkunat, siivonnut kaapit ja tyhjentänyt varastoa...

koti on koko ajan siisti, pyykkiä ei tunnu tulevan juuri yhtään ja mulla on sairaan tylsää. olen viimeisen päälle koti-ihminen, tykkään järjestellä paikkoja, siivoaminen ei rasita millään tavalla, leivon ja teen ruokaa mielelläni (nyt tiistaina tehtyä kanakeittoa riittää vielä tällekin päivälle, eli sitäkään ei ole "tarvinnut" tehdä), pelaan ja puuhailen lasten kanssa jne. ja nyt kun olen yksin päivät, tuntuu, ettei mulla ole enää mitään arvoa. kun lapset olivat kotona, nautin lukemisesta, käsitöistä ja lenkillä käymisestä, mutta nyt tuntuu, ettei niihin riitä yksinkertaisesti vain kärsivällisyys enää.

minusta ei näköjään ole kotiäidiksi kuin alle kouluikäisille lapsille. onneksi pääsee pian taas töihin.

Vierailija
13/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin nyt töissäolessa, mitään yksittäistä hommaa ei riitä päivittäin tehtäväksi, ellei sitten laske mukaan jotain aamukahvin keittämistä.

Siivoillaan viikottain, pyykkiä tulee pari koneellista viikossa, tiskikone ei täyty ihan joka päivä, ruokaa tehdään välillä kahdeksi päiväksi kerrallaan, kaupassa ravataan 1-2 x vko.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka imuroi tai pesee vessaa joka päivä, laskekaa joskus paljonko pistätte aikaa sen pytyn hinkkaamiseen elämänne aikana....

Vierailija
14/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä pitää tehdä. Pyykit, ruuat, siivoukset, tiskit yms. Mies vie roskat.

Vierailija
15/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeppa 14 paljonko sä käytät elämässäs aikaa netissä surffailuun, lukemiseen, käsitöihin, kahvitteluun ystävien kanssa, lenkkelilyyn, telkan katteluun tai mitä sä nyt ikinä tykkäätkään harrastaa. Joku tykkää hinkata sitä pyttyä. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
16/16 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin yksittäinen eroavaisuus versus työssäoloaikaan on keittiöhommien määrä. Nyt kotona syödään aamupala, kaksi lämmintä ruokaa, välipala ja iltapala. Lasten ollessa päiväkodissa kotona tehdään vain illallinen ja iltapala. Eli ruoanlaitto, tiskaus, tasojen pyyhintä yms. tapahtuu pitkin päivää, monta kertaa.

Toinen selvä lisäys on imuroinnin määrässä: lasten kanssa juostaan edestakaisin ulos ja sisään monta kertaa päivässä, se hiekan ja kuran määrä! Eli varsinkin eteisen lattioita olen moppaamassa/imuroimassa usein. Niin ja sitä keittiötä ja ruokatilaa, lattialle tippuu koko ajan ruokaa.

Tällä hetkellä meillä on vauva, joka käyttää kestovaippoja, niiden takia pesukone pyörii oikeastaan päivittäin.

Leluja siivotaan pitkin päivää, se on myös olennainen ero työssäolokäymiseen. Kun ollaan enemmän kotona, tulee enemmän sotkua. Muuten ihan samoja kotitöitä teen kuin ollessani töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi