Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheltä puuttuu auktoriteetti..

Vierailija
09.08.2013 |

Häneltä puuttuu aikuisen ihmisen auktoriteetti jä jämäkkyys. Alusta lähtien olen pitänyt itsestäänselvänä että kumpikin hoitaa lasten perusasioita (tosin miestä joutunut vaatimaan..) mutta meidän perheessä vastuu aina vaan kasaantunut minulle. Tai muuten ne lääkärit jäänyt käyttämättä, päiväkotivaatteet viemättä. Olen puhunut asiasta miehelle paljon, muttei muuta otettaan.

Hänet on ainokaisena lapsena ja kiltin äitin poikana passattu pilalle. Äitinsä ihmetteli, miten meidän nelivuotias pukee jo itse, hänhän puki poikansa vielä koululaisenakin! Nyt mies antaa aikaa lapsille, mutta mitään aikuisen ihmisen kunnioitusta ja auktoriteetti ei omaa. On sellainen "uninen nuhjake" kotona, jos jonnekin lähdetään on aina viimeinen ja pienet lapset huolehtivat että isillä on asiat mukana, muuten ne jää ja unohtuu, mies tajua ajatella kaikkea, siis lapset huolehtivat isistä! Ruokapöydässä tulee viimeisenä syömään, pienet lapset jo juoksevat pöydästä kun isi tulee, mies tuijottelee pihalle tai lautasen pohjalle. Autossa odottaa vaikka ½h että kaksivuotias suostuu menemään paikalleen istumaan, lapsi vedättää miestä pelleilyillä minkä kerkiää.. tai sitten isä sen vartin jälkeen laittaa lapsen paikalleen kiukkuisena ja ärisee että pahalla sitten kun ei hyvällä, älä yhtään siinä kilju, kiristän vyöt kohta kunnolla tiukalle! Menee sitten vihaiseen ääripäähän.

Miten tuohon mieheen saisi fiksuutta kasvatuksen ja esimerkin antamisen suhteen? Olen jättänyt paljon keskenään lasten kanssa, ei siitäkään kyse, mutta mies ei vaan ole tuon jämäkämpi ja fiksumpi. Ja se kyllä näkyy lapsissa. Minullakin sujuvampaa olla keskenään pienten kanssa kuin niin, että mies on paikalla velttoilemassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan mukavaa kun on hidas nuhjake isä, jota lapsetkin jo auttavat ja aina odottavat. Isä ihmeissään että miten se kello on jo noin paljon, viikonloppuna ehtii liikkeelle niin myöhään että lapsilla hetikohta jo ruoka-aika jne. Osaa sekin sitten äristä ja sanoa tylysti, mulle ja lapsille. On se herttainenkin kyllä, lässyttää paljon lapsille.

Vierailija
2/5 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne teidän perheen isit sitten ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette?

Vierailija
4/5 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, täydellistä miestä ei ole. Jos itse valitsisin lyväluonteisen nuhjakkeeen ja väkivaltaisen hermokimpun välillä niin hetkeäkään miettimättä ottaisin nuhjakkeen. KAikessa tätä ei voi tehdä, mutta miestä voisi yrittää herätellä siten että antaisi sen ajaa harhaan tai jäädä ruoatta kun muut ovat jo syöneet kaiken. Että vähän alkaisi skarpata.

Mutta nämä on sellaisia vahvuusasioita. Sinä olet vahva arjessa, miehestä taas varmaan löytyy toisenlaiseen tilanteeseen sopivia ominaisuuksia.

Vierailija
5/5 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun lapsellani olisi ollut tuollainen isä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan