Paljonko miehesi urheili/harrasti lapsena ja nuroena?
Tuli tuosta keskustelusta 10v pojan harrastamattomuudesta mieleen.
Kommentit (27)
Talvisin alppihiihtoa, kilpaili, aina jaksaa muistuttaa kuinka on voittanut Kalle Palanderin (samaa vuosikertaa) jossain SM-kisoissa. Kesäisin pelasi pesäpalloa ja ajoi motocrossia. Muutenkin junnuna ollut kuulemma aina liikkeessä... ja on vieläkin. Itsekin urheilen ja liikun paljon ja usein myös yhdessä.
Pelasi ala-asteella monta vuotta jalkapalloa, mutta tämän jälkeen innostui liikunnasta vasta armeija-aikana kuntosalilla (ei kuulemma ollut muuta tekemistä). Nykyään lenkkeilee ja harrastaa kamppailulajeja, joskus myös nostelee painoja kotona.
Harrasti ihan kilpamielessä joukkuelajeja. Vielä lähempänä 50v. harrastaa 1-3 kertaa viikossa ja saattaapi vieläkin osallistua kilpailuihin. Tuskin koskaan lopettaa urheilemista.
Pelasi jääkiekkoa ja lentopalloa. Lisäksi on kuulema myös uinut.
Nykyisin pelaa lätkää harrastesarjassa kaksi kertaa viikossa. Enempi nykyäänkin varmasti harrastaisi, jos tuolta yrittäjyydeltään ehtisi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 00:22"]
Ei yhtään. Vuoden taisi jalkapalloa pelata. Ei harrastanut mitään muutakaan.
[/quote]
Paljonko urheili itsekseen?
t.ap
[/quote]
Ei urheillut. Ala-asteikäisenä leikki jotain metsissä mutta ei muuten. Pari kertaa vuodessa kävi laskettelemassa jossain Levillä ja Rukalla. Harrastuksena lapsesta saakka ollut tietokoneet. Legoilla rakenteli myös paljon. Oli kouluun menoon saakka ainoa lapsi ja sai sisarukset sitten parin vuoden välein. Toisaalta vanhemmat kyllä koittivat viedä harrastuksiin mutta mikään ei kiinnostanut.
Ei harrastanut. Omaehtoisesti rymysi kaikenlaista ja sitten myöhemmin harrasti roolipelejä.
Paljon! Ja aikuisiällä pelasi jalkapalloa työkseen 10-vuotta.
En tiedä mistä ketjusta puhutaan. Täytyypi etsiä.
Ei ole ollut koskaan kiinnostunut urheilusta, musiikkia ja lukemista on harrastanut lapsenakin.
Paljon, juoksi ja hiihti kilpaa aktiivisesti. Ja liikunnallinen elämä on jatkunut läpi elämän.
Ei varsinaisesti mitään himoliikuntaa, mutta on koko ikänsä purjehtinut ja harrastanut sitä siis jo lapsena.
Ei harrastanut ja urheiluksi riitti kilometrin pyöräily tai kävely koulumatkalla bussipysäkille. Nykyäänkään ei tykkää liikkua tai ulkoilla. Ollut koko yhdessäoloaikamme työttömänä, joten päivisin käy pissattamassa koiraamme ja se riittää lenkkeilyksi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 00:22"]
[/quote]
Paljonko urheili itsekseen?
t.ap
Hoh hoh, mitä vetelysmehiä jollain mammoilla on. Ei sinällään ihme, että AV-mamma joutuu tyytymään tollaseen.....
Harrasti jalkapalloa ja jääkiekkoa(eri aikaan) ja siinä sivussa juoksulenkkeilyä ja pihalla pelas kavereiden kanssa. Oli lapsena ja teininä koko ajan liikkeessä. Nykyään treenaa itse asiassa lähes joka päivä, välillä jopa kahdesti. (aamulla juokulenkki, illalla muu treeni) Lajeina juoksulenkkeily, sali, cross fit, potkunyrkkeily, pyöräily, hiihto, puulaakijääkiekko ja -jalkapallo. Ja on muuten ihan tajuttoman hyväkroppainen ja -näköinen! ;) eikätod. työtön niin kun tolla yhdellä vastaajalla.
Mun mieheni ei harrastanut. Perhetaustasta johtuen (isä yksityisyrittäjä ja "aina" töissä, äiti hoiti kotia, useampi lapsi perheessä, mies perheen nuorimpia) heillä ei oltu kovin aktiivisia lasten harrastusten suhteen. Kävi luistelemassa talvella, liikkui koulumatkat, pelaili koulussa. Mitään kodin ulkopuolista ohjattua harrastusta ei ollut.
Eikä itse asiassa silloin 80-90-luvulla niin paljon harrastettu. Tai osa harrasti, mutta harrastamattomuus ei ollut kovin tavatonta. Toisin on nykyään, harrastamattomuus on erikoista.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 00:37"]
Hoh hoh, mitä vetelysmehiä jollain mammoilla on. Ei sinällään ihme, että AV-mamma joutuu tyytymään tollaseen.....
[/quote]
Se oli sitä aikaa. Mun mies on ollut lapsi 70-luvulla (on siis syntynyt 60-luvun lopussa) ja minä oon syntynyt 70-luvulla. Mies on kotoisin lähikaupungista, siellä oli vähän enemmän harrastusmahdollisuuksia mutta esim. mun kotikylälläni oli tasan yksi urheiluseura johon ei mulla ollut mahdollisuutta päästä koska jäsen- ja kausimaksut olivat mun äidilleni aivan liikaa.
Miehen intohimona taas on aina ollut purjehtiminen ja koska hänen äidillään oli jo purjevene niin heidän aikansa meni siellä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 07:34"]
Mun mieheni ei harrastanut. Perhetaustasta johtuen (isä yksityisyrittäjä ja "aina" töissä, äiti hoiti kotia, useampi lapsi perheessä, mies perheen nuorimpia) heillä ei oltu kovin aktiivisia lasten harrastusten suhteen. Kävi luistelemassa talvella, liikkui koulumatkat, pelaili koulussa. Mitään kodin ulkopuolista ohjattua harrastusta ei ollut.
[/quote]
Miehelläni oli samanlainen perhetilanne. Köyhähkö lapsuus yrittäjä-isän ja kotiäidin sekä sisaruskatraan keskellä. Mitään maksullisia harrastuksia ei voinut olla. Kuulemma harrastuksia ja urheilua oli mielinmäärin ja hän oli todella urheilullinen ja liikunnallinen lapsena ja nuorena. Joskus innostuu jopa esittelemään ja muistelemaan ala-asteen suurta mitalisaalistaan.
Perheellisenä miehenä mieheni harrastaa kerran tai pari viikossa joukkuepelejä, pyöräilee töihin ja treenaa iltaisin kotona. Liikunnallinen elämäntapa on siis seurannut aikuisikään.
Paljon! Pelasi jalkapalloa 4-vuotiaasta lähtien aina 18-vuotiaaksi. Jääkiekkoa A-junnuihin asti. Lisäksi alkoi käydä salilla säännöllisesti 16-vuotiaana jne.
Nykyään käy 15 kilsan juoksulenkeillä, pyöräilee joka paikkaan ja vielä kesäisin 30 kilsan lenkkejä. Pelaa sählyä, tennistä ja sulkapalloa. Käy myös salilla kerran viikossa.
Kyllä tuota on kiva katsoa, eikä haittaa että urheiluun menee aikaa. Ei se ole kuin tunti 4 kertaa viikossa. Minäkin saan saman verran omaa aikaa. :)