Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heittääkö muut orkideat roskiin, kun kukat tippuu

Vierailija
11.08.2020 |

Minä en halua noita säilöä kuukausitolkulla kukattomina, joten heitän orkidean menemään ja hankin uuden aina, kun kukinta loppuu.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävää :(

kasvienhoito on pelkkää kärsivällisyyttä, koko pointti on siinä että hoidetaan ja odotetaan.

Osta muovikukkia? Ne on nykyään ihan aidon näköisiä ja saa erinäköisiä.

Vierailija
2/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tällainen provo tänään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän provoa tuossa on? Minä en ainakaan jaksa sitä kraakkua ikkunalaudalla katsella, josko suostuisi uudelleen kukkimaan?

Vierailija
4/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan ne aina kukkimaan, vien yläkertaan muutamaksi kuukaudeksi, ja avot, pian lykkää kukkavartta

Vierailija
5/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Mä teen ihan samalla tavalla. En mä jaksa rumaa ja vaativaa kasvia vuotta hoivata siinä toivossa että se vielä kukkisi. Roskiin lentää kukinnan jälkeen ja sitten ostan uuden.

Vierailija
6/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan ne aina kukkimaan, vien yläkertaan muutamaksi kuukaudeksi, ja avot, pian lykkää kukkavartta

Mikä taika siellä yläkerrassa on? Kotitontutko sulla siellä kukkia hoitaa?

Vierailija
7/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeys?

Vierailija
8/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Mä teen ihan samalla tavalla. En mä jaksa rumaa ja vaativaa kasvia vuotta hoivata siinä toivossa että se vielä kukkisi. Roskiin lentää kukinnan jälkeen ja sitten ostan uuden.

Blaablaaablaablaaa. Älä jaksa.

Vierailija
9/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippuivat kukat noin 6kk sitten. Tällä kertaa en heittämyt roskiin kun kukat tippuivat vaan odottelen ihmettä eli sitä että tuo alkaa taas kukkia. Epäilen vahvasti että alkaa. Kukkiiko nämä kerran sadassa vuodessa vai miten?

Vierailija
10/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkidea ei ole mitenkään vaativa. Mulla on ikkunalaudalla 12 orkideaa, jotka kukkivat eri aikoihin. Niin ne "kraakut" välissä ei häiritse yhtään. Mielettömän harmi että joku heittää hyvät kasvit roskiin :/

Vierailija
11/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeys?

Pimeä yläkerta? No tontuthan liikkuu pimeällä 😂

Vierailija
12/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa ok-taloissa nuo saa kukkimaan suht helposti, sitten taas nämä koneellisesti ilmastoidut kerrostalot on ihan tuuripeliä. Yleensä en heitä pois, minusta ne lehdetkin on aika hyvän näköiset.

Vierailija
13/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ikävää :(

kasvienhoito on pelkkää kärsivällisyyttä, koko pointti on siinä että hoidetaan ja odotetaan.

Osta muovikukkia? Ne on nykyään ihan aidon näköisiä ja saa erinäköisiä.

En minä ainakaan halua mitään hoitaa. Hankin kasveja sisustuksen takia, se ei ole harrastus. Kastelen joskus, enempää ei huvita. Ikinä en ole nähnyt aidon näköistä tekokasvia, ainakaan alle sadalla eurolla.

Vierailija
14/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkideathan kukkii melkein jatkuvasti. Puskevat uudet kukkavarret melkein saman tien kun entiset kukat kuihtuu. En hoida niitä mitenkään muuten kuin upottamalla ruukut veteen kerran viikossa noin tunniksi. Edes multaa ei niihin tarvi vaihtaa tai lannoittaa.

Vierailija
15/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä jos viitsii aina ostaa uuden, onpahan kukkakauppiailla asiakkaita. Äitini on samanlainen monien kasvien kanssa, roskiin vaan kukkimisen jälkeen ja uusi tilalle. Minusta taas suurin huvi on juuri siinä hoivaamisessa :D Mulla oli orkidea jonka palellutin (tai sitten ei vaan tykkää kerrostalosta) eikä se kukkinut pariin vuoteen, ja olin aivan onnessani kun tänä keväänä vihdoin puski kukkavarren. Ja käyhän se ilman kukkiakin viherkasvista.

Vierailija
16/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin mullakin menee.

Vierailija
17/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama orkidea yli kymmenen vuotta, kukkii melkein joka kesä. Hui, eipä tulisi mieleenkään heittää roskiin.

Vierailija
18/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa ruukuissa pidätte orkideat? Siis ne jotka kukkivat? Joku väitti että pitäisi olla läpinäkyvä. Minulla monta orkideaa eikä ne vaan kuki.

Vierailija
19/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseasiassa pelastanut yhden hienoimmista orkideoistani juuri taloyhtiön roskiksesta. 😁 oli jännä odottaa minkä väriset kukat siihen tulee. Kermanvalkoiset.

Vierailija
20/47 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orkideathan kukkii melkein jatkuvasti. Puskevat uudet kukkavarret melkein saman tien kun entiset kukat kuihtuu. En hoida niitä mitenkään muuten kuin upottamalla ruukut veteen kerran viikossa noin tunniksi. Edes multaa ei niihin tarvi vaihtaa tai lannoittaa.

Mä en edes viitsi enää upottaa. Kaadan reilusti vettä juurelle, se valahtaa tietty läpi siihen aluslautaselle ja lilluu muutaman päivän siinä kunnes imeytyy tai haihtuu pois. Hyvin voivat ja kukkivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi