Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhutaan ruuasta! Ihmiskunnasta melkein puolet on vyötärölihavia

Vierailija
11.08.2020 |

https://www.is.fi/terveys/art-2000006598197.html

Nuorena aikuisena rupesin jo 2-3 vuotta sitten miettimään mitä me oikein syödään arjessa. Olen tarkastellut omat valinnat sekä muiden. Tulos oli järkyttävää! Olipa hoikka tai ylipainoinen ihminen niin ruokavaliot ovat lähes kaikilla järkyttävän surkeita!

Monien ruokavalio koostuu rasvasta, hiilareista ja suolasta. Lähipiirissäni ainakin menee valtava määriä margariinia/voita, leikkeileitä, suolaa, kovaa rasvaa kermojen muodossa, täysin tyhjiä ja ravintoköyhiä vihanneksi eli jäävuorisalaatti, kurkku ja tomaatti.

Itse olen nyt pitkään alkanut karsii kaikki tätä länsimaalaista ruokaa ja alkanut syömään sellaista vanha ajan ruokia. Paljon papuja, kaaleja, hedelmiä, vihanneksia, joskus lihaa.. HUOM! Tässä nyt muutama esimerkki.

Rakastan juustoha yli kaiken mutta meni lopullisesti hermot siihen että pitää aina olla se mega Oltermanni jääkaapissa, täysin turhaa!

Pointtini on että olen alkanut syömään pelkästään ravintorikkaita asioita. Kun teen salaatteja niin niihin en enää laita tomaatti, kurkku eikä jäävuorisalaatti. vaan tummia salaatteja, papuja, bataattia.

Kuitu tulee nyt paljon, vatsa voi todella hyvin ja jaksaa täysin eri tavalla!

Mä vain nyt heräsin siihen että miksi hit ossa pitää ravita ittensä ravintoköyhällä ruualla? Monet kuvittelevat syövänsä hyvin kun lautasella on jäävuorisalaatti ja juustoinen/kermainen ateria jokka paukkuu suolaa ja kovaa rasvaa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt osui herkkään kohtaan ihmisillä.

-Zinc

Vierailija
22/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä bataatissa on parempaa kuin tomaatissa vyötärölihavuuden ehkäisyssä?

oliko tämä vitsi?!! Ei siinä mitään sen omitusempaa kun että bataatista saa valtava määrä kuitua, tomaatissa ja perunassa ei läheskään ole.

pidetään nyt keskustelu inspiroivana ja rentona. Voisimmeko ihan normaalisti keskustella? Ei täällä nyt yhtään ketään syytetä. Miksi emme voi yhdessä jakaa ideoita?

Palstan varjopuoli on just tätä!! Mistään ei voi puhua ilman että monille tulee syyllinen olo.

Tiesitkö että bataatti on hyvin sokeripitoista noihin muihin verrattuna?

Puhut normaalista keskustelusta, mutta tyylisi on kaikkitietävä ja paasaava ja nimenomaan syytät sivulauseessa kaikkia muita, jotka eivät syö tavallasi.

Anteeksi, mutta en nähnyt aloituksessasi yhtään mitään rentoa saati inspiroivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa tomaatissa muka on? Äärimmäisen monipuolinen ja terveellinen. Harvemmin laitan mitään lämmintä ruokaa ilman joko tomaattia tai paprikaa.

Ei kurkku ja salaattikaan epäterveellistä ole, tarvii vain lisäksi ravintopitoisempia vihanneksia ja kasviksia. Itse en pidä bataastista koska se on liian makean makuista, mieluummin mätän mm. parsakaalia senkin edestä.

En syö punaista lihaa enkä maitotuotteita. En omista suolaakaan, joten en sitä laita mihinkään. Kotiin en osta valmisruokia. Mutta jokainen saa syödä ihan miten itse tuntee olonsa hyväksi. Sama ruokavalio ei sovi kaikille.

Vierailija
24/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan järkyttävää. En ole vuosiin itse syönyt enää sellaista ruokaa missä ei ole ollenkaan kasviksia, ts. Tavallinen makaronilaatikko tai muu suomalainen perusruoka. Lisään kaikkeen mahdollisimman paljon kasviksia ja tietysti ravinteikas salaatti kylkeen. Lihaakin syödään, mutta enemmän kalaa ja kanaa kylläkin.

Kala ja kana ovat kasviksia XDDDDDDD

Vierailija
25/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä palstalla vaikka joku söis kilon suklaata päivässä ja lihois, aletaan ekana sanomaan että tarkista kilpirauhanen ja ferritiini.

Aina tulee viimesenä ne elintavat kun arvuutellaan syytä.

Vierailija
26/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan ihan tarkkoja niin mitä tahansa voi syödä kohtuudella. Ihmisillä on vain hiton vaikeaa pysyä siinä kohtuudessa. Ruuan hinnoissa pitäisi suosia vaikka verotuksen kautta niitä terveellisempiä. Maataloudelle jaetaan tukia monissa maissa ja se miten se vaikuttaa kulutukseen ei näy terveellisyys näkökulmasta.

Ajatellaan vaikka mitä maksaa iso pussi sipsejä ja kilo vaikka tomaatteja. Kun vertaan kasarin nuoria tämän päivän nuoriin niin eron näkee silmällä. Siihen ei tarvi puntaria. Ylipainoisia on paljon ja toisaalta alipainoisia on myös enemmän. Normaali alkaa olla jo vähemmistö.

Sitten ihmetellään kun psyyke ongelmat ovat suorastaan räjähtäneet. Ex nainen oli siinä oikeassa että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kuinka paljon niin sitä voi vain arvailla. Onhan tuo aivan sairasta että yli puolimiljoonaa suomalaista vetää psyykelääkkeitä. Sillä mitä syö on aivan varmasti merkitystä monellakin tavalla. 

Tosin en ylläty enää mistään ns. huonommasta tavasta. Mitä väliä huonoista elämän tavoista kun ihmiset itse aiheuttaa kiihtyvää lajien sukupuuttoa ja koko pallon saastumista. Hallitseva laji pallolla ja käyttäydytty kuin teinit ilman vastuuta. No totta puhuen teineilläkin on enemmän huolta kuin suurilla ikäluokilla tulevaisuudesta.

Vierailija
27/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatit ovat hyviä ja terveellisiä. 

Bataatti on terveellistä ja käsittämättömän pahaa.

Vierailija
28/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä näe ruokavaliossasi muutakuin sokeria hiilihydraattien muodossa, enkä tajua kuinka liikkuva ja urheilullinen ihminen voisi hyvin tuolla. Miss sun rasva ja proteiini?

Maailmassa on myös esim ulospäin hoikkia ja hyvinkin terveen näköisiä fruitaristejä, joilla kuitenkin maksa-arvot paukkuu ja diabetes uhkaa kaiken syödyn hedelmäsokerin takia.

Tuolla tavalla tulee vaan se kuuluisa laihaläski.

Vierailija
29/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tällä palstalla vaikka joku söis kilon suklaata päivässä ja lihois, aletaan ekana sanomaan että tarkista kilpirauhanen ja ferritiini.

Ihmiskunta ei ole koskana kehittynyt yhtään mihinkään. Ihmetyttää tämä nykyajan sivistymättömyys. Tuntuu olevan normaalia ettei ihmiset ymmärrä yhtään mistään mitään. Ihmiset päät on niin sekoitettu mainoksilla ja yltäkylläsyydellä ettei ne enää tajuu mikä on hyvä ja mikä ei.

Ihminen tarvitsee tervellistä ja ravitsevaa ruokaa, eihän sitä yli eikä ympäri voi mennä.

Totuus sattuu ja ihmisaivot tekee mitä vain vältäkseen sitä.

Vierailija
30/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, miten tomaatti on mielestäsi ravinneköyhä?

Vierailija
31/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten valmistat bataatin?

Parasta tulee kun pilkkoo pieneksi ja paahtaa uunissa öljyn ja mausteiden kanssa.

Vierailija
32/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Kun ne liikakilot johtuu ylensyömisestä. Nykyään naiset ovat kertakaikkiaan niin vätyksiä että aina täytyy löytää se syy lihomiseen muualta. 

HEI NAISET! Te olette siksi läskejä koska syötte liikaa. Tiesittekö?

Vierailija
33/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta pitää myös nauttia. Voisihan sitä syödä vaikka pahvia, jos ruuan tärkein ominaisuus olisi kuitu.

Vierailija
34/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"olen tarkastellut omat valinnat sekä muiden".

Nää on uudelleen syntyneet kaikkitietäjät on kaikista ärsyttävimpiä. Voi elämä.

Niin ja vaikka olisi sellainen jonka myöntäisit olevan oikeassa niin muuttaisitko tapojasi? Me ihmiset ollaan niin tuomittuja. Jos ei saa paljon lisää niin eliitti pasauttaa koko pallon marssiksi. Sitä kait se on kiertokulku?

Vierailija
35/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten valmistat bataatin?

Parasta tulee kun pilkkoo pieneksi ja paahtaa uunissa öljyn ja mausteiden kanssa.

Kun ei paahdu vaan menee muhjuksi.

Vierailija
36/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä. Kun ne liikakilot johtuu ylensyömisestä. Nykyään naiset ovat kertakaikkiaan niin vätyksiä että aina täytyy löytää se syy lihomiseen muualta. 

HEI NAISET! Te olette siksi läskejä koska syötte liikaa. Tiesittekö?

Miehissä on edelleen prosentuaalisesti suurempi osuus ylipainoisia.

Mutta totta on, että kummallakin sukupuolella on parantamisen varaa.

Vierailija
37/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on siinä, että viralliset tahot ovat alkaneet neuvomaan ihmisiä, miten syödä. Suomessakin ns. asiantuntijat neuvovat syömään tuotteita aidon ruoan sijaan. Margariinia voin sijaan, proteiinivalmisteita lihan sijaan, eineksiä aidon kotiruoan sijaan, jne. Teollinen ruoka rikkoo suoliston, sekoittaa hormonit ja aineenvaihdunnan aiheuttaen lihomista. Ruokailuaikojen sijaan he neuvovat laiduntamaan, jotta elintarviketeollisuuden tuotteet myyvät mahdollisimman hyvin.

Vierailija
38/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? Provo?

Tomaatilla ja jäävuorisalaatilla ei oo mitään tekemistä huonon ruokavalion kanssa.

Vierailija
39/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatissa on lykopeeniä joka vaikuttaa positiivisesti ihon kuntoon.

Vierailija
40/67 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mäkin oon hoikka ja harrastan mm viherpirtelöitä, lenkkeilyä ja villivihanneksia, mutta oi jeesus että mua ärsyttää nää milloin mihinkin hurahtaneet jeesustelijat.

Pitäkää huoli omista kiloistanne ja antakaa muiden syödä mitä haluaa.

Väärin. Myös minä joudun kärsimään korkeampien verojen muodossa niistä ihmisistä, jotka itsekkyyttään eivät pidä massaansa kohtuuden rajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan