Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ruoka on kallista.

Vierailija
08.08.2013 |

Välillä tuntuu että viisi henkinen perhe ei voi syödä terveellisesti. Nyt onneksi marjoja saa metsästä pakkaseen jne. tuntuu että 1000€ ei riitä kuukaudessa ruokaan. Eineksiä ei syödä ja paljon leivon itse.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riittää 800 euroa kuussa sekä ruokaan, että pesuaineisiin ja vähän voi ostaa jokusen vaatteenkin. Miten hienosti oikein mahdattekaan syödä? 5 henkinen porukka täälläkin.

Vierailija
2/6 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tuossa on kyllä muutakin pesuaineet,lemmikkien ruoka  ja joskus jokunen vaatekkin. Syömme ihan tavis ruokaa. Me ei pihvejä ja paisteja ostella. Tuntuu että aina valitsen sen halvemman vaihtoehdon hyllystä. Olen miettinyt missä voisin säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on halpaa mitä saa rahalla, toisinkin voi olla vielä joskus.

Vierailija
4/6 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole! Ostin vihanneksia ja juureksia mielettömän ison laatikollisen, maksoi alle 20€.  Nam miten hyviä! Ja tietysti vielä kaikki ilmaiset herkut siihen päälle (marjat, sienet ja omenat).

Vierailija
5/6 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkin viisi ja syödään hyvää ja laadukasta ruokaa. Kun mä ostan ruokaa, menee kuukaudessa noin 700-800 e rahaa, miehellä ehkä 600e. Mutta miehellä ei kyllä ole mitään silmää sille, mitä tulee kohta tarvitsemaan ja hän yrittää oikoa kaikki mahdolliset kalliimmat jutut jos mahdollista. Mun ostettavaksi jää pesuaineet jne.

Vierailija
6/6 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hauskaa että itse taas kaipaan esimerkiksi Lidlin halpoja hintoja.. Terveisiä siis Kaliforniasta. Täällä ainakin ruoka on sikahintaista. Laitetaanpa muutamia esimerkkejä mitä muistan..

- kerä jäävuorisalaattia $2.50

- juusto 100g (ei siis paikallinen sulatejuusto) $5.00

- leikkele 200g, joka ei ole pelkkää vedellä pumpattua, $5.00-$6.00

- kurkku $2.00

- normaali leipä, helposti $4.00 (ei siis valkoinen mujuleipä tehtaalta)

Tuossa joitain esimerkkejä. Kauppaan menee ihan älyttömästi rahaa aivan perusostoksiin. Onneksi täälläkin on joitain vaihtoehtoja, kuten tukku (Costco), josta ostaa sitten vähän isompia eriä reilusti halvemmalla (esim. 3kpl paketti jäävuorisalaattia $3.00).

Eniten oudoksuttaa vihannesten ja hedelmien kalleus. Täällä kuitenkin kasvatetaan paljon omavaraisesti, ja säät sallivat ympärivuotiset sadot. Noh, kun on maksukykyistä kansaa, niin sitten on kallista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä