Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä gluteenitonta viedä nyyttäreihin?

Vierailija
11.08.2020 |

Olis illanistujaiset tiedossa , noin 5 henkilöä yhteensä.Yhdellä on gluteeniyliherkkys joten haluaisin tässä hänetkin huomioida. Mitä gluteenitonta voisin viedä tarjottavaksi? Tai ehkä leipoa , jos tiedätte jonkun hyväksi koetun reseptin?Tuleeko mieleen jotain kivaa ?( mielummin jotain muuta kuin suoraan keksejä gluteenittomalta osastolta).

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dajm-kakku kaupan pakastealtaasta. Jos leipoisin itse, ostaisin vaaleita gluteenittomia jauhoja ja etsisin reseptin netistä. Myös perunajauho on gluteenitonta. Kääretortun leipominen?

Itse suosittelen valmiina ostamista, ellei ole kokemusta gluteenittomasta leivonnasta.

Jos keittiössä yleensä valmistetaan gluteeniruokia, on kontaminaation riski iso. Ei sitä itsekään alussa tajunnut, miten pienellä mokalla ruoka on mennyt syömäkelvottomaksi.

-Keliaakikko

Vierailija
62/67 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton leivonta ei ole ihan yksinkertaista, jos sitä ei ole yhtään harrastanut.

Helposti onnistuu kääretorttu perunajauhoilla.

Suolainen piiras kaupan pakastealtaan valmiista taikinasta on hyvä vaihtoehto.

Salaatti (jos haluat pastapohjaista salaattia, käytä gluteenitonta makaronia)

Juustotarjotin

Jos pullaa haluaa tehdä ja ei ole kokemusta gluteenittomasta leivonnasta, suosittelen Pirkan valmista pullataikinaa pakastealtaasta

Sushi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä ja dippia. Kukka- tai parsakaaliwingsejä ja dippiä (löytyy valmiina pakastelaarista ja ovat gluteenittomia)

Vierailija
64/67 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan mitä tahansa voi leipoa gluteenittomana kun ostat gluteenittomia jauhoja. Eli leivo sitä mitä tykkäät normaalistikin leipoa, mutta korvaa vaan gluteenilliset ainesosat gluteenittomilla.

Tätä olin myös tulossa sanomaan. Huomio vaan se, että gluteenittomia jauhoja kannattaa käyttää hieman enemmän kuin mitä normaaleja jauhoja, jotta koostumuksesta tulee hyvä.

T: keliaakikon äiti

Oma keliakia paljastui tänä korona keväänä. Meni niin hermo mistä kaikesta tuntuu että joutuu kieltäytymään. Pientä tuuria siinä että yhdeltä ammatilta olen kokki. Kuten aika moni 420 tyyppi muuten sattuu olemaan. Kehittely ja kokeilu menossa ja tiedä vaikka saisin jotain aikaiseksi. Ainakin leipiin koitan saada jotain aikaan.

Niitä kaupan kalliita leipiä on vain muutama vaihtoehto keliaakikoille. Maku ja koostumus on leivälle niin perus että se pitää olla hyvä. Sitten voi vain laskea onko sellaisen tekeminen taloudellisesti kannattavaa. Verrataan vaikka ruispaloihoin. Vaivaiset neljä maksaa yli 3 euroa. Aivan törkeän kallista.

Mitä? Niitähän on vaikka kuinka paljon tuoreena ja pakasteena.

Vierailija
65/67 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee marenkia tai pannacottaa, rockyroadeja tai jotain muuta sellaista mitä ei tarvitse erikseen tehdä gluteenittomaksi.

Vierailija
66/67 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen herkullisia kookospalleroita kookoshiutaleista, munista, sokerista, margariinista. Voi maustaa esim. rusinoilla, mantelilla ja suklaarouheella.

Mantelijauhot ovat myös kivoja leivonnassa.

En kuitenkaan tiedä, uskaltaisinko keliaakikolle tarjota näitä omassa keittiössä leivottuja, koska samassa uunissa paistan kaiken muunkin ja samassa tilassa voi olla muuta jauhopölyä.

Vierailija
67/67 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites juomisia, cola yms?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan