Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä pelkään, että kohta koko maa taas suljetaan niinkuin keväällä

Vierailija
11.08.2020 |

Se on ihan fine mulle, jos tietyissä maissa matkustaneet laitetaan karanteeniin, mutta se on liikaa, että niin monet arjen hyvinvoinnin kannalta välttämättömät palvelut pakotetaan sulkemaan ovensa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen joudutaan pakosti kohta kun hallitus ja viranomaiset eivät reagoineet ajoissa. Annetaan matkustella miten sattuu ja kiltisti vain pyydellään että voisitteko jotain karanteenia harkita matkan jälkeen. Ei, nämä menee melkein suoraan baariin kotimaassa matkan jälkeen. Isot joukkotapahtumatkin sallitaan juuri kun alkaa korona levitä. Kesälomatkin loppuu sopivasti niin ihmiset menee töihin ja kouluihin. Joukkoliikenteessä on vaikka mitä pärskijöitä ilman maskeja. Jos on suunniteltu että korona leviää niin hyvin on hommat hoidettu, sen verran hyvin leviää nyt. Kuukauden päästä ollaan jenkkien tilanteessa jos ei ala jotain tapahtumaan ja äkkiä.

Vierailija
22/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti suljetaan. Aloin jo keväällä nauttimaan ihmisten valittamisesta "kauheeta, kun joutuu olemaan kotona, eikä pääse kaupungille".

Olisi ihan hauska koke tämä. Saisi tavallaan toisen loman tähän perään kun ei tarvitsisi töihin mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, joiden työ ei ole henkeä ja elämää turvaavaa, pysykööt kotona. Jään mielelläni.

Minulle myös sopisi maan sulkeminen. Saisi rauhassa levätä kotona.

Vierailija
24/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan uskomatonta https://yle.fi/uutiset/3-11487782

Ihan niinkuin koronaa nyt oikein hakemalla haettaisiin juuri niistä pahimmista paikoista? Miten voi yhteen pahimmista koronakeskittymistä olla nyt matkustus yli nelinkertaista viime kesään nähden, ei vaan pysty kertakaikkiaan ymmärtämään.

Miten tuosta on voinut nyt tulla jokin supersuosittu matkakohde jota se ei ennen ole ollut vai mistä ihmeestä on kertakaikkiaan kyse? Hakeeko jotkut ihan tarkoituksella koronaa väestöön, pakko saada suomeen toinen aalto?

Vierailija
25/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pentele se teille on niin vaiketa olla muutama kuukausi neljän seinän sisällä? Selatkaa nettiä, katselkaa leffoja ja ryypätkää. Mitä siellä ulkona on? Ei mitään.

Harvan elämä on noin tylsä kuin sinulla. Se elämä on juuri siellä kodin ulkopuolella.

Vierailija
26/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua keväälläkään haitannut, vaikka "kaikki" oli kiinni. Toukokuun puolivälissä vähän harmitti kun kirjasto oli kiinni ja kaikki lainaamani kirjat oli jo luettu. Kaupassa saa käydä ja apteekissa, ulkoillakin saa vapaasti. Olisi nyt hyvä tehdä sama kuin keväällä, muuten tämä tulee jatkumaan ikuisesti. 

T: Riskiryhmäläinen (Jos korona iskee, tiedän että melko varmasti kuolen. Ei paljon naurata nämä huvimatkailijat ja festareilla ym. notkujat)

Vierailija
27/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan uskomatonta https://yle.fi/uutiset/3-11487782

Ihan niinkuin koronaa nyt oikein hakemalla haettaisiin juuri niistä pahimmista paikoista? Miten voi yhteen pahimmista koronakeskittymistä olla nyt matkustus yli nelinkertaista viime kesään nähden, ei vaan pysty kertakaikkiaan ymmärtämään.

Miten tuosta on voinut nyt tulla jokin supersuosittu matkakohde jota se ei ennen ole ollut vai mistä ihmeestä on kertakaikkiaan kyse? Hakeeko jotkut ihan tarkoituksella koronaa väestöön, pakko saada suomeen toinen aalto?

Noi Balkanin alueelta Turkuun tulevat lennot saattaa olla jotain halpalentoja, kuten on ollut Turusta Gdanskiin. Eiköhän siellä ole paljon ollut noita duunareita noilla lennoilla esim. jotka on töissä Olkiluodon voimalan työmaalla. 

Vierailija
28/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö kevään uusiminen tai lockdown edellytä sen poikkeustilalain ottamista käyttöön, ja siihen on korkea kynnys?

Tartuntatautilain pohjalta voidaan sulkea alueellisesti. Todennäköisesti tautitilanne vaihtelee eri puolilla maata ja siksi rajoituksia koordinoidaan erilaisiksi eri puolilla.

Rajoituksia ei tarvittaisi, jos jokainen alkaisi heti käyttää maskia julkisissa tiloissa, kaupoissa yms, ja välttäisi tarpeettomia kontakeja ja altistuksia, menisi testiin, jos saa yhtään mitään oireita ja olisi karanteenissa aina, jos kokee olevansa jollain lailla kipeä.

Jos ihmiset ovat niin tyhmiä, etteivät tee tuota, niin sitten pitää mennä rajoituksiin.

Vierailija
29/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallista olisi sulkea koko maa ja rajat, jotta joskus päästäisiin eroon koronasta. Koulut, päiväkodit, virastot ym kiinni. Maskipakko kaikkiialle. Maan sisäisesti rajat kiinni. Ja tämä saisi jatkua kunnes kronasta päästään. Mahdottomuus tuo ei ole. 

Vierailija
30/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varma, että kevät oli ihan vaan pieni ennakkomaistiainen siitä mitä syksy tuo tullessaan. Ja ei, en nauti siitä ollenkaan vaikka sinänsä yksinolostakin tykkään. Jotenkin ärsyttää niin, että tekisi mieli sylkeä halveksunnasta naamaan näitä minäminä-matkaajia jotka tämän koronan roudasi tänne takaisin oman hetkellisen mielihyvänsä tähden.

Vierailija
31/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin kyllästyttää tämä jo. Laittaisivat nyt matkustajille luun kurkkuun, että loppuis tämäkin piina joskus.

En ala enää yhtään mihinkään välttelyyn kun koko kevään ja kesän istuin himassa. Ja ihan turhaan kun ne nyt kävi sen heti hakemassa takaisin.

Sylettää!

Vierailija
32/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pentele se teille on niin vaiketa olla muutama kuukausi neljän seinän sisällä? Selatkaa nettiä, katselkaa leffoja ja ryypätkää. Mitä siellä ulkona on? Ei mitään.

No eihän se mitä siellä on, vaan siellä on enemmän tyhjää eikä pelkkää minuutta jokapuolella. Kämpässä kun katselee ympärilleen, niin minun kuppi minun pöytä ja ennen pitkää se on minun kuppi nurin.

Vierailija
33/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän ihmetyttää tämä varautuminen asioihin. Jo keväällä puhuttiin, että syksyllä tulee toinen aalto. Silti nyt lukee uutisia, joissa matkustukseen liittyvät asiat ovat olleet ihan pielessä, maskit on loppu ja testi-kapasiteetti loppui alkuunsa. Ihan kuin kevät olisi taas uudelleen. Minua ei poikkeuslaki sinänsä haittaa, jos tähän on varauduttu. Esimerkiksi, että on enemmän kotiin kuljetus mahdollisuuksia. Parempi olisi jos eri paikat (kirjastot, koulut yms.) olisivat panostaneet ihmisten koordinoimiseen ja hygieniaan, mutta taitaa mennä vähän toisin päin tämä homma. (esimerkiksi kaupoissa ei juurikaan enää näy käsidesiä kassojen luona) 

Vierailija
34/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallista olisi sulkea koko maa ja rajat, jotta joskus päästäisiin eroon koronasta. Koulut, päiväkodit, virastot ym kiinni. Maskipakko kaikkiialle. Maan sisäisesti rajat kiinni. Ja tämä saisi jatkua kunnes kronasta päästään. Mahdottomuus tuo ei ole. 

Millä rahalla tämä tehdään? Suomessa korona on kohta aiheuttanyt lisäkuluja tänä vuonna jo puolet valtion koko vuoden budjetista. Tätä laskua tullaan maksamaan vielä vuosikymmeniä vaikka koko korona lakkaisi olemasta maapallolla tällä sekunnilla.

Vierailija
35/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas pelkään että ei suljeta. Ärsyttää jos itsekin on riskissä sairastua joidenkin v1tunnn idi00tttien takia jotka ei tajua tilanteen vakavuutta ja ottaa riskejä turhaan.

Vierailija
36/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ollutkaan Ruotsia 2 viikkoa jäljessä, vaan 5kk. Nyt alkaa Ruotsin tie.

Vierailija
37/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pelkään, että ei suljeta. Syytä olisi.

Vierailija
38/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla tämä tehdään? Suomessa korona on kohta aiheuttanyt lisäkuluja tänä vuonna jo puolet valtion koko vuoden budjetista. Tätä laskua tullaan maksamaan vielä vuosikymmeniä vaikka koko korona lakkaisi olemasta maapallolla tällä sekunnilla.

Mulla on maata millä kasvattaa ruokani ja taito elää omavaraistaloudessa. Eli vaikka nykysysteemi romahtaisi, ei olisi ainakaan mulle ongelma. _eri

Vierailija
39/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo ostin 2 säkkiä wc-paperia.

Vierailija
40/42 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten Suomessa oli mikään suljettuna keväällä? Lukekaa vaikka miten meillä Sveitsissä asiat oli, tai Italiassa ym. Meillä oli kaikki autopesuloista alkaen puutarha liikkeisiin, kaikki kiinni. Et saanut edes kukkia kaupasta pöydälle tai kun kevät tuli niin ulos. Vain ruokaa sai kaupoista ja sekin oli usein loppu. Rajat kiinni, koulut kiinni, ulkona ei saanut liikkua. Bussit ei kulkeneet eikä junat.

Korona ei katso minkä maan kansalainen kukakin on, tai olenko rajan tällä tai sillä puolella.

Jokaisen pitää vaan itse pitää Huolen siitä että yrittää käyttäytyä kuten kuuluu, käyttää maskia, pesee käsiä ja välttelee isoja väkijoukkoja. Korona tulee jos tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme