Eväitä töissä kuljettavat...
Mitä teillä on mukana? Uusia ideoita etsin. Meillä ei ole kuin kotipizza järkevän matkan päässä ja se kotipizzaksikin huonotasoista.
Mulla on usein salaattia eri höystöillä, mutta jotain muuta voisi vaihteeksi laittaa. Koetan välttää valmisruokia. Pastoja en halua syödä, ne väsyttää iltapäivällä.
Kommentit (46)
Tee erilaisia kasvissosekeittoja iso satsi, pakasta annoksissa rasiaan. Aamulla pakastimesta jäisenä mukaan niin ei valu laukussa. Lisäksi esim. raejuustoa, mulla on töissä myös näkkäripaketti ja sulatejuustorasia kylkiäiseksi.
Hyviä on esim.
porkkana-bataatti-rakuunakeitto
linssikeitto (googlaa libanonilainen linssikeitto)
parsakaali-purjo-perunakeitto
jne.
Ihan tavallista ruokaa. Vältän turhia hiilareita, joten usein jotain lihaa kasvislisukkeella tai salaatin kera. Keitot on käteviä. Onhan noita ruokia vaikka ja mitä.
Siis ap vastaa vielä, mulla on tosiaan ollut kaali-sipuli-paprika-tomaatti-keittoja, mutta söin niitä nyt kesällä varmaan 5 litraa eikä oikein enää nappaa. Olen vähän nirso ja syön vain kalaa, kanaa ja kasviksia + jonkin verran maitotuotteita.
Ihan joka päivä se samanlainen voileipä. Mua ei hiilarikauhuiset pelota!
Mulla on salaatti. Eli salaattia, tonnikalaa/jauhelihaa/kanaa/lohta/mitä ikinä keksinkin, raejuustoa, pähkinöitä ja vähän vahvaa murustettua emmentalia. Aamulla ehtii hyvin tehdä, kunhan vaan paistaa esim. jauhelihan edellisenä iltana.
Mitä nyt eilen oli ruokana, niin sen tähteet. Itsekin vältän höttöhiilareita. Vaikka kanaa ja kasviksia siis. Raejuusto on oiva lisä.
Tai jos tähteitä ei jää niin purkki tonnikalaa, purkki raejuustoa ja iso tomaatti. Avokadokin jos on. Ne sit työpaikalla sekaisin. tai voi ne toki valmiiksikin sotkea. Tykkään, voisin syödä vaikka joka päivä.
Mä kans ihan tavallista kotiruokaa. Jos käy niin ettei sitä jostain syystä jäänytkään tarpeeksi yli, saatan ostaa thaikuution tai sit jonkun Kokkikartanon keiton. Ne oon todennut parhaiksi maultaan ja ruokaisuudeltaan.
Mä syön aamulla kotona pienen munakkaan ja joskus jogurttia lisäksi. Töissä sitten salaatti ja siinä jotain leikkelettä, juustoa (leipäjuusto, mozarella, rea tai siivuja tavan juustosta) tonnaria, eilistä ruokaa.
Tuolla satsillä pärjää siihen asti, että töistä kotiin ja syömään. Työpöydän laatikossa sitten pähkinäpussi jos uhkaa päivä venyä.
Veikkan voileivän syöjää duunariks?
Aika samoja ruokia monella, minullakin on usein perussalaatti, jonka seassa on kanaa, raejuustoa, tonnikalaa, katkarapuja tai avocadoa. AP.
Voileivät ei pidä nälkää, mutta niitä on joskus lisänä, ilman voita kun en tykkää voin enkä muidenkaan rasvojen mausta.
Ap lisää, että töissä on mikro, mutta jos ei ehdi ekana joutuu joko siirtämään lounastaukoa tai hotkimaan. Yksi laittaa siihen aina jäisen ruuan ja lämmittää sitä 10 minuuttia. Joku pöpökammo, kun laittaa sen aina jääkaappiin aamulla.
Teen usein munakasta, lisänä salaattia ja jotain hedelmiä, marjoja tai pähkinöitä. Nyt olen testannut ns. kukkakaalitortilloita, en tiedä, että kyllästyykö niihin pitemmän päälle, mutta ainakin vielä tykkään. Ovat ruokaisia ja niitä tekee viikonloppuna isommankin satsin nopeasti.
Mulla on aika usein erilaisia salaatteja mukana, välillä haen niitä myös lähikaupan tiskiltä. Sosekeittojen lisäksi saattaa joskus olla ihan tavallisia keittoja (jauheliha/kala/kanakeitto etc). Sitten edellispäivän ruoantähteitä, mitä ikinä nyt onkaan tehnyt. Lihapullat kulkee helposti, samoin "kanawokki", välillä on leipä ja jotain kaveria (kuten raejuustoa).
Mikä on thaikuutio?
Kysyy kiinnostunut
Minulla on aina lounaaksi mukana kolme tuhtia viipaletta leipää, päällä margariinia ja appelsiinimarmeladia. Kun otan lisäksi jonkun hedelmän iltapäivällä syötäväksi, pärjään koko työpäivän noilla.
Otan edellisen päivän tähteitä mukaan, jos sitä ei ole riittävästi, teen voileivän tms lisäksi.
Meillä porukat syövät laidasta laitaan tuomiaan eväitään, osalla todella hyvät pöperöt, osalla vaan parit voikot, osalla salaattia yms...
Edellisen päivän tähteistä voi kerätä mikrossa lämmitettävän annoksen, tai lämmittää sen aamulla termospulloon, jos on vaikka maastotöissä. Ei edellisen päivän ruokaa yhden yön vuoksi kannata pakastaa, eikä tavallinen ruoka ehdi pilaantua vaikka olisi muutaman tunnin lämpimässä ennen lounastaukoa.
Vaihtelevasti mm.
- edellisen päivän ruokaa, jos on jäänyt
- hedelmiä
- jugurttia
- voileipää
- annospuuroja
- salaattia
- joskus tosi harvoin jotain valmiskeittoa
...
Ehdota töissä, että sinne hankitaan toinen mikro jos tauon alussa kerran muodostuu jonoa.
Ihan normaalia kotiruokaa.
Teen siis edeltävänä päivänä aina sen verran ruokaa, että sitä riittää seuraavana päivänä mulle evääksi.
Ja jos näin ei jostain syystä tapahdu, ni haen pakastealtaasta sellaisen "thaikuution", ne ei maistu einekseltä ja riittää ruoaksi mainiosti.