Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihonut lomalla 5 kg

Vierailija
24.06.2013 |

PArissa viikossa. Ei ole ollut vaakaa käytössä ja kuntosali on jäänyt. Lenkillä tulee kyllä käytyä, mutta aika herkästi tulee naposteltua. Itseään on tosi helppo huijata. En minäkään uskonut, että näin paljon olisi tullut, vaikka tiedän syöneeni yli kulutuksen. Tänään aloitin saman tien kurinpalautuksen ja välipalat ja kahvipullat jäivät heti pois. Minä pidän ihan hyvänä tapana käydä vaa'alla joka päivä, vaikke kukaan asiantuntija sitä suosittele. Näin pysyn kuosissa ja jos näyttää, että alkaa tulla liikaa, voi tarkistaa heti tapojaan. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 20:02"]

Viisi kiloa muutamassa viikossa vaatii aika paljon muutakin kuin napostelua...

[/quote]

Pienikokoinen lihoo helpommin kuin isokokoinen ihan napostelullakin. Mulla peruskulutus ilman liikuntaa on 1400-1500 kaloria, koska olen pieni. ap. 

Pysyy mulla lomien ulkopuolella ruokavalio kunnossa, mutta todellakin, lihon todella helposti, jos en tarkkaile syömisiäni ja liiku paljon. En käytä rasvaa juuri yhtään ja makeaa syön vain vähän, mutta jos normaalin kana tai katkarapusalaattini lisäksi syön pari hedelmää ja reilun annoksen jotain juustoista pastaa, niin se jo on  koko päivän kulutus eikä muuta enää saisi syödä ap. 

Vierailija
2/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin: 

Kyllä mulla lähteekin joskus kilo vuorokaudessa tällaisten lihomisten jälkeen, mutta nyt en ole jaksanut vielä laihduttaa, kun nautin lomasta. Eilisestä tähän päivään kuitenkin -400 grammaa. Joulun jälkeen lähti viikossa 2,8 kiloa - luultavasti nesteitä. Ei tervettä, tiedän. 

Minä tosiaan lihon hiilareilla helposti, mutta karppauskaan ei mulle sovi. Tuo on tosi, että nesteet ei lähde liikkeelle jos syö paljon pastaa ja pullaa. Siksi koetan niitä pitää vähänä normielämässä, mutta näin lomalla tarjonta varsinkin jos syö muualla kuin kotona on usein tuota. 

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 20:05"]

[/quote]

Pienikokoinen lihoo helpommin kuin isokokoinen ihan napostelullakin. Mulla peruskulutus ilman liikuntaa on 1400-1500 kaloria, koska olen pieni. ap. 

Pysyy mulla lomien ulkopuolella ruokavalio kunnossa, mutta todellakin, lihon todella helposti, jos en tarkkaile syömisiäni ja liiku paljon. En käytä rasvaa juuri yhtään ja makeaa syön vain vähän, mutta jos normaalin kana tai katkarapusalaattini lisäksi syön pari hedelmää ja reilun annoksen jotain juustoista pastaa, niin se jo on  koko päivän kulutus eikä muuta enää saisi syödä ap. 

[/quote]

Aika pieni sinun täytyy olla. 50-kiloisen naisen peruskulutus ilman liikuntaa on noin 1600 kcal vuorokaudessa (sanoo sekä useampi energiankulutuslaskuri että oma kokemukseni).

Jos ap ei oikeasti ole aivan minikokoinen, niin epäilen, että hän on onnistunut saamaan aineenvaihduntansa sekaisin tiukalla ruokavaliolla, josta puuttuu muun muassa rasva. Ei ihmekään, jos lomalla tulee mielitekoja.

Vierailija
4/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 20:05"]

[/quote]

[/quote]

Aika pieni sinun täytyy olla. 50-kiloisen naisen peruskulutus ilman liikuntaa on noin 1600 kcal vuorokaudessa (sanoo sekä useampi energiankulutuslaskuri että oma kokemukseni).

Jos ap ei oikeasti ole aivan minikokoinen, niin epäilen, että hän on onnistunut saamaan aineenvaihduntansa sekaisin tiukalla ruokavaliolla, josta puuttuu muun muassa rasva. Ei ihmekään, jos lomalla tulee mielitekoja.

[/quote]

Rapiat 50 kg on ollut paino ja nyt sitten sellainen 56, mutta olen pituussuunnassa hukkapätkä.  Syön kyllä muuten hyvin, mutta rasvaa kieltämättä huonosti, kun en voi vaan sietää rasvaa leivän päällä.  Ei oikein tule piilorasvaakaan, koetan salaattkastikkeita joskus käyttää, mutta ei nekään oikein maistu eikä öljy salaatissa. Kalorilaskuri.fi antaa mulle peruskulutukseksi 55 kilossa 1473 kcal. Normaali painoindeksi toki on vieläkin, mutta ylärajalla ja se on liikaa. 

Vierailija
5/14 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n ahdistuksen.. minä laihdutin 15kg ja olen ollut puoli vuotta "ylläpitovaiheessa ja paino pysyi helposti samassa, bmi 22:ssa. Nyt parissa viikossa +3kg and counting... Pelottaa!

Vierailija
6/14 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma on juuri se ettei painonhallinta tule sinulta luonnostaan, vaan silloin kun pidät kurin yllä, pidät sen tiukasti ja sitten kun hellität on lopputulos katastrofi. Mutta eipä siinä, kukin tavallaan. Sillä se lähtee millä se on tullukki. Eiku ei se nyt tähän pätenytkään...

Vierailija
7/14 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/14 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy helopsti noin. Sanotaan, et läski lähtee 300g viikossa, mut kummasti sitä tulee jopa 2 kg viikossa....

Vierailija
9/14 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten lähtötilanteesi on alipainoinen ja kehosi imee kaiken ravinteen kuin sieni?

Vierailija
10/14 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jumankauta pystytte !!!!!!!!!! 5kg.... jösses

Vierailija
11/14 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla turvotustakin, varmaan? 

Vierailija
12/14 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kg lisää rasvaa edellyttäisi, että syöt 35 000 kcal yli kulutuksesi. Kahden viikon ajan pitäisi siis syödä joka ikinen päivä 2500 kcal yli normaalin kulutuksen.

Suurin osa tuosta painosta on todennäköisesti jotain aivan muuta kuin rasvaa. Kun syö tavallista enemmän, suolessa on kerrallaan enemmän tavaraa. Hiilihydraatit sitovat yllättävän paljon nestettä.

Itse olen onnistunut keräämään painoa 3 kg yhdessä päivässä. Kyse oli kovien helteiden ja menkkojen yhteisvaikutuksesta, eli turvotustahan se oli. Lähti myöskin pois yhdessä päivässä, kun helteet helpottivat.

Vierailija
13/14 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
14/14 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän johtuu että toisten elimistö vetää puoleensa läskiä kuin sienet?

Mietin vaan kun itsekin syön ja herkuttelen lomalla (mm 2x päivässä 2-4 ruokalajin ateriat, jäätelöä, leivonnaisia, viiniä, mehuja yms) varmaan triplakalorit normaaliin  verrattuna ja silti 3-30 päivän reissuilla tulee aina vain 2kg jotka lähtee pois parissa päivässä kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi