Miksi uimahalleissa uidaan väärillä radoilla?
Ainakin Espoon halleissa on merkinnät kuntouimareille ja nopeille uimareille. Miksi sinne nopeiden radalle punkee kaikenlaisia kauhojia joilla menee kilometrin uintiin varmasti yli 20 minuuttia aikaa. Ettekö pysty myöntämään itsellenne että ette ole nopeita vai onko vaan joku pätemisen tarve. Kaikki huomaa kyllä että olette koko ajan tiellä vaikka ette itse tunnu sitä tajuavan. Ette siinäkään tapauksessa vaikka viereisen kuntouimariradan käyttäjät uivat nopeammin.
Kommentit (25)
Kilpakauhojista nämä uimarit voivat vaikuttaa hitailta, mutta he ovat kuitenkin aivan liian nopeita kuntouimarien radalle. Oikeastaan tarvittaisiin ainakin kolme nopeusluokkaa, tavalliset räpiköijät, kuntouimarit ja kilpauimarit.
sisarukseni on myös sellainen väliinputooja, että tuntuu että jokaiselta radalta valitetaan, että on väärässä paikassa. Joskus hän kysyi uimavalvojalta että millä radalla hänen pitäisi oikein olla, uimavalvoja otti oiken aikaa ja sanoi, että ilmiselvästi kuntouimareiden radalla, että älä välitä valittajista, he löytävät aina jonkun syyn aukoa päätään. Jos eivät löydä liian hidasta tai liian nopeaa uijaa, sitten on vääränlainen uima-asu, tai sitten oltiin suihkussa kaksi sekuntia liian vähän tai liikaa.
varmaan teidän tulisi vuokrata itsellenne rata yksityiskäyttöön, jotka hermostutte siitä ettette pääse aina 100% omalla ihannenopeudellanne uimaan. Kannattaa mennä uimaan ruuhka-aikojen ulkopuolella myös.
Meillä on vain "kuntouimarit" ja "uimarit", jonka minä tulkitsin että ensimmäiset on näitä minun kaltaisiani mummoräpiköijiä jotka yrittää liikkua estääkseen kehon rapistumisen ja jälkimmäiset "oikeita" uimareita eli tekniikaltaan taitavampia, harrastajia. Mutta ei se ollutkaan niin vaan käytännössä näköjään juuri päin vastoin, joten minä niska kierossa sammakkoa räiskivä täti olen nyt sitten "uimari" 🤗
Vierailija kirjoitti:
Siitä nopeiden radalta pääsee kyllä helposti pois jos siihen joku oikeasti nopea tulee.
No kun ongelma on nimenomaan se ettei tunnu pääsevän, kuten aloituksesta käy ilmi.
Miten ihmeessä voi mahtua kolme rinnan?