Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uimahalleissa uidaan väärillä radoilla?

Vierailija
11.08.2020 |

Ainakin Espoon halleissa on merkinnät kuntouimareille ja nopeille uimareille. Miksi sinne nopeiden radalle punkee kaikenlaisia kauhojia joilla menee kilometrin uintiin varmasti yli 20 minuuttia aikaa. Ettekö pysty myöntämään itsellenne että ette ole nopeita vai onko vaan joku pätemisen tarve. Kaikki huomaa kyllä että olette koko ajan tiellä vaikka ette itse tunnu sitä tajuavan. Ette siinäkään tapauksessa vaikka viereisen kuntouimariradan käyttäjät uivat nopeammin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Aina joku vanha patu KELLUMASSA nopean uinnin radalla, vaikka hallissa olisi omat radat nopeaan uintiin, kuntouintiin ja pulikointiinkin. Valvojat keskittyy tietenkin kännykän näpräilyyn kun en ole kertaakaan nähnyt että tällainen käytäisiin ohjaamassa oikealle radalle.

Vierailija
2/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Aina joku vanha patu KELLUMASSA nopean uinnin radalla, vaikka hallissa olisi omat radat nopeaan uintiin, kuntouintiin ja pulikointiinkin. Valvojat keskittyy tietenkin kännykän näpräilyyn kun en ole kertaakaan nähnyt että tällainen käytäisiin ohjaamassa oikealle radalle.

Jos on oikeeta asiaa,niin käy huomauttamassa valvojille,ovat velvollisia ohjaamaan kellujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista mutta jos rata on tyhjä niin mä menen siihen uimaan luki siinä mitä tahansa.

Vierailija
4/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeeta asiaa,niin käy huomauttamassa valvojille,ovat velvollisia ohjaamaan kellujia.

Eikö valvojan tehtävä ole valvoa hallin tapahtumia ja käydä huomauttamassa asioista ihan oma-aloitteisesti? Kuuluuko tämäkin valvonta nykyisin Suomessa asiakkaan tehtäviin, vähän kuin takseissa navigointi ja liikennesääntöjen tuntemus on ulkoistettu asiakkaan harteille nekin.

Vierailija
5/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn väärällä radalla ainoastaan päästämässä suoleni ja rakkoni tyhjäksi ennen lähtöä.

Vierailija
6/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista mutta jos rata on tyhjä niin mä menen siihen uimaan luki siinä mitä tahansa.

Et mene. Ei moottoritiellekään saa mennä ajamaan polkupyörällä, vaikka se olisi kuinka tyhjä.

Vierailija
7/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos olet aikuinen ihminen etkä mikään paskahousu niin sano suoraan sille kellujalle.

Vierailija
8/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö valvojan tehtävä ole valvoa hallin tapahtumia ja käydä huomauttamassa asioista ihan oma-aloitteisesti? Kuuluuko tämäkin valvonta nykyisin Suomessa asiakkaan tehtäviin, vähän kuin takseissa navigointi ja liikennesääntöjen tuntemus on ulkoistettu asiakkaan harteille nekin.

Tottakai mutta mitä sitten? Eivät he tee niitä töitään mistä kuitenkin saavat palkkaa.

Vierailija
9/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs miksi siinä nopealla radalla ohitetaan välittämättä siitä, että joku tulee vastaan kun ei siihen mahdu kolmea rinnakkain jos yksikin ui jotain muuta lajia kuin vaparia. Ei ne autollakaan ohiteta jos joku tulee vastaan. Tai toivottavasti nämä ohittelijat ohittavat autoillaan samalla tavalla niin päästään heistä nopeasti eroon ja luonnonvalinta hoitaa asian.

Vierailija
10/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mene. Ei moottoritiellekään saa mennä ajamaan polkupyörällä, vaikka se olisi kuinka tyhjä.

No kyllä menen. Tyhjä rata menee hukkaan.

Vierailija
11/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestäni nopea? Uin koiraa nopeampaa mitä koirani.

Vierailija
12/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on muuten 9/10 varmuudella miehiä, jotka kelluu edessä. Uidaan ehkä 50 tai 75 metriä ja jäädään päätyyn hengailemaan. Itse uin puolikin kilometriä putkeen, niin vituttaa nämä seisoskelijat ja kellujat. Ei ymmärretä, että jos se sama ihminen ohittaa sua kolmatta kertaa, niin oot liian hidas tälle radalle.

T: entinen kilpauimari

Vierailija
13/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestäni nopea? Uin koiraa nopeampaa mitä koirani.

Nopea uinti = minimivaatimus 1000m alle 20min ja vähintään 2km kerrallaan.

Nopea uinti ei tarkoita että riittää jos ui niin nopeasti kuin pystyy, tai että on mielestään nopea. 200m uimataidoilla tai 1000m/30min tasolla ei ole mitään asiaa nopealle puolelle.

Vierailija
14/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä menen. Tyhjä rata menee hukkaan.

Mäkin menisin, mutta lähtisin hitaampien radalle tietysti, jos siihen tulisi joku nopea uimari.

Vierailija
15/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suht koht nopea uija ja osaan aika hyvin sovittaa uintitahtini muiden radallaolijoiden tahtiin. Jos on kovin hidas uija radalla niin sen pystyy yleensä kohtuuhelposti ohittamaan, mutta kaikkein raivostuttavimpia ovat sellaiset "tää on mun kilpauintirata" sankarit, jotka kuntouintiradalla vetävät maksimiteholla allasvälin ja jäävät sitten siiheen päätyyn kökkimään ja roplaamaan sekuntikelloaan/uintitietokonettaan.

Sitten taas jonkun oman sekuntiohjelman mukaan ampaistaan matkaan läpi muiden kuntouimareiden joukon, heitä ohittaessa potkien. Joskus heillä näkee uimalakin, jossa esiintyy sana "triathlon". Mielestäni voisivat joko liittyä johonkin uimaseuraan ja saada oman radan tai ainakin sijoittaa treeninsä johonkin muualle kuin pahimpaan aamu/iltaruuhkaan.

Vierailija
16/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mutta mitä sitten? Eivät he tee niitä töitään mistä kuitenkin saavat palkkaa.

Täysin normaalia kaupungin työntekijöiden toimintaa. Kyllä on verorahat tehokkaassa käytössä. Etenkin kun noita valvojia on paikalla yleensä kaksi. Vähän kuin siinä Suomen tulli -tv ohjelmassa, niin pientä hommaa ei ole mihin ei tarvittaisi vähintään kaksi tai mielellään kolme ihmistä ja verorahoista maksetaan näiden liksat.

Vierailija
17/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkasen eri asia. Siitä nopeiden radalta pääsee kyllä helposti pois jos siihen joku oikeasti nopea tulee. Onko sitten järkeä, että vaikka viisi kuntouimaria änkeää yhdelle radalle ja vieressä on tyhjä rata?

Vierailija
18/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän kuitenkin on liian nopea hitaiden radalle? Itse taidan olla vauhdissa juuri väliinputoajaja.

Etkä sinä määrää missä menee nopeuden raja. Ja jos nopeissa on pari ja hitaassa 10 , niin sorry vaan on pakko jakaa paremmin.

Vierailija
19/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs miksi siinä nopealla radalla ohitetaan välittämättä siitä, että joku tulee vastaan kun ei siihen mahdu kolmea rinnakkain jos yksikin ui jotain muuta lajia kuin vaparia. Ei ne autollakaan ohiteta jos joku tulee vastaan. Tai toivottavasti nämä ohittelijat ohittavat autoillaan samalla tavalla niin päästään heistä nopeasti eroon ja luonnonvalinta hoitaa asian.

Mun mielestä taas mahtuu hyvin ohi vastaantulijoista huolimatta, jos kaikki ui vaparia eikä kukaan esim. perhosta. Eihän talvisin pienemmossä halleissa voisi koskaan ohittaa ketään, jos pitäisi vielä kytätä hetkeä ettei ketään tule vastaan.

Vierailija
20/25 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on muuten 9/10 varmuudella miehiä, jotka kelluu edessä. Uidaan ehkä 50 tai 75 metriä ja jäädään päätyyn hengailemaan. Itse uin puolikin kilometriä putkeen, niin vituttaa nämä seisoskelijat ja kellujat. Ei ymmärretä, että jos se sama ihminen ohittaa sua kolmatta kertaa, niin oot liian hidas tälle radalle.

T: entinen kilpauimari

Itse pysähdyn päässä päästämään nopeamman ohi. Entäs jos itse ohitan toiset kolme kertaa hitaiden radalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä