Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen opettaja antaa lapsen kärsiä nälkää?!

Vierailija
07.08.2013 |

2. luokalla oleva tyttöni tuli koulusta kotiin, itki ja oli kylmähikinen. Hänellä oli kova nälkä! Ope (mies) oli kuulemma laittanut lautaselle vain yhden perunan ja nokan kastiketta.

Tavallisesti tyttöni syö kotona vähintää kolme perunaa. Minusta lapsen nälkään jättämisellä ei ainakaan voi perustella valtion säästötavoitteita!

Viime lukukautena ei ollut ruuan kanssa ongelmaa ja oli toinen opettaja, joka kesän aikana vaihtui. Päätin, että tyttö on huomispäivän kotona ja minä käyn tapaamassa opea..

Onko palattu takaisin 50- luvulle, jossa lapsilla piti olla omat eväät mukana ja kouluruuaksi sai vaan velliä?? :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulut on jo alkaneet? Laita hedelmä reppuun välipalaksi koulumatkalla syötäväksi

Vierailija
2/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät saa itse annostella? Opettaja teki väärin, mutta laita huomenna kouluun ja soitat opettajalle nyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsellasi ole suuta sanoa että haluaa enemmän, josko opettaisit sen tänään ja lapsi menisi normaalisti kouluun huomenna.

Eikö lapsesi osaa ottaa ruokaa itse. Koulussa saa myös hakea lisää.

Mitä tarkoittaa "nokan kastiketta" - tuntematon käsite minulle.

Vierailija
4/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii opettaas ille lapselleen, että ruokaa voi hakea lisää tai sitten voi pyytää jo ensimmäisellä kerralla "Kiitos, paljon. Minulla on kova nälkä."

Vierailija
5/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söikö lapsi kunnollisen aamupalan kotona ennen kouluunlähtöä?

Käske hakemaan lisää ruokaa.

Laita reppuun energiapatukoita.

Vierailija
6/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön koulussa 1-2lk ope laittaa ruuan lapsen lautaselle, ruokakärrystä, joka tuodaan keittolasta. 3-4lk saavat annostella itse ruokansa. AP

Vierailija
7/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:31"]

Meidän tytön koulussa 1-2lk ope laittaa ruuan lapsen lautaselle, ruokakärrystä, joka tuodaan keittolasta. 3-4lk saavat annostella itse ruokansa. AP

[/quote]

Ja lisää ruokaa ei saa?

Vierailija
8/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulu on jo alkanut?

Ja missä koulussa ei saa hakea lisää?

Vain nämä kaksi kysymystä ap:lle.

Vierailija
9/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:31"]

[/quote] Lisääkö ei saa pyytää?

Vierailija
10/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä oudommalta kuulostaa sinun käytöksesi. Ymmärtäisin, ettei lapsesi olisi ehkä hakenut sitä ruokaa lisää jossain keittolassa, jos on monen kymmenen metrin mittainen jono isomia ja pelottavampia lapsia. Kyse on kuitenkin luokkaruokailusta. Kai tyttäresi sentään osaa hakea sitä ruokaa lisää vai millaisen autoritäärisen kasvatuksen olet hänelle antanut?

Vierailija
11/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on nokka kastiketta?

Monesko koulupäivä kyseessä? Eikö lisää saanut pyytämällä jo heti siinä ruoan annostelutilanteessa tai lautasen tyhjäksi syötyään?

Ehkä nyt ei kannata heti vetää hernettä nenään, monesko koulupäivä uuden opettajan kanssa oli kyseessä?

Vierailija
12/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin Porvoosta kuin olla ja voi.

ensinnäkin harvempi tokaluokkalainen on niin avuton, ettei osaisi pyytää sitä ruokaa lisää varsinkaan omassa luokassa ruokaillessa.

toisekseen ap harkitsee lapsen jättämistä kotiin ja menemään tapaamaan opea. Jos ap ei opeta lastaan pyytämään silloin kun jotain tarvitsee, niin ei opettajakaan sitä voi tehdä.

Vierailija
13/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsi juonut riittävästi päivän aikana?

Vierailija
14/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako lapsi jättää kotiin tuon takia? Ei

Lähetä opettajalle viesti että tyttäreni X tarvitsee isomman ruoka-annoksen jatkossa. 

Voi olla niin ettei kyseinen opettaja ole tottunut annosteluun ja mielestäni se ei olekaan opettajan tehtävä. Kakkosluokkalainen osaa ottaa ruokansa itse.

Ole yhteydessä mutta positiivisessa hengessä. Voisiko keittiö laittaa malliannoksen ruoasta jolloin oikea annoskoko toteutuisi.

Söikö lapsi lisäksi leipää ja salaattia, entäpä ruokajuoma.

Vierailija
15/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee maksalaatikkopäivä ja ap:n keskustelun ansiosta lapsi saa sitä kaksi kauhallista, mutta inhoaakin maksalaatikkoa ja ap valittaa täällä kuika lapsi pakotettiin syömään lautanen tyhjäksi.

Missä ihmeen koulussa koululaiset eivät itse ota ruokaa lautaselle? Eskarissakin lapset ottavat ruoan itse...

Vierailija
16/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapset syövät aika vähän ja lautaselle annostellaan pieni määrä siksikin, että kaikki on pakko syödä. Sitten pitää vain osata pyytää lisää. Voit myös sanoa opettajalle itse, jos lapsesi ei uskalla.

Vierailija
17/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä koulu on muka jo alkanut ja monesko päivä kyseessä?

Vierailija
18/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään paikkakunnalla Suomessa ei alakoulu ole vielä alkanut. Jotkut ammattiopistot ovat. Huono provo.

Vierailija
19/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suursyömäri lapseni (9v) tulee usein tosi nälkäisenä koulusta. hän sanoo syövänsä aina koulussa. Valittaa kun saa vain yhden kalanpalan. Sanon, että otta leipää paljon, niin saa ottaa vain yhden näkkileivän. Tuolla koulussa ainakin säännöstellään. Minulla on päiväkodista tuttu keittäjä, joka tekee keikkaa koulussa. Hän voivottelee, kun tietää ettei lapseni saa tarpeeksi ruokaa. Annokset on pienenpiä koulussa, kuin päiväkodissa. Kaikki standarisoidaan.

Vierailija
20/30 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:25"]

2. luokalla oleva tyttöni tuli koulusta kotiin, itki ja oli kylmähikinen. Hänellä oli kova nälkä! Ope (mies) oli kuulemma laittanut lautaselle vain yhden perunan ja nokan kastiketta.

Tavallisesti tyttöni syö kotona vähintää kolme perunaa. Minusta lapsen nälkään jättämisellä ei ainakaan voi perustella valtion säästötavoitteita!

Viime lukukautena ei ollut ruuan kanssa ongelmaa ja oli toinen opettaja, joka kesän aikana vaihtui. Päätin, että tyttö on huomispäivän kotona ja minä käyn tapaamassa opea..

Onko palattu takaisin 50- luvulle, jossa lapsilla piti olla omat eväät mukana ja kouluruuaksi sai vaan velliä?? :(

[/quote]

Sinä olet juuri niitä turhasta valittajia jotka tekevät opettajien työstä helvettiä.

Totuus on jotain muuta mitä tänne kirjoitit, ihan varmasti.

Älä itke, opeta lapsesi avaamaan suusi siellä paikan päällä kun ruokaa jaetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi