Äiti opiskelemaan ja isä lasten kanssa kotiin. Mitä mieltä?
Lapset on nyt 2,5v ja 7kk. Mulla jäi esikoista odottaessa opiskelut kesken, ja jos nyt jatkaisin niin valmistuisin mahdollisesti maaliskuussa, vähän sen mukaan miten tarvittavia kursseja järjestetään. Miehellä on töiden kanssa sellainen tilanne että voisi hyvin hoitaa syksyn lapsia kotona, ehkä jopa keväänkin. Nyt olisi siis ihanteellinen tilanne tehdä opinnot loppuun ja miehellekin se olisi ok, hän tätä itse asiassa ehdotti, sanoi että nyt olisi mun vuoro kun viime vuodet on eletty aika pitkälti hänen (ja lasten) ehdoilla. Jostain syystä kun asiasta on puhuttu mm. molempien vanhemmille niin on tullut ihan hirvittävästi paskaa niskaan. Miksi ihmessä? Mitä mieltä te palstalaiset olette meidän suunnitelmasta?
Kommentit (30)
Itse menin takaisin opiskelemaan kun lapsemme oli vuoden ikäinen, ja jäi isänsä kanssa kotiin vuodeksi. Rahaa ei juurikaan ollut mihinkään ylimääräiseen, kuten etelänmatkaan, mutta toimeen tultiin. Ja lapsella on todella läheinen suhde isäänsä! Kumma juttu että se on ongelma jollekin vielä nykyaikana.
Ilmeisesti olette 90-luvun erittäin itsekästä sukupolvea, koska vanhempannekin hämmästelevät suunnitelmianne. Toivottavasti "miehesi" isoisällä on varaa antaa teidän asustella jollain nimellisvuokralla, oletteko aikuisia? ymmärrättekö, että lapsia tehdään, kun ollaan valmiita elättämään niitä, eikä niitä tehdä ensin ja ruveta itsekin yhteiskunnan elätiksi. Ennen miehet tai naiset hoiti perheen elätyksen, tai sitten se hoidettiin yhdessä. Ei muuta kun sormella osoittamaan mamuja, koska elävät yhteiskunnan varoilla!
Siis järkyttäviä vastauksia täällä? Onko opintotuki ja kotihoidontuki/vanhempainraha jotain hirveitä sossutukia? Eikö niitä jokainen ole joskus nostanut, joka on opiskellut ja hankkinut lapsia.
Tietysti yhteiskunnalle on parempi, että ap hoitaa opinnot alta pois niin pian kuin mahdollista. Kaksi pientä lasta kannattaa pitää myös kevääseen asti kotona, eikä kuluttaa veronmaksajille kalliita hoitopaikkoja.
Vähän vaikea kunnioittaa noin keskenkasvuisia "vanhempia"
Mitä keskenkasvuista on opiskelussa ja hoitovapaassa?
Hienoa! Minäkin olen mennyt töihin kummankin äitiyslomani päätyttyä ja mies jäänyt kotiin. Näin meistä on tullut tasa-arvoisia vanhempia ja isän ja lasten suhde on kehittynyt.
On sentään joku muukin kuin me itse sitä mieltä että tässä on järkeä, kiitos teille.
Kyllä ollaan ihan aikuisia ihmisiä ja vanhempia eikä "vanhempia". Veronmaksajien rahoja ei saada yhtään sen enempää kuin ketkä tahansa muut opiskelijat tai vanhemmat. Ja se asunto sitten... Miehen isoisä on halunnut jo aikaa sitten antaa sen asuttavaksemme sillä periaatteella että hänelle ei tule siitä kuluja jos nyt ei paljon tuottoakaan.
Ja jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu, viimeistään vuoden päästä (ellei aikaisemminkin) olemme molemmat töissä eikä enää eletä veronmaksajien siivellä.
AP
Pakkoko tehtailla kakaroita kun ette pysty elättämään niitä?!?
Näin meilläki oli. Minä opiskelin ja mies oli kotona vauvan kanssa. Hyvin sujui ja oli kaikkien kannalta paras ratkaisu.