Minkä ikäinen lapsesi nukkuu vielä vieressä?
Minun 5v poikani ei vielä ollenkaan osaa nukkua yksin, vaan nukkuu kiinni kyljessäni, kuten on tehnyt vauvasta asti. Painajaisia, muuten vaan turvaton olo tai mitä lie, aina joka yö on jotain, mikä häntä pelottaa. Omaan sänkyyn, saati omaan huoneeseen siirtäminen ei ole onnistunut.
Pojan 2v pikkusisko taas nukkuu rauhassa omassa sängyssään, on nukkunut jo noin vuoden ikäisestä. Tyttö on tyytyväinen kun on omaa nukkumisrauhaa eikä ole ikinä kaipaillut viereen nukkumaan, vauvanakin kääntyi heti minusta poispäin kun alkoi nukkumaan.
Mitkä on teidän lasten nukkumajärjestelyt, minkä ikäiset vielä tapaa nukkua vieressä? Mies on ihan kyllästynyt tähän systeemiin, minun puolestani taas poika saisi kyllä jatkaa vieressä nukkumista, kun on kuitenkin vielä niin pieni.
Kommentit (64)
Meillä lapsi nukkui 7vuotiaaksi omassa vuoteessa, omassa huoneessa. Sen jälkeen alkoi nähdä pahoja unia. Nykyisin 9 vuotiaana nukkuu vieressä joka yö. On niin kauhuissaan, jos joutuisi omaan sänkyyn etten raaski pakottaa. Uskon, että viimeistään aikuisena muuttaa takaisin omaan petiin :)
Kumma että angstisimmat vastaukset tulee niiltä jotka ovat ehdottomia lasten nukkumisesta omissa sängyissään. vastatkaapa edes kerran siihen, että mitä haittaa siitä on? Hyötyjä on listattu jo monia: läheisyys, turvallisuuden tunne, sekä vanhemmilla että lapsilla.
meillä lapset nukkuvat kausittain omissa sängyissään tai meidän sängyssä. Useimmiten meidän sängyssä. Haittaa ei todellakaan ole. Omaan sänkyyn nukutettaessa tulee esiin pelot ja levottomuudet, perhepedissä ei mitään ongelmia. Jokaisessa perheessä omat tapansa, lapset ja aikuiset ovat erilaisia.
Lapsia ei varsinaisesti nukuteta. Luetaan iltasatu, sanotaan hyvää yötä, halit ja pusut. Oli sänky mikä tahansa. Mutta lapset haluavat meidän sänkyyn, joko suoraan tai sitten tunti-pari nukahtamisesta. Kumpi vaihtoehto tahansa, yleensä ovat jo meidän sängyssä kun itse mennään nukkumaan joten ihan sama.
Olen itse kömpinyt ainakin 10v asti vanhempien sänkyyn. Mies vähemmän, mutta on kuitenkin. Jossain vaiheessa tuli ikä, jolloin sitä ei enää kaivannut. Näin tulee varmasti käymään meilläkin. Minulle siitä ainakin jäi lämpimät muistot. Suhteet vanhempiimme ovat erittäin lämpimät. Ja seksiäkin on harrastettu ihan joka perheessä. koiria meillä ei ole, ja minusta on naurettavaa rinnastaa niitä tähän. Koirat eivät kaipaa läheisyyttä isännältä ja emännältä samalla tavalla kuin lapset vanhemmiltaan. Haloo.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 22:22"]
Mä aina ihmettelen näitä seksi-kommentoijia, onks teillä oikeesti niin tylsä seksielämä et seksiä harrastetaan vaan illalla omassa sängyssä peiton alla valot pois?! Miten olis keittiön pöytä? Sohva? Lattia? Seinää vasten? Mun seksielämä ei tosiaan kuole vaikka ei olis sitä parisänkyä aina saatavilla! :D
[/quote]
Ei ole lapsia, mutta kyllä minusta ainakin on helpointa sitä seksiä harrastaa parisängyssä (mieluiten iltapäivästä kun energiaa vielä riittää eikä uni paina silmään). Monesit on sohvalla ja lattialla on koitettu, sekä seinää vasten, mutta ei vaan meillä onnistu tai on hyvin epämukavaa (mm. lattialla miehen polvia alkaa särkeä, tai minun selkää, tai miehen selkää tms.. riippuen asennosta).
Tylsiä ollaan jee jee
En stressaa, kunhan kaikki saa nukuttua hyvin. 6v. nukkuu ja on nukkunut jo pitkään omassa sängyssä, aamuisin tulee toisinaan viereen köllimään. Tosin nyt oltiin kaksin vieraina mökillä muutama yö ja nukuttiin vierekkäin kun ehdotin, et jos hän haluaa. Toinen oli niin onnessaan kun pääsi äidin viereen. Vajaa 2v. nukkuu milloin omassa sängyssä, milloin vieressä. Mies nukkuu toisessa huoneessa, koska on herkkäuninen. Ja kaikki me nukutaan tosi hyvin ja parisuhde voi paremmin kuin koskaan.