Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halloumi-juusto vs. grillijuusto

Vierailija
24.06.2013 |

Onko halloumijuusto ja grillijuusto paljonkin eri asia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Jo ihan maku on eri. Grillijuusto tehdään lehmänmaidosta ja halloumi vuohenmaidosta. Halloumi maustetaan mintulla.

Vierailija
2/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Halloumi on vahvemman ja suolaisemman makuista sekä rakenteeltaan hieman kovempi. Grillijuusto on vähän kuin halloumin ja mozzarellan risteytys. Molemmat on tosisikahyviä, mutta itse pidän enemmän grillijuustosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloumi on kotoisin Kyprokselta!

Vierailija
4/17 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan grillijuusto on parasta! Ei ollenkaan niin suolaisen makuista kuin muut. Mies fanittaa myös tuota..

Vierailija
5/17 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloumi taivallista, grillijuusto vähän mautonta. Halloumin suolaisuutta voi liottaa pois, itse en sitä tee, mutta jos on liian suolaista jonkun mielestä.

Kyprokselta toimme halloumia jo 80-luvulla, silloin sitä ei kai täältä vielä saanut.

Vierailija
6/17 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloumista olen tykännyt aika lailla kaikesta mitä olen syönyt, niin itse grillannut kuin työpaikkaruokalassa jne.

Grillijuustosta vähemmän kokemusta, mutta se mitä ostin Lidlistä oli ainakin todella erilaista. Rakenne oli täysin erilainen (mureneva), samoin maku. Ei niiden varmaan ollut tarkoituskaan olla samanlaisia (toisin kuin feta ja salaattijuusto), ja makuasioissa ei ole oikeita vastauksia, mutta ainakaan halloumi-tarpeisiin sitä grillijuustoa ei voinut käyttää. Lidlin halloumi taas toimii ihan halloumin tapaan.

Vierailija
7/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan grillijuusto tosi hyvää, muut joita olen kokeillut on pahoja, halloumit liian suolaisia.

Vierailija
8/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 20:26"]

Pirkan grillijuusto tosi hyvää, muut joita olen kokeillut on pahoja, halloumit liian suolaisia.

[/quote]

oho, meinasin just tulla sanomaan että se Pirkka on kamalaa ja mautonta, kuin kumis söisi... Aidosta halloumista tykkään.

Vierailija
9/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden suhde on suunnilleen sama kuin fetajuutoslla ja salaattijuustolla. Ensimmäinen on alkuperäistä tavaraa ja tehdään säännellyistä raaka-aineista (ja mahdollisesti tietyllä seudulla) kun jälkimmäinen on huokea rahvaanversio, johon työnnetään mitä vaan ja josta puuttu alkuperäistuotteen 'se jokin'.

Vierailija
10/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloumi on todellakin liian suolaista minullekin. Ja muutoin mautonta. Ei hyvä.

Vierailija
11/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 12:08"]

On. Jo ihan maku on eri. Grillijuusto tehdään lehmänmaidosta ja halloumi vuohenmaidosta. Halloumi maustetaan mintulla.

[/quote]

Halloumi tehdään vuohen ja lampaanmaidon sekoituksesta. Ainakin perinteisesti. 

Vierailija
12/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillasin eilen halloumia ja Grilloumia samaan aikaan. Grilloumi oli kiinteämpää ja sopii paremmin grillaamiseen, halloumi meinasi ottaa kiinni valurautaritilään. Maussa en maallikkona huomannut eroa, joten jatkossa Grilloumia.

Vierailija
13/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maistanut kuin Pirkka-grillijuustoa, joka oli hirveää. Halloumista tykkään tosi paljon.

Vierailija
14/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, oli muuten Grilloumi Premiumia, joka on näköjään lampaan- ja vuohenmaidosta tehty. Eli oikeastaan halloumia... grillihalloumia.

-9

Vierailija
15/17 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään juustoista tosi paljon. Parhaat juustot tulevat mielestäni Italiasta, Sveitsistä ja UK:sta. Huonoimmat ehdottomasti Ranskasta ja Hollannista. Halloumi on jotain näiden välillä, ei herkkua, mutta syötävää toki.

Vierailija
16/17 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
17/17 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pukinjuusto halloumi on niin kamalaa, että ihmettelen ketkä siitä voi tykätä. Yäk!