Mitä tekisit? Työpaikan tarjottu lounas ja dieetti
Olen aloittanut reilu viikko sitten tiukan ruokavalion ohjatusti. Ruokavalio on vähän saman tyyppinen kuin superdieetissä, eli hiilarit minimissä ja vastaavasti paljon proteiinia ja kasviksia. En haluaisi tehdä ruokavaliosta töissä mitään isoa numeroa ja normaalisti se onnistuukin, koska monet syövät omia eväitään töissä. Oma lounassalaattini ei mitenkäön kiinnitä muiden huomiota siis. Ensi viikolla on kuitenkin koulutuspäivä, johon kuuluu tarjottu lounas eräässä ruokalassa. Miten toimisitte tässä tilanteessa? Otanko riskin ja toivon, ettei ruokana ole esim. kinkkukiusausta tai jotain kastiketta vai otanko omat eväät? E tosiaan haluaisi, että porukka alkaisi kysellä, että miksi omat eväät jne..
Kommentit (10)
Yksi lounas ei romahduta sun dieettiäsi sinne eikä tänne.
No näin vähän itsekin ajattelin että olisi viisasta tehdä. en tykkää ihmisistä, jotka tekee omasta erikoisruokavaliostaan kauhean numeron. Ja töissä on ihmisiä jotka kyttää omia ja toisten kiloja, ja jos joku laihduttaa, niin siitä nousee valtava numero! En siis haluaisi kiinnittää näiden työpaikkakiusaajien huomiota millään tavoin.
Ei yhdestä lounaasta voi tehdä ongelmaa. Otat lautasen niin täyteen salaattia kuin mahdollista, ja jätät syömättä mitä et halua.
Ongelmia saa aikaan vaikka mistä. Mutta eiköhän joka paikassa niitä lounasvaihtoehtoja ole enmmän kuin yksi ja salaattipöytä on yleensä yksi vaihtoehto.
Muuten, sun dieetti ei tule onnistumaan jos asenne on tuollainen.
Voi pyhä jeesus taas kerran. Yksi lounas ei sun dieättisi kaada, kuten joku jo sanoikin. Mutta ruokaloissa yleensä on tarjolla ns. ruokaympyrään perustuva lounas, joten saalattia, kasviksia vaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:58"]
[/quote]
Nyt en ymmärrä. Mikä asenteessani on vialla? :o Olen erittäin kurinalainen ja dieettini onnistuu kyllä. Haluaisin pitää myös tällaisina "poikkeuspäivinä" dieetistäni kiinni. Miksi en onnistuisi?
t. Ap
Menisin lounaalle ja söisin mitä pystyisin, vaikka vähän kiusausta ja muuten salaattia. Yleensä ruokaloissa on tosiaan pari vaihtoehtoa ja lista näkyvillä netissä. Jos siis tiedät minne olet menossa niin käy katsomassa listaa etukäteen. Voit myös lisäksi ottaa omat välipalat mukaan, jotain rahkaa vaikka. Jos joku kysyy niin sanot, että olet vaikka stressaantunut ja ruoka ei oikein maistu. Stressiä ja huolia, kun on jokaisella aina välillä.
Oikesti en haluaisi tuntea ap oikeassa elämässä, en minäkään halua tehdä laihdutuskuureistani mitään haloota, niitä kun on kerran viikossa alkavia.
Mutta kaksi asiaa jotka pistävät silmään. Olen hyvin kurinalainen, miksi ihmeessä sitten tarvitset laihdutuskuuria? Jos joku kiinnittää huomiota jonkun ruokavalioon tai läskeihin on työpaikkakiusaaja?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:58"]
[/quote]
Nyt en ymmärrä. Mikä asenteessani on vialla? :o Olen erittäin kurinalainen ja dieettini onnistuu kyllä. Haluaisin pitää myös tällaisina "poikkeuspäivinä" dieetistäni kiinni. Miksi en onnistuisi?
t. Ap
[/quote]
Siksi, että parhaiten ja pysyvimmin painonpudotus onnistuu, kun alkaa vaan elää normaalisti, liikkumaan yli kulutuksen ja syömään terveellisesti - ja terveelliseen ruokavalioon kuuluu myös rasvoja ja hiilareita ja kaikkea muuta nounouta. Dieetit ja kaikenmaailman paastot on sellaisia hetkellisiä painonpudotuksia varten - kaikki tulee kyllä korkojen kera takaisin, kunhan lopetat dieettisi ja palaat taas siihen normaaliin elämääsi.
Mä söisin poikkeustilanteessa sitä mitä tarjotaan. Jos on noutopöytä ja kinkkukiusaus ja salaatti, niin voinet ottaa tosi vähän kiusausta ja reilusti salaattia. Jos on pöytiin tarjoilu, niin söisin sen kerran siinä tilaisuudessa sitä mitä tarjotaan.