Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ovat salanneet älykkyytensä?

150
11.08.2020 |

Mun älykkyys mitattiin jo lapsena ja toisen kerran alkuaikuisuudessa. Ainoastaan minä ja isäni tiedetään tulokset. Äitini on kuollut.

En ole koskaan kertonut asiasta missään. En ystäville, sukulaisille, miehelleni, töissä. Mietin itsekin miksi. Suurimmaksi osaksi siksi, että halusin ihan normaalin elämän, jossa on normaalit ihmissuhteet. En ole introvertti, vaan ambivertti, joten olen luonut ihan hyvän ja sosiaalisen elämän.

Opiskelin yliopistotutkinnon ja kaikki on käynyt elämässäni niin sanotusti helposti. Pidän elämästäni ja olen onnellinen.

Nyt vanhemmiten olen vain alkanut väsyä ihmisiin. Kaikkeen turhanpäiväiseen höpötykseen ja typeryyteen. Joku on joskus huomannutkin, että ajattelen asioista eritavalla, tiedän paljon, olen utelias, ratkaisen asiat nopeasti. Mutta totuutta en ole koskaan kellekään kertonut.

Onko täällä muita, jotka salaa äkykkyyden? Mikä on ajanut sinut siihen? Aiotko joskus paljastaa asian? Tai jos jo olet, miten siihen suhtauduttiin?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, parempia provoja kiitos.

Vierailija
2/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne muut ole jo älynneet että olet älykäs jos ovat tuollaisia huomioita tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi ei anna kuvaa älykkäästä ihmisestä. Sanoisin, että jos tuo nimimerkkisi muka kuvaa älykkyysosamäärääsi, voit huoletta jakaa sen neliöjuuri kolmella. Silloin olemme realistisella tasolla.

Vierailija
4/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä toki arvasin, että provoksi luullaan. Mutta jos joku on ollut lähelläkään samaa elämätilannetta, kerro.

Tää asia on alkanut vaivata mua. Toisaalta, mitä väliä älykkyydellä edes on, eihän se parempaa ihmistä tee. Toisin ajattelevan ehkä.

Vierailija
5/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi ei anna kuvaa älykkäästä ihmisestä. Sanoisin, että jos tuo nimimerkkisi muka kuvaa älykkyysosamäärääsi, voit huoletta jakaa sen neliöjuuri kolmella. Silloin olemme realistisella tasolla.

Aivan. Unohdin, että täällä osataan mitata älykkyys pelkän tekstin perusteella. Mensaa tarvita enää mihinkään. 😁

Vierailija
6/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä salaat sen älykkyyden? Esität tyhmää kaikkien edessä? Minä ainakin huomaan, jos jollain leikkaa keskivertoa paremmin. 

Vierailija
7/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne muut ole jo älynneet että olet älykäs jos ovat tuollaisia huomioita tehneet.

Osa on, osa ei. Kun on vaalea nainen, ihmiset pitävät lähtökohtaisesti aina tyhmänä. 😊 Toisaalta se on helpotus, ei aina tarvitse edes yrittää sanoa mitään.

Vierailija
8/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP salaa älykkyytensä tehokkaasti kirjoittamalla selvästi keskivertoa huonommin.

Vierailija
9/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole älykäs, ainakaan mitenkään poikkeuksellisen, mutta jos olisin, en luultavasti kertoisi siitä monelle, koska en jaksaisi muiden odotuksia. Ihmiseltä, joka kertoo olevansa älykäs, saatetaan odottaa liikaa: pitäisi tietää ja osata kaikki ja toimia aina järkevimmällä mahdollisella tavalla. Pitäisi olla lähes täydellinen, tai muuten on pelkkä huijari ja saa kuulla vinoilua siitä, ettei olekaan niin älykäs kuin "kuvitteli".

Vierailija
10/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä salaat sen älykkyyden? Esität tyhmää kaikkien edessä? Minä ainakin huomaan, jos jollain leikkaa keskivertoa paremmin. 

Kyllä se huomataan, että leikkaa. Mutta se, miten paljon tiedän ja ymmärrän monimutkaisemmistakin kuvioista, jää monelle pimentoon. Keskivertoälykkyys ei ole edes harvinaista ja moni arvioi itsensä sellaiseksi, vaikkei olisikaan.

Vierailija
11/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisesti peitellyt enkä salannut, mutten myöskään tuonut esille. Joskus joutuu vähän esittämään tyhmää, että pärjää muiden kanssa. Vaatii älyä tunnistaa älykäs, joten tyhmät eivät tajua.

Vierailija
12/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain ole oma itsesi. Tunnen älykkäitä ihmisiä, ja he ovat vain just sitä mitä ovat. Ei heidän tarvitse kertoa olevansa älykkäitä, sen kyllä huomaa muutenkin. Jotenkin outoa, että joku muuttaa käytöstään peittääkseen sitä mitä oikeasti on. 

Vierailija
13/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole älykäs, ainakaan mitenkään poikkeuksellisen, mutta jos olisin, en luultavasti kertoisi siitä monelle, koska en jaksaisi muiden odotuksia. Ihmiseltä, joka kertoo olevansa älykäs, saatetaan odottaa liikaa: pitäisi tietää ja osata kaikki ja toimia aina järkevimmällä mahdollisella tavalla. Pitäisi olla lähes täydellinen, tai muuten on pelkkä huijari ja saa kuulla vinoilua siitä, ettei olekaan niin älykäs kuin "kuvitteli".

No tässä juurikin ajatukseni. Lisäksi aletaan testaaman ja kyselemään mielipiteitä asioista, joihin en ole edes perehtynyt. Ei älykkyys ole sitä, että on kävelevä wikipedia.

Vierailija
14/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmien ratkominen ja virheiden löytäminen on minullekin todella helppoa, usein yritän vaivihkaa saada toisen itse tajuamaan, sen sijaan että osoitan sen suoraan. Elämä on helpompaa niin, ettei aina ole se joka osaa ja tietää kaiken, vaan on vain auttaja ja kaveri. Koska silloin ihmiset pitävät sinusta. Ja elämä on helpompaa kun ihmiset ovat puolellasi ja haluavat pysyä kanssasi hyvissä väleissä. Kukaan ei pidä ihmisestä jonka seurassa aina tuntee olonsa tyhmäksi.

Vierailija
15/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En salaa, vaan annan sen loistaa palstalla.

Zinc

Vierailija
16/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisa Torppa

Vierailija
17/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä juurikin ajatukseni. Lisäksi aletaan testaaman ja kyselemään mielipiteitä asioista, joihin en ole edes perehtynyt. Ei älykkyys ole sitä, että on kävelevä wikipedia.

Eikä myöskään aikamatkustus. Jotkut luulee, että tiedän paljonko HJK - Kups jalkapallopeli päättyi 2023. Mistäs minä sen voin tietää, kun ei koko asia kiinnosta tuon taivaallista.

Zinc

Vierailija
18/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa on, osa ei. Kun on vaalea nainen, ihmiset pitävät lähtökohtaisesti aina tyhmänä. 😊 Toisaalta se on helpotus, ei aina tarvitse edes yrittää sanoa mitään.

Paras keino salata älykkyys on jättää AV-palsta auki niin, että se näkyy muillekin. Kun ihmiset huomaavat, että olet AV-mamma niin heidän odotuksensa älysi suhteen ovat nollassa.

Vierailija
19/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko käyttänyt älykkyyttäsi auttaaksesi maailmaa ja ratkaisemaan todellisia ongelmia? Vai oletko niitä, jotka toitottavat "älykkyyttään" ja vain suorittavat menemään?

Vierailija
20/58 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain ole oma itsesi. Tunnen älykkäitä ihmisiä, ja he ovat vain just sitä mitä ovat. Ei heidän tarvitse kertoa olevansa älykkäitä, sen kyllä huomaa muutenkin. Jotenkin outoa, että joku muuttaa käytöstään peittääkseen sitä mitä oikeasti on. 

En mä oikeastaan muuta käytöstä. Lähinnä en vaan sano asioita eli olen hiljaa. Kun sanoo, pitää perustella. Kun perustelee ja vaikka heittääkin ns. voittavan argumentin, saa sitten osakseen vähättelyä, kyseenalaistamista. Ehkä miehille helpompaa. Mua on jotenkin aina aliarvioitu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi