Muita jotka ovat salanneet älykkyytensä?
Mun älykkyys mitattiin jo lapsena ja toisen kerran alkuaikuisuudessa. Ainoastaan minä ja isäni tiedetään tulokset. Äitini on kuollut.
En ole koskaan kertonut asiasta missään. En ystäville, sukulaisille, miehelleni, töissä. Mietin itsekin miksi. Suurimmaksi osaksi siksi, että halusin ihan normaalin elämän, jossa on normaalit ihmissuhteet. En ole introvertti, vaan ambivertti, joten olen luonut ihan hyvän ja sosiaalisen elämän.
Opiskelin yliopistotutkinnon ja kaikki on käynyt elämässäni niin sanotusti helposti. Pidän elämästäni ja olen onnellinen.
Nyt vanhemmiten olen vain alkanut väsyä ihmisiin. Kaikkeen turhanpäiväiseen höpötykseen ja typeryyteen. Joku on joskus huomannutkin, että ajattelen asioista eritavalla, tiedän paljon, olen utelias, ratkaisen asiat nopeasti. Mutta totuutta en ole koskaan kellekään kertonut.
Onko täällä muita, jotka salaa äkykkyyden? Mikä on ajanut sinut siihen? Aiotko joskus paljastaa asian? Tai jos jo olet, miten siihen suhtauduttiin?
Kommentit (58)
Eiköhän ne muut ole jo älynneet että olet älykäs jos ovat tuollaisia huomioita tehneet.
Tekstisi ei anna kuvaa älykkäästä ihmisestä. Sanoisin, että jos tuo nimimerkkisi muka kuvaa älykkyysosamäärääsi, voit huoletta jakaa sen neliöjuuri kolmella. Silloin olemme realistisella tasolla.
Kyllä mä toki arvasin, että provoksi luullaan. Mutta jos joku on ollut lähelläkään samaa elämätilannetta, kerro.
Tää asia on alkanut vaivata mua. Toisaalta, mitä väliä älykkyydellä edes on, eihän se parempaa ihmistä tee. Toisin ajattelevan ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Tekstisi ei anna kuvaa älykkäästä ihmisestä. Sanoisin, että jos tuo nimimerkkisi muka kuvaa älykkyysosamäärääsi, voit huoletta jakaa sen neliöjuuri kolmella. Silloin olemme realistisella tasolla.
Aivan. Unohdin, että täällä osataan mitata älykkyys pelkän tekstin perusteella. Mensaa tarvita enää mihinkään. 😁
Miten sinä salaat sen älykkyyden? Esität tyhmää kaikkien edessä? Minä ainakin huomaan, jos jollain leikkaa keskivertoa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne muut ole jo älynneet että olet älykäs jos ovat tuollaisia huomioita tehneet.
Osa on, osa ei. Kun on vaalea nainen, ihmiset pitävät lähtökohtaisesti aina tyhmänä. 😊 Toisaalta se on helpotus, ei aina tarvitse edes yrittää sanoa mitään.
AP salaa älykkyytensä tehokkaasti kirjoittamalla selvästi keskivertoa huonommin.
En ole älykäs, ainakaan mitenkään poikkeuksellisen, mutta jos olisin, en luultavasti kertoisi siitä monelle, koska en jaksaisi muiden odotuksia. Ihmiseltä, joka kertoo olevansa älykäs, saatetaan odottaa liikaa: pitäisi tietää ja osata kaikki ja toimia aina järkevimmällä mahdollisella tavalla. Pitäisi olla lähes täydellinen, tai muuten on pelkkä huijari ja saa kuulla vinoilua siitä, ettei olekaan niin älykäs kuin "kuvitteli".
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä salaat sen älykkyyden? Esität tyhmää kaikkien edessä? Minä ainakin huomaan, jos jollain leikkaa keskivertoa paremmin.
Kyllä se huomataan, että leikkaa. Mutta se, miten paljon tiedän ja ymmärrän monimutkaisemmistakin kuvioista, jää monelle pimentoon. Keskivertoälykkyys ei ole edes harvinaista ja moni arvioi itsensä sellaiseksi, vaikkei olisikaan.
En ole erityisesti peitellyt enkä salannut, mutten myöskään tuonut esille. Joskus joutuu vähän esittämään tyhmää, että pärjää muiden kanssa. Vaatii älyä tunnistaa älykäs, joten tyhmät eivät tajua.
Miksi et vain ole oma itsesi. Tunnen älykkäitä ihmisiä, ja he ovat vain just sitä mitä ovat. Ei heidän tarvitse kertoa olevansa älykkäitä, sen kyllä huomaa muutenkin. Jotenkin outoa, että joku muuttaa käytöstään peittääkseen sitä mitä oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
En ole älykäs, ainakaan mitenkään poikkeuksellisen, mutta jos olisin, en luultavasti kertoisi siitä monelle, koska en jaksaisi muiden odotuksia. Ihmiseltä, joka kertoo olevansa älykäs, saatetaan odottaa liikaa: pitäisi tietää ja osata kaikki ja toimia aina järkevimmällä mahdollisella tavalla. Pitäisi olla lähes täydellinen, tai muuten on pelkkä huijari ja saa kuulla vinoilua siitä, ettei olekaan niin älykäs kuin "kuvitteli".
No tässä juurikin ajatukseni. Lisäksi aletaan testaaman ja kyselemään mielipiteitä asioista, joihin en ole edes perehtynyt. Ei älykkyys ole sitä, että on kävelevä wikipedia.
Ongelmien ratkominen ja virheiden löytäminen on minullekin todella helppoa, usein yritän vaivihkaa saada toisen itse tajuamaan, sen sijaan että osoitan sen suoraan. Elämä on helpompaa niin, ettei aina ole se joka osaa ja tietää kaiken, vaan on vain auttaja ja kaveri. Koska silloin ihmiset pitävät sinusta. Ja elämä on helpompaa kun ihmiset ovat puolellasi ja haluavat pysyä kanssasi hyvissä väleissä. Kukaan ei pidä ihmisestä jonka seurassa aina tuntee olonsa tyhmäksi.
En salaa, vaan annan sen loistaa palstalla.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä juurikin ajatukseni. Lisäksi aletaan testaaman ja kyselemään mielipiteitä asioista, joihin en ole edes perehtynyt. Ei älykkyys ole sitä, että on kävelevä wikipedia.
Eikä myöskään aikamatkustus. Jotkut luulee, että tiedän paljonko HJK - Kups jalkapallopeli päättyi 2023. Mistäs minä sen voin tietää, kun ei koko asia kiinnosta tuon taivaallista.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on, osa ei. Kun on vaalea nainen, ihmiset pitävät lähtökohtaisesti aina tyhmänä. 😊 Toisaalta se on helpotus, ei aina tarvitse edes yrittää sanoa mitään.
Paras keino salata älykkyys on jättää AV-palsta auki niin, että se näkyy muillekin. Kun ihmiset huomaavat, että olet AV-mamma niin heidän odotuksensa älysi suhteen ovat nollassa.
Mutta oletko käyttänyt älykkyyttäsi auttaaksesi maailmaa ja ratkaisemaan todellisia ongelmia? Vai oletko niitä, jotka toitottavat "älykkyyttään" ja vain suorittavat menemään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain ole oma itsesi. Tunnen älykkäitä ihmisiä, ja he ovat vain just sitä mitä ovat. Ei heidän tarvitse kertoa olevansa älykkäitä, sen kyllä huomaa muutenkin. Jotenkin outoa, että joku muuttaa käytöstään peittääkseen sitä mitä oikeasti on.
En mä oikeastaan muuta käytöstä. Lähinnä en vaan sano asioita eli olen hiljaa. Kun sanoo, pitää perustella. Kun perustelee ja vaikka heittääkin ns. voittavan argumentin, saa sitten osakseen vähättelyä, kyseenalaistamista. Ehkä miehille helpompaa. Mua on jotenkin aina aliarvioitu...
0/5, parempia provoja kiitos.