Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset uskovat yliaistillisiin henkiolioihin?

Vierailija
06.08.2013 |

Luonnontieteet kertovat, että maailmankaikkeus on pelkkää materiaa ilman henkistä ulottuvuutta. Silti uskovaiset uskovat henkiolentojen olemassaoloon, kuten jumalaan ja sieluun.

En ymmärrä miksi, ei tämä ainakaan kovin fiksulta toiminnalta vaikuta. Siis toimia tieteellisten faktojen vastaisesti.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tiede kertoo, että energia on materiaa ja materia on energiaa. Kaikki on energiaa, joka vaan ilmenee eri tavoin. Minä uskon siihen mitä koen.

Vierailija
22/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:06"]

Itse asiassa tiede kertoo, että energia on materiaa ja materia on energiaa. Kaikki on energiaa, joka vaan ilmenee eri tavoin. Minä uskon siihen mitä koen.

[/quote]

Oikeasti sinä uskot siihen omaan tulkintaasi kokemuksestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä uskovaisuushan on mielisairautta. Kuka tahansa psykologi tai psykiatri allekirjoittaa tämän, mutta sitä ei ole "sopivaa" sanoa julkisesti. Näin ne hullut määräävän maailman menosta... 

Vierailija
24/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskominen nyt vain on inhimillistä. Loppujen lopuksi on sivuseikka mihin uskoo, tärkeämpää on mitä siitä uskoo ja miten sitä toteuttaa elämässään.

Vierailija
25/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvan arki on pirusti jännittävämpää, jos se oli räyhähenki, joka sen lampun räjäytti, eikä normaali valojen rämppäys.

Vierailija
26/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:10"]

[/quote]

[/quote]

Materiaali on energiaa, se on totta ja energia tarkoittaa käytännössä harhaa, joka syntyy maailmankaikkeuden todellisuuden ja fysiikan mallien kuvaavan todellisuuden välille. Siis se mitä aistimme eli näkyvä valo on juuri illuusiota ja valhetta ja virhettä, ja ainoastaan täydellisen auringonpimennyksen aikana universumi näyttää todellisen luontonsa.

Vierailija
27/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:32"]

[/quote]

[/quote]

Materiaali on energiaa, se on totta ja energia tarkoittaa käytännössä harhaa, joka syntyy maailmankaikkeuden todellisuuden ja fysiikan mallien kuvaavan todellisuuden välille. Siis se mitä aistimme eli näkyvä valo on juuri illuusiota ja valhetta ja virhettä, ja ainoastaan täydellisen auringonpimennyksen aikana universumi näyttää todellisen luontonsa.

[/quote]

Huutonaurua...

Vierailija
28/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä uskovaisuushan on mielisairautta. Kuka tahansa psykologi tai psykiatri allekirjoittaa tämän, mutta sitä ei ole "sopivaa" sanoa julkisesti. Näin ne hullut määräävän maailman menosta... 

[/quote]

Totta. Ja jokainen psykiatri ja psykologi tietää, että uskovaisten lapset ne vasta mielisairaita ovatkin, erityisesti poikalapset. Mutta tätä ei voi sanoa tietenkään julkisesti, totuushan voisi loukata näitä päiviräsäsiä ja muita hihhuleita.

Vierailija
29/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ne rakastavat olkiukkojen rakentamista. Tehdään uskovaisista mahdollisimman ruma irvikuva ja sitten ruoskitaan sitä sydämen kyllyydestä.

Vierailija
30/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lievää ateistien iva on siihen verrattuna mitä uskovaiset ovat tehneet; miljoonia ihmisiä on todistetusti kuollut uskonpuhdistuksisa ja uskonsodissa vuosien saatossa. Ja toisin ajattelijoita (kuten tieteentekijöitä) on poltettu ja pistetty ikuiseen arestiin vääriuskoisina pakanoina.

Vierailija
31/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:45"]

Aika lievää ateistien iva on siihen verrattuna mitä uskovaiset ovat tehneet; miljoonia ihmisiä on todistetusti kuollut uskonpuhdistuksisa ja uskonsodissa vuosien saatossa. Ja toisin ajattelijoita (kuten tieteentekijöitä) on poltettu ja pistetty ikuiseen arestiin vääriuskoisina pakanoina.

[/quote]

Ja taas mentiin.

Vierailija
32/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sanotte, kun minä ateistina uskon, että henkiä on olemassa?

Ihminen ei käytä aivoistaan kuin pientä osaa. Oikeastiko joku luulee, että tällaiset vajavaiset ihmiset ovat tieteellään tutkineet ja todistaneet jo kaiken mahdollisen, mitä maailmasta löytyy?

Vierailija
33/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:07"] 

Mitään henkimaailmoja tai muita naurettavuuksia kuten jumalia ei ole olemassa ja sillä hyvä.

[/quote]

Ihmisoikeuksiakaan ei ole olemassa. Niitä ei esiinny luonnossa, ne ovat 100% ihmisten keksintöä, ja ne ovat voimassa vain niin kauan kuin niihin jaksetaan uskoa ja niitä puolustaa.

[/quote]

Kyllä ne ihmisoikeudet löytyvät kirjoitettuna esim. YK:n perusartikloissa eli voimme nähdä ihmisoikeuden sisällön aistiemme avulla. Logiikkasi mukaan esim. kaupunkeja eikä kulttuureja ole olemassa, koska ovat ihmiskäden tuotetta eikä aitoa luonnon luomua. 

Vierailija
34/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:47"]

Ihminen ei käytä aivoistaan kuin pientä osaa. Oikeastiko joku luulee, että tällaiset vajavaiset ihmiset ovat tieteellään tutkineet ja todistaneet jo kaiken mahdollisen, mitä maailmasta löytyy?

[/quote]

Lue enemmän, luulet vähemmän. Aloita vaikka siitä aivojen käyttämisen myytistä ja ota sitten selvää tieteen metodeista.

Vierailija
35/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:07"] 

Mitään henkimaailmoja tai muita naurettavuuksia kuten jumalia ei ole olemassa ja sillä hyvä.

[/quote]

Ihmisoikeuksiakaan ei ole olemassa. Niitä ei esiinny luonnossa, ne ovat 100% ihmisten keksintöä, ja ne ovat voimassa vain niin kauan kuin niihin jaksetaan uskoa ja niitä puolustaa.

[/quote]

Ihanasti menevät asiat sekaisin....

Vierailija
36/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei tietenkään ole. Mutta kaikki mitä on löydetty on pelkkää materiaa. Jos väität, että on myös olemassa henkeä, niin esitä evidenssiä väitteellesi. Jos et pysty tähän, niin henkimaailman olemassaoloa ei voida hyväksyä.

Vierailija
37/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:55"]

[/quote]

Ei tietenkään ole. Mutta kaikki mitä on löydetty on pelkkää materiaa. Jos väität, että on myös olemassa henkeä, niin esitä evidenssiä väitteellesi. Jos et pysty tähän, niin henkimaailman olemassaoloa ei voida hyväksyä.

[/quote]

Tuskin se minun tehtäväni on. Ei taida taitoni riittää siiheen, siksi sanonkin, että MINÄ USKON näin. Pohjalla ovat omat kokemukseni ja läheisten kokemukset. Jumaluuksista minulla ei ole kokemuksia, joten se rajautuu uskoni ulkopuolelle.

Materiaa on tutkittu kyllä, samoin energiaa. Mutta en vielä laittaisi pistettä kaikelle tieteelle ja tutkimukselle ja niiden tuloksille. Ehkä vielä vain ei ole keksitty, mikä se aine tai energian muoto on, mitä pitäisi tutkia. Tuskin maailmasta on vielä 100% tutkittu. Ja asiaa tietenkin suuresti hidastaa sen luokittelu huuhaaksi.

Itse en ole niin putkinäköinen, että tyrmään kaiken täysin ja kokonaan. Olen valmis uskomaan siihen jumalaankin, jos jotain todistetta siitä saisin henkilökohtaisella tasolla.

Vierailija
38/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:55"]

[/quote]

[/quote]

Tuskin se minun tehtäväni on. Ei taida taitoni riittää siiheen, siksi sanonkin, että MINÄ USKON näin. Pohjalla ovat omat kokemukseni ja läheisten kokemukset. Jumaluuksista minulla ei ole kokemuksia, joten se rajautuu uskoni ulkopuolelle.

Materiaa on tutkittu kyllä, samoin energiaa. Mutta en vielä laittaisi pistettä kaikelle tieteelle ja tutkimukselle ja niiden tuloksille. Ehkä vielä vain ei ole keksitty, mikä se aine tai energian muoto on, mitä pitäisi tutkia. Tuskin maailmasta on vielä 100% tutkittu. Ja asiaa tietenkin suuresti hidastaa sen luokittelu huuhaaksi.

Itse en ole niin putkinäköinen, että tyrmään kaiken täysin ja kokonaan. Olen valmis uskomaan siihen jumalaankin, jos jotain todistetta siitä saisin henkilökohtaisella tasolla.

[/quote]

Niin, se on helpompi uskoa kuin ottaa asioista selvää edes perustasolla. Miksi luulet että tiede olisi jo kaiken tutkinut?

Vierailija
39/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa teidät USKOMAAN, että rajallisen ihmismielen kehittämän rajallinen tiede pystyisi selittämään koko universumin? Ennen ei tiedetty, että maapallo on pyöreä, kunnes löydettiin keinot todistaa se. Ennen ei tiedetty, että veden tiheys muuttuu kun se jäätyy, ennenkuin löydettiin keino mitata ja todistaa se. Meillä ei ole vielä keinoja havaita, mitata ja todistaa kaikkia asioita mitä täällä tapahtuu, mutta eihän se tarkoita, etteikö niitä silti olisi olemassa. Ei tarkoita toki myöskään, että on olemassa. Mutta voi olla.

Mieli ja sydän avoimena, pyydän. Maailmamme ei rajoitu pelkkään tieteellisin keinoin havaittavaan materiaan ja sen kyllä tunnustavat myös tiedemiehet. Sokeasti muuta väittävät ovat ns. tiedeuskovaisia ja tiedeuskovaisuus on uskovaisuutta ihan samalla lailla kuin esim- jumalusko tai usko rakkauteen tai kärpässieneen. Jokainen uskoo johonkin.

Vierailija
40/44 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 13:22"]

Mikä saa teidät USKOMAAN, että rajallisen ihmismielen kehittämän rajallinen tiede pystyisi selittämään koko universumin? Ennen ei tiedetty, että maapallo on pyöreä, kunnes löydettiin keinot todistaa se. Ennen ei tiedetty, että veden tiheys muuttuu kun se jäätyy, ennenkuin löydettiin keino mitata ja todistaa se. Meillä ei ole vielä keinoja havaita, mitata ja todistaa kaikkia asioita mitä täällä tapahtuu, mutta eihän se tarkoita, etteikö niitä silti olisi olemassa. Ei tarkoita toki myöskään, että on olemassa. Mutta voi olla.

Mieli ja sydän avoimena, pyydän. Maailmamme ei rajoitu pelkkään tieteellisin keinoin havaittavaan materiaan ja sen kyllä tunnustavat myös tiedemiehet. Sokeasti muuta väittävät ovat ns. tiedeuskovaisia ja tiedeuskovaisuus on uskovaisuutta ihan samalla lailla kuin esim- jumalusko tai usko rakkauteen tai kärpässieneen. Jokainen uskoo johonkin.

[/quote]

Perusteltu usko ja perusteeton usko ovat eri asioita. Sinä tunnut nojautuvan jälkimmäiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan