DNA:n "asiakaspalvelu", muita huonoja kokemuksia?
Puhelimeni meni jotenkin epäkuntoon, näyttö pimeäksi, ajattelin sitten käväistä kysymässä, olisiko joku tunnettu vika tai jotain muuta ongelmaa. Liikkeessä oli nuoria kundeja, jotka kädet ristissä tuijottelivat kaikkea muuta, kuin minua, asiakasta. Sepustin siinä sitten kolmen asiakaspalvelijan edessä ongelman. Edelleen he kädet ristissä ja täysin haluton asenne.
Kysyin sitten takuusta, joka meni umpeen 25.7, sitten nuoret heräsivät, joo, ei mee takuuseen, ehdottomasti ei. Just, tietysti, siitähän on jokunen päivä. Ja mehän vaan jostain armosta annamme sen ylimääräisen vuoden takuuta, mitä Apple ei anna.
Halusin sitten purkaa liittymäsopimukseni heidän kanssaan, siltikin nuori herra oli kädet ristissä, piti oikein kysyä erikseen että miten menetellään. Siinä vaiheessa ajattelin, että mun hermot menee ja jätin mieheni, jonka nimissä liittymä on, hoitamaan asiaa. Mieheni on englantilainen ja kummasti palvelu parantui 100%. Saivat sitten ripeästi hoidettua liittymän lopetuksen jne.
Hienoa tietty oli, että mies meni iPhone kauppaan ja heti tiesivät, että jospa boottaamalla puhelin alkaisi taas toimimaan, niinkuin alkoikin.
Hitto, jos itse olisin tiennyt tuosta buuttaamisesta niin ongelma olisi olematon, mutta uskomatonta että nuo dna aivokääpiöt eivät tuosta tienneet.
Aika outoa, että mies nykyaikana saa parempaa palvelua kuin nainen, minä olin kuin ilmaa.
Oli pakko purkautua, mielestäni tuo takuuaika tuon hintaisessa puhelimessa on lyhyt, mutta eniten ärsytti tuo asiakapalvelu. Tai sen olemattomuus.
Kommentit (66)
Laita ihmeessä palautetta sinne!! Missä tuollaista on tapahtunut? Meillä on kyllä ollut tosi hyvää asiakaspalvelua joka kerta kun ollaan siellä asioitu, eli muutaman kerran vuodessa ja ollaan oltu kymmenisen vuotta asiakkaita.
On käynyt. Nimenomaan DNA-liikkeessä sain todella loukkaavaa kohtelua nuorilta kundeilta, naureskelua kysymyksilleni ja sen sellaista. Tein kirjallisen valituksen ja sain seuraavasta DNA-laskusta muistaakseni hyvitystä jotain 15 euroa.
Olikohan sama liike?
PS: tehkää ihmiset reklamaatioita, suomalaiset eivät valita tarpeeksi!
Sellossa kävin, laitoin myös palautetta. Miten voi tuollainen yritys pitää täysin ala-arvoista henkilökuntaa palkkalistoilla? Enpä ole aiemmin kokenut vastaavaa. T.ap
Kiitos symppaajille:)
Minulla myös huonoja kokemuksia... Menin 2 viikkoa sitten DNA kauppaan valtakirjan kanssa omistajuus suhteen vaihtoa varten, koska ala-ikäisenä aloitettu liittymä oli edelleen isäni nimissä. Kysyin liikkeessä onko tämänhetkinen liittymäni määräaikainen, koska haluan vaihtaa operaattoria toiseen. Myyjä sanoi liittymän olevan määräaikainen ja että vasta 2 kk päättyy sopimus ja alkoi kyselemään miksi muka haluaisit vaihtaa toiseen operaattoriin " mikä on parempi liittymä", sillä Dna:ltahan löytyy sinulle sopiva liittymä. Sanoin että olen päätökseni tehnyt, eikä siitä tarvitse sen enempää keskustella. Sanoi omistajuussuhteen vaihdon maksavan noin 10 euroa ja että lasku tulee postissa ja he tekevät omistajuussuhteen muutoksen. NO, Kaksi viikkoa on kulunut ja soitin DNA asiakaspalvelunumeroon kysyäkseni onko muutos tehty, ei oltu laitettu edes alulle. Kysyin myös onko liittymäni määräaikainen, ilmeni että se olikin ollut toistaiseksi voimassa- oleva.
Helpointa taitaakin olla liittymän omistussuhteen muutos siten, että vaihdetaan ensin liittymä haluamaani operaattoriin ja siellä omistussuhteen muutos.
t. Asiakaspalveluun pettynyt
Täällä erittäin huonoja kokemuksia Dnasta. Dna on laskuttanut viestejä ulkomaille, joita ei ole lähetetty ulkomaille. Puheluerittyssä niissä on numeron sijasta ***. Asiaskapalvelu ei auta eikä selvitä mitä nämä ovat. Siitä voi vetää johtopäätöksen, että kyseessä on huijaus (ylilaskutus). Olen joutunut käyttämään paljon aikaa viestien selvittelyyn, ettei kyseessä ole mitään sovellusten ym vahinkoviestejä.
Asiakaspalvelu ei toimi, mainostavat sivulla, että vastailevat muutaman minuutin sisään. Jonotusajat ovat kuiteknin karseat ja siitäkin menee laskua uusille dnan liittymillä. Jonotuksessa ilmoitetaan mm. että on ruuhkaa, soita myöhemmin.
Minä olen aina saanut hyvää palvelua, mutta olen kyllä itsekin mukava ja heitän aina läppää kundien kanssa.
Muuta olekaan kuin huonoa kokemusta :(
Mulla taas ihan päinvastaisia kokemuksia.mua on aina kohdeltu todella hyvin. Liikkeessä ovat jopa esim soittaneet heidän tukeen ja sanoneet asiakkaan vaihtavan operaattoria jollei saa uusille asiakkaille tarkoitettu kammanjatarjousta. Itse en siis edes pyytänyt moista, he vain tajusivat sen olevan hyvää asiakaspalvelua. Eihän se heiltä ole pois, päinvastoin, saavat provikan uudesta liittymästä ja erittäin tyytyväisen asiakkaan. Ja juuri jokunen viikko sitten joku soitti DNA:lta ja tarjosi superhyvää liittymäpakettia joka oli halvempi kuin nykyiseni ja siihen kuului vielä samsungin tabletti, ja silläpä juuri kirjoittelen :) itse olen siis äärettömän tyytyväinen paikalliseen dna liikkeeseemme. Ei muuta kun hyvää sanottavaa!
Ymmärrän turhautumisesi, mutta en lähtisi vetämään koko firmaa lokaan, huonon asiakaspalvelukokemuksen perusteella. Dna:llakin on kymmeniä liikkkeitä ja satoja työntekijöitä. Lisäksi monet työntekijät nuoria ja henkilöstön vaihtuvuus suuri. Siinä missä toinen asiakaspalvelija tietää puhelimista kaiken, voi toinen olla töissään ensimmäistä päivää.
Itse olen saanut todella hyvää palvelua DNA:lta, mutta myös todella ala-arvoista. Tuntuu, että erot ovat nimenomaan myymäläkohtaisia. Liekö kyse sitten myymäläkulttuurista vai mistä.
Toinen seikka on se, että DNA:llakin on toista miljoonaa asiakasta, eikä näin isossa paletissa voi välttyä byrokratialta. Esimerkiksi jos ostat puhelimen ja se lakkaa toimimasta parin viikon päästä. Ei jälleenmyyjä(Dna) voi tuosta noin vain antaa sinulle uutta puhelinta, vaan laite tulee lähettää valtuutettuun huoltoliikkeeseen missä laite tutkitaan. Mikäli takuuehdot täyttyvät, laite korjataan/vaihdetaan uuteen. Mikäli ei, saat korjausarvion. Uhkailu ja operaattorin vaihto ei edistä asiaa.
Vielä se, että ihmisiä ne myyjätkin ovat ja tekevät virheitä - se on inhimillistä. Kärsivällisyyttä hyvät ihmiset ja antakaa ihmeessä palautetta, niin asioita voidaan kehittää. Niin negatiivistä, kuin positiivistakin.
Luovuin dna:sta viime talvena. Vaihdoin toiselle operaattorille ja valtuutin heidät irtisanomaan vanhan. Muuten oliskin varmaan ollut vaikeaa. Silti sieltä soiteltiin ja tentattiin että miksi ihmeessä haluat vaihtaa. Kerran selitin syyni, eivät uskoneet ja soittivat uudelleen. Sitten jo lopetin puhelun ja sanoin että tämä on jo keskusteltu. Asiakaspalvelu oli vielä vuonna 2008 erinomaista kun liittymän avasin. Puheluihin vastattiin muutamassa sekunnissa kun taas Elisalla ja Soneralla oli puolen tunnin jonot. Loppuaikana se muutui ihan onnettomaksi ja tuli kauheat jonot.
Oon hoitanu asioita DNA:n kanssa vain puhelimitse ja palvelussa ei mitään moittimista. Mutta joo, ärsyttäis muakin tuommonen. Eikö se kuitenki oo aika yleisesti tunnettua että miehet ei oo auliita palvelemaan naisia kun kyse on tekniikasta... Ihan ku me ei oltais palvelun arvosia kun kuvittelevat ettei me ymmärretä mitään.
Itselläni puhelin hajosi ja jouduin ottamaan varapuhelimen (mummomallin nokia melkein 10 vuotta vanha) käyttöön. Uuden äly puhelimen heiltä ostettuani vaihtoi myyjä sim korttini microsim korttiin. Kysyin saako vanhan puhelimen puhelinnumerot edelleen jotenkin talteen. Myyjä kysyi millaista puhelinta käytän ja mummoluuriani näyttäessäni myyjä naurahti ivallisesti ja sanoi "no ei tuommosesta mitään saa!". Mielestäni aika tökeröä vaikka en asiasta loukkaantunutkaan.
Olkaa varovaisia kun asioitte näiden ihanien DNA asiakaspalvelijoide…n ja myyjien kanssa!!! Meille ystävällinen myyjä soitti ja tarjosi erilaisia liittymiä. Olimme juuri ostoskeskuksessa, joten voimassaolevien liittymien tarkistaminen ei onnistunut. Sovimme vaihtavamme kolme puhelinliittymää ja lisäksi laajakaistan DNA:lle. Myyjä lupasi vielä tarkistaa siirtojen onnistumisen. Hetken kuluttua hän soitti takaisin ja kertoi kaiken olevan ok. Sovimme siis kolmen puhelinliittymän sekä laajakaistan siirrosta. Hinnatkin myyjä sai meille sopivan edullisiksi. Ongelmat alkoi kun yksi puhelinliittymä ei siirtynytkään. Soitimme asiakaspalveluun ja vastaukseksi saimme ettei liittymää oltu aktivoitu. Siis HÄ? Olimme tehneet yhden aktivoinnin ja sillä siirtyi kaksi liittymää mutta ei kolmatta. Seuraava ongelma ilmeni kun vanhalta toimittajalta tuli laajakaistalasku. Laskusta ilmeni että meillä oli voimassa oleva määräaikainen sopimus 5/17 asti. MITÄ???? DNA oli asian selvittänyt ja kertonut meille ettei siirrossa ongelmia ollut. He siis HUIJASIVAT RÖYHKEÄSTI!!! Soitimme taas asiakaspalveluun. Kovistelun jälkeen myönsivät virheensä ja laajakaistasopimus mitätöitiin. MUTTA modeemin me joudumme maksamaan kokonaan!!! He siis tekevät virheen tai rehellisesti sanottuna HUIJAAVAT. Ja me joudumme maksumiehiksi! HIENOA! Päätin sitten siirtää nuo kaksi puhelinliittymää takaisin vanhalle operaattorille. Kolmashan liittymä ei koskaan edes DNA:lle siirtynyt. Nyt tämä asiakaspalvelija Jussi Lahtinen(?) (oliko tekaistu?) ivallisesti ilmoittaa näiden kahden liittymän olevan määräaikaisia! MITÄ VITTUA??? Liittymien vaihdosta sopiessamme ei ollut mitään puhetta määräaikaisuudesta! Joo tiedän, siinä helvatin tilausvahvistuspräntissä se lukee, mutta kun olin tyhmä ja LUOTIN puhelimessa sovittuun!!! Nyt siis olemme vielä 10 kk naimisissa DNA:n kanssa vaikka ikinä emme enää haluaisi edes sitä nimeä nähdä! IKINÄ EN OLE SAANUT MISTÄÄN NÄIN HUONOA ASIAKASPALVELUA!!! Mutta onko ihmekään että heidän täytyy HUIJATA ihmisiä! Ei kai kukaan vapaaehtoisesti heidän asiakkaana olisi!!!
Etsivät parhaillaan uusia asiakasneuvojia, menkää tekemään paremmin!
Todellakin. DNA:n asiakaspalvelu on niin kaukana palvelusta kuin vain voi.
Meille myytiin 4g-netti, "kaupanpäälle" ( ts. ilman kuukausimaksua ) se pömpeli joka seinään laitetaan kiinni ja jakaa netin useammalle laitteelle ( älkää kysykö, en minä mikään tietokonenero ole ). No, ei saatu nettiä toimimaan, vaikka sitä kävi yrittämässä useampikin tietokoneista enemmän tietävä kaveri. Soitin sitten DNA:lle että haluan purkaa sopimuksen ( myyntitilanteessa vakuutettiin että 14vrk aikaa peruuttaa mikäli ei haluakkaan ). No ei siinä mitään, ihan hyvinhän sen irti sai sanottua, mutta kun rupesin kysymään että minne lähetän sen laitteen... Ensin kehotti laittamaan roskiin. Olin hieman hämmästynyt että ihanko tosi, kun tähän asti noista on joutunut parhaimmillaan satasia maksamaan, että roskiin? Vasta sitten asiakaspalvelija taisi tajuta että mistä puhuttiinkaan, jonka jälkeen hän alkoi äyskiä että tietojen mukaan meillä ei mitään laitetta edes ole. Kun kerroin että kylläpä se postissa tuli, en tiedä miksi sitä ei teidän tiedoissa näy mutta että ajattelin vain sen olevan palautettava laite kun siitä normaalisti kuukausimaksu menee, kuului linjan toisesta päästä jupinaa että "taas näitä tämmöisiä asiakkaita". Ja sen jälkeen tuut-tuut-tuut.... Löi luurin korvaan :D
Arvatkaa kahdesti onko enää yksikään talouden liittymä DNA:lla.
Täällä myös DNA:sta pelkästään huonoja kokemuksia; laskujen kanssa jatkuvasti epäselvyyksiä ja asiakaspalvelussa palautetta antaessa syyllistetään asiakasta eikä oteta tosissaan. Toisten operaattoreiden kanssa ei mitään ongelmia ainakaan tähän asti..
DNA ON PASKA JA KURJA YRITYS !"!!!!
Vierailija kirjoitti:
Täällä erittäin huonoja kokemuksia Dnasta. Dna on laskuttanut viestejä ulkomaille, joita ei ole lähetetty ulkomaille. Puheluerittyssä niissä on numeron sijasta ***. Asiaskapalvelu ei auta eikä selvitä mitä nämä ovat. Siitä voi vetää johtopäätöksen, että kyseessä on huijaus (ylilaskutus). Olen joutunut käyttämään paljon aikaa viestien selvittelyyn, ettei kyseessä ole mitään sovellusten ym vahinkoviestejä.
Asiakaspalvelu ei toimi, mainostavat sivulla, että vastailevat muutaman minuutin sisään. Jonotusajat ovat kuiteknin karseat ja siitäkin menee laskua uusille dnan liittymillä. Jonotuksessa ilmoitetaan mm. että on ruuhkaa, soita myöhemmin.
Jos olet yrittänyt lähettää sähköpostia väärällä osoitteella, ne yritykset näkyvät laskulla "ulkomaisina tekstiviesteinä". Toisaalta taas jos sinulla on Applen laite käytössä ja otat Facetimen käyttöön, laite lähettää rekisteröintiviestin Yhdysvaltoihin. Näille löytyy lähes poikkeuksetta selitys ja teletiedot ovat ylipäänsäkin äärimmäisen luotettavia.
Tuo alkuperäisen saama "palvelu" oli kyllä keljua.
Surkean asiakaspalvelun takia minäkin siirryin muualle. Mutta ei se paljon parempaa muuallakaan ole.