Viisi kuukautta korona-aikaa takana. Lisää tulossa. Uuvuttaako?
Kommentit (56)
Todella uuvuttaa ajatus siitä, että jo hyväksi saadun tilanteen jälkeen ajaudutaan taas samaan kuin keväällä. Vaihtoehtona olisi ollut paluu normaaliin, mutta väkisin haluttiin hakea tauti matkustamalla rajojen ulkopuolelle. Eniten uuvuttaa ajatus mitä talousvaikutuksia sillä on yhteiskunnalle, yrityksille jne. Etäkoulua en myöskään haluaisi, sillä tiedän miten paljon vähemmän sen aikana keskimäärin voidaan tehdä tai oppia. Pelottaa että perheestä joku saa koronan, sillä vaikka itse olisi tarkka, joku muu voi tuoda koronan kotiin.
Ei uuvuta, elän ihan normaalisti, toki hygieniasta ja turvaväleistä huolehtien.
Keväällä, kun kaikki oli suljettu, käytin aikani kuntoiluun, kokkailuun, käsitöihin ja lukemiseen. Tein ihania uusia ruokia (pääosin kasvisruokia), joista en ennen ollut kuullut edes puhuttavan ja painokin putosi siinä samalla.
Nyt olen lomaillut jo pitkään Espanjassa auringosta ja lämmöstä nauttien. Työelämä ei rajoita minua. Saatan kohta lähteä kotiin tai sitten en, katsotaan, mikä on tilanne ja miltä tuntuu. Olen ambivertti ja viihdyn oikein mainiosti myös vain omassa ja mieheni seurassa, en tarvitse isoa ihmisjoukkoa ympärilleni koko ajan.
Uuvuttavaa on ainoastaan se, että sen annetaan levitä, kun ei ennaltaehkäistä riittävästi.
Ei uuvuta. Toukokuusta asti eletty ihan normaalisti.
Kateelliset alapeukuttavat niitä joilla menee paremmin. Ei ole yhtään huonompi ja alapeukutuksen arvoinen vastaus, jos vastaa että ei uuvuta.
En ole mikään kyläluuta muutenkaan, joten ei tämä uuvuta ollenkaan. Ihanaa kun on voinut tehdä etätöitä, saanut olla lasten kanssa enemmän ja osallistua heidän koulunkäyntiinsä, on ollut enemmän vapaa-aikaa kun ei ole ollut minkäänlaisia kissanristiäisiä eikä mennyt aikaa työmatkoihin. Harrastukseni ovat sellaisia että niitä voi aina tehdä. Mitään muitakaan tauteja ei ole koko perheellä ollut kun ei ole tarvinnut pyöriä missään niitä saamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset alapeukuttavat niitä joilla menee paremmin. Ei ole yhtään huonompi ja alapeukutuksen arvoinen vastaus, jos vastaa että ei uuvuta.
Se, että kehuu kuinka ei uuvuta ja kuinka on ihanaa, kertoo ainoastaan siitä, että kyseisellä ihmisellä ei ole kaikki ihan kohdallaan. Jopa niitä, jotka asuu yksinäisessä mökissä huitsin kuusessa voi tällainen poikkeuksellinen tilanne ja jatkuva aiheesta uutisoiminen uuvuttaa, jos ovat normaaleja ihmisiä.
Kyllä. Yritykseni toimiala on sellainen että liikevaihto vähenivät 100%. Koronatukia ei väliinputoava yritys saa, joten lainaa oli otettava paljon jotta sai pakolliset kulut ja työntekijöiden palkat maksettua.
Jos syksyllä menee jälleen kaikki kiinni on meilläkin edessä konkurssi ja ulosotto. 4 työntekijääni jää työttömäksi, osa yksinhuoltajia ja sekin huolettaa. Samoin yksin asuvat läheiset ja ystävät, omien lasten hyvinvointi jos harrastukset ja kaverisuhteet jälleen laitetaan jäähylle. Ei elämä ennen koronaakaan ollut mitään shampanjaa ja vaahtokarkkeja, mutta sellaista mukavaa ja aktiivista arkea. Sitä kaipaan. Ja keikkoja pari kertaa vuodessa. Ei edes harmita perutut reissut, ne eivät ole nyt tärkeitä. Normaali, hyvä arki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että kehuu kuinka ei uuvuta ja kuinka on ihanaa, kertoo ainoastaan siitä, että kyseisellä ihmisellä ei ole kaikki ihan kohdallaan. Jopa niitä, jotka asuu yksinäisessä mökissä huitsin kuusessa voi tällainen poikkeuksellinen tilanne ja jatkuva aiheesta uutisoiminen uuvuttaa, jos ovat normaaleja ihmisiä.
Höpö höpö. Ei tämä kaikille ole sellainen tilanne että siitä pitäisi väkisin uupua, jos kaikki on hyvin. Kyllä niitäkin on paljon, joilla on asiat ihan hyvin edelleen. Aloituksessa kysyttiin että uuvuttaako ja jotkut kertoivat että ei ja miksi ei. Mitä vikaa siinä on? Olisiko tähän saaneet mielestäsi vastata vain ne uupuneet?
Ei uuvuta. Elän ihan kuten olen elänyt ennenkin, nythän ei juuri mitään rajoitteitakaan ole. Ulkomaille en muutenkaan matkustele. Ja kun vähentää sitä uutistenkin lukemista niin ei ahdista se jatkuva koronasta uutisoiminen.
Vierailija kirjoitti:
Uuvuttaa siinä mielessä, että yhteiskunta tekee taas ne samat, typerät virheet, jotka tehtiin jo keväällä, mitään ei ole opittu. Itse kävin töissä kesäkuun ja muutaman viikon loman jälkeen, nyt olen palannut etätöihin. Lapset toivovat, että koulussa saisi käydä normaalisti, itse vähän pelkään. Etäkoulu sujui hyvin keväällä, miksei sujuisi nytkin. Totta kai kaipaan normaalia elämää ja v*tuttaa se, että tämän toisen aallon annettiin tulla, kun se olisi ollut estettävissä. Haluaisin asua Uudessa-Seelannissa!
Keväällä tehtiin mielestäsi pelkkiä virheitä, vaikka täällä oli etäkoulu, josta pidit. Eli oliko se etäkoulu keväällä sitten kuitenkin virhe?
Vai onko sinulla vain tarve haukkua hallitusta ja yhteiskuntaa kaikista asioista, jopa niistä, jotka menivät mielestäsi hyvin? Koska on niin kiva olla negatiivinen suomalainen? Ja oletat, että muualla ei tehdä yhtään mitään virheitä koskaan. Minä olen asunut Uudessa-Seelannissa. Ei se ole virheetön maa sekään. Epäilemättä sinun asenteella nopeasti löytäisit sieltäkin moitittavaa. Mitenköhän suhtautuisit esim. maoriväestöön ja heidän ongelmiinsa? Roikkuisitko uusi-seelantilaisilla nettipalstoilla haukkumassa heidän alkoholismiaan, liikalihavuuttaan ja rikollisuutta, joka on väestömäärään suhteutettuna suurempaa kuin valkoihoisilla?
Ei vaikuta elämääni millään tapaa
Kevään virhe oli matkustajien päästäminen kotiin ilman karanteeniohjeita tai testejä julkisissa kulkuvälineissä, jonka ansiosta korona levisi. Tämä on virhe, joka nyt on näköjään toistettu. Miksi?!! Muutenhan kevät meni hyvin, sen näkee lähes koronattomasta kesäajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi. Olen ihan normaali, minulla on kaikki hyvin eikä uuvuta. Jatkuva paniikin lietsonta uutisissa kyllä pistää välillä ärsyttämään, mutta sitten vaan pidän taukoa uutisten lukemisessa ja kuuntelemisessa.
Uuvuttaa. Asun ulkomailla enkä ole päässyt näkemään omaisiani Suomessa.
Sinut vaiennetaan kohta <3