Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka on ihan liian kilttejä

Vierailija
11.08.2020 |

Mun tarina on ihan perus tarina. Kiltti koulutyttö joka on pitkälle aikuisikään saakka antanut ihmisten käyttää ihmisten rahallisesti ja palvelullisesti hyväkseen, koska olen ollut liian kiltti sanomaan asiasta mitään. Rahan lainaamista, kännykän lainaamista, filmien lainaamista ym. eikä kukaan ole tehnyt elettäkään palauttaakseen. Jos jotain on halunnut takasin, on saanut vuositolkulla vinkua. Joskus on jotain saanut takaisin, läheskään kaikkea en. Palveluja on pyydetty, juoppokuskiksi pyydetty ja mielistelty, niin kauan kunnes olen lähtenyt hyvää hyvyyttäni. Majoituspalveluita käytetty mutta kun itse pyytänyt jollekin päästä kylään, on aina keksitty jokin este. Olen pikkuhiljaa tajunnut että hyväntahtoisuuttani on käytetty häikeilemättä hyväkseni.

Muita tällaisia

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. olet nynny.

Hyvä että olet havahtunut ja voit korjata asian.

Itsetuntosi on huono, kun ostat suosiota tekemällä palveluksia.

Turha raivota suorista sanoistani. Olen itsekin entinen nynny.

Vierailija
2/5 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon ollut kans, mut enää en. Nyt oon vain kiltti ja mukava ja hymyillen sanon kiitos ei jos joku kysyy minua tekemään jotain mitä en halua. Mikä vapaus.

On edelleen kiva auttaa ihmisiä jotka oikeesti tarvitsevat apua ja sen avun myötä oppivat itse "kalastamaan" sen sijaan että pyytäisivät taas uudestaan "kalaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nynny tai kiltti, en ole varsinaisesti ostanut suosiota rahalla tai palveluksilla. Niin on aina käynyt ja kun persaukisilta on koittanut vinkua omaansa takaisin, virsi on sama: mulla ei nyt ole.

ap

Vierailija
4/5 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuolla tasolla en tunnista hyväksikäyttöä itseni kohdalla, mutta tiedän että EIn sanominen on minulle vaikeaa. Olen kasvanut ajatukseen että toisia pitää auttaa jos avun tarvetta on. Yllätyn ja hämmennyn joka kerta, kun itse (hyvin harvoin) tarvitsisin vastaavaa apua, ja pyynnöstäni kieltäydytään. Kaikki kun eivät ajattele ja toimi samalla tavalla, ja se iskee märkänä rättinä kasvoille.

Ja ei, avunpyyntöni eivät ole olleet mahdottomia, esim. sohvan kantoapu muuton yhteydessä tai kaupassakäynti kun olemme olleet koko perhe vatsataudissa. Vastaavissa tilanteissa olen ilman muuta auttanut pyytäjää. En oikein ymmärrä miksi meitä ei voida auttaa vastavuoroisesti.

Vierailija
5/5 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut myös että koulutetut naiset ovat niitä kilteimpiä ja ihmiset keillä on koulukiusaamishistoriaa nimenomaan kiusattuna. Sitä alitajuisesti ajautuu kiltin ihmisen rooliin, ja kun ns. kiltti onkin pahis ja sanoo suorat sanat kauhistellaan mitä hittoa nyt, älä viitti olla tuommoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän