Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimukset todistavat, että älykkäät naiset eivät hanki lapsia

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla tyhmyyden kanssa ole tekemistä, toiset ovat vaan spontaanimpia ja toiset harkitsevampia. Itse olen älykäs, mutta spontaani. Elän aika tunteella, toki ymmärrän että seuraukset voi olla mitä vaan, mutta niin voi siinäkin tapauksessa että asiaa on harkittu tarkkaan. Spontaanius liittyy positiivisuuteen ja siihen että rakastan haasteita. Syöksyn tilanteisiin asenteella että kaikesta aina selviää ja oppii jotain uutta.

Hetkessä eläminen on taito jota monet viisaat opettaa. Onnellisuus ei tule tarkoin suunnitellusta ja suoritetusta elämästä vaan juuri siitä että osaa olla onnellinen juuri sillä hetkellä. Mielestäni juuri älykäs ihminen ymmärtää että elämä harvemmin menee käsikirjoituksen mukaan vaikka kuinka suunnittelisi.

Minä olin senverran fiksu ihminen että tiesin lasten tarvitsevan eniten rakkautta. Tiesin myös ettei lapsia hankita vaan saadaan ja että materiaalisesti rikas elämä ei takaa onnellista lapsuutta.

Minusta tasainen elämä olisi tappavan tylsää, älykäs ihminen kaipaa haasteita. Tyhmempi jaksaa vaan suorittaa valmista muilta opittua mallia vuodesta toiseen. Älykäs kyseenalaistaa ja luottaa kykyynsä tehdä itsenäisiä ratkaisuja muiden mielipiteistä välittämättä ymmärtäen että ne ovat vain mielipiteitä, yhtä oikeita tai vääriä kuin omat vastaavat.

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:26"]

Minä luulen, että kyse on siitä että tyhmiltä ihmisiltä puuttuu kyky ajatella pidemmälle.

Moni tyhmä ihminen elää hetkessä, tekee tyhmiä juttuja koska kyseisellä hetkellä se tuntuu hyvältä. Samoin ovat alttiimpia uskomaan erilaisiin huijauksiin ja kaunopuheisiin.

Esimerkkeinä voisi mainita vaikka se, että tutkimusten mukaan erilaisiin huijaussähköposteihin ym. jätetään tarkoituksella kirjoitusvirheitä ym. Suurin osa ihmisistä näkee ne, nauraa kuinka tyhmäksi jotkut luulevat, ja poistaa viestin. Mutta ne muutamat (tyhmät) jotka uskovat asian ovatkin sitten todella helppoja huijattavia.

Jos ajatellaan tyhmää ihmistä, hän usein ostaa jotakin koska joku saa helposti ylipuhuttua. Tarkoitan ostoskanava tyyliä missä luvataan vaikka mitä, ja tyhmä uskoo.

Sitten otetaan se pikavippi jotta saadaan lasku maksettua, ei tule mieleen että pätkätyö loppuu kuukauden kuluttua ja sitten tulot laskevat ja vippi kasvaa korkoa (paikataan ottamalla uusi vippi).

Sama varmaan pätee lasten hankintaan: kun se söpö mies niin vannoo rakkautta niin tehdään se lapsi (vaikka se vähän piriä joskus käyttääkin, vaikka kumpikaan ei ole töissä, vaikka vuokrarästien takia on asunto menossa alta ja muuta mukavaa)

Fiksu ihminen osaa ajatella pidemmälle, elää varojensa mukaan, ei katsele kelvottomia kumppaneita eikä usko häntäheikkien lirkutuksia, ja osaa miettiä lasten hankinnankin sitä kautta mitä haluaa lapselleen tarjota, ja onko se mahdollista nyt vai kolmen vuoden kuluttua.

[/quote]

Vierailija
102/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu oli huono. Siinä iloisesti sotkettiin LSE:n tutkimus lastensaantihalukkuudesta ja toisaalta tilastoja Brittien (ilmeisesti) Tilastokeskuksen tyyppisestä laitoksesta ja mukana vielä pari lapsetonta julkkista, joiden älykkyyttä ei kai voi suoraan verrata näyttelijänkykyihin (Helen Mirren) tai kykyyn tehdä raha (Cameron Diaz).

Jos lapsettomuus on 90-luvulta Briteissä kaksinkertaistunut, niin meinaako jutun tekijä, että myös (naisten) älykkyys on siellä kaksinkertaistunut kun noin vetivät mutkat suoriksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älykäs" ei ole synonyymi "viisaalle", "hyvästä" nyt puhumattakaan.

Vierailija
104/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:36"]

Koulutus ja tulotaso eivät vaikuttaneet lapsen tekemiseen. Älykkyys kylläkin. 

Eli miksi puhutte tietyn koulutuksen hankkineista naisista? Ei siitä ollut kyse.

[/quote]

Todella älykkäät ihmiset ( kuten myös todella tyhmät) kärsivät huomattavasti muita useammin mt- ja sosiaalisista ongelmista. Myös parisuhteet ovat huomattavasti harvinaisempia todella älykkäiden naisten keskuudessa, yleensä johtuen em. syystä. 

Joten tutkimustulos ei ole mikään ihme. 

Vierailija
105/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä viestistä, halusin kirjoittaa samaa, mutta en jaksanut. Tämä on päivänselvä homma ja välillä kaduttaa oma ammatinvalinta. Lapsuudenkaverit kaikki lääkäreitä ja tekevät juuri noin. Paras tekee päivän viikossa vakkaripaikassa keikkaa ja palkka sama kuin minulla kokoaikatyöstä. Toinen tekee 3h päivässä 4 pv viikossa. Palkka keskivertosuomalaisen palkka kuitenkin. Oikeasti hyvä tehdä lapsia tuossa tilanteessa. Ei tarvitse joustaa työnantajan edessä vaan pikemminkin työnantaja tekee kaikkensa, että tulisit edes hetkeksi töihin. Näin ainakin täällä suhteellisen syrjäseuduilla. Ja joo kuulostan varmaan katkeralta ja ehkä vähän olenkin...

Veikkaan, että lääkärit yleensäkin pystyvät aika vapaasti järjestämään työaikansa perheellisenä. Ei tarvitse tehdä tavallista 8 h päivää 5 päivänä viikossa, vaan voi pitää vaikka yksityisvastaanotolla muutamana iltana viikossa vastaanottoa ja kääriä samat rahat kuin normityöaikaa tekevä. Myös hoitovapaan aikana voi helposti tehdä keikkaa ja kääriä hyvät rahat, eikä kituuttaa 300 eurolla kuukaudessa. Helpottaa lapsiperheen arkea kummasti, kun palkkataso on korkea, mutta tehdyt tunnit pienempiä.

[/quote]

Vierailija
106/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 10:16"]

Onnellisuus ei tule tarkoin suunnitellusta ja suoritetusta elämästä vaan juuri siitä että osaa olla onnellinen juuri sillä hetkellä. Mielestäni juuri älykäs ihminen ymmärtää että elämä harvemmin menee käsikirjoituksen mukaan vaikka kuinka suunnittelisi.[/quote]

Viestisi alussa sanot, ettei tämä piirre liity älykkyyteen vaan luonteeseen. Tässä kuitenkin olet toista mieltä. Minusta se, mitä sanoit viestisi alussa, pitää paikkaansa: jotkut ovat pienestä pitäen spontaaneja heittäytyjiä, toiset harkitsevia. Kummassakin on omat hyvät puolensa, eikä kumpikaan välttämättä korreloi älykkyyden kanssa.

Itse olen harkitsevana ihmisenä aivan eri mieltä tuosta siteeraamastani kohdasta: kaikki hyvä elämässäni on seurausta siitä, että olen rauhassa osannut pohtia ja suunnitella, mitä itse asiassa haluan ja miten sen voin saada. Olen 39 ja elämäni on mennyt melko lailla oman käsikirjoitukseni mukaisesti. Yllätyksiä elämään tietysti mahtuu, mutta hyvä suunnitelma ottaa nekin huomioon ja auttaa korjaamaan kurssia tarvittaessa. Harkitsevuudestani on ollut minulle paljon hyötyä, enkä haluaisi missään tapauksessa olla erilainen.

(Minulla ei myöskään ole lapsia, tietoisesta päätöksestä.)

Vierailija
107/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni akateeminen nainen ei halua lapsia" Akateeminen ja älykäs eivät ole samoja asioita.

Suurin osa älykkäistä naisista ei ajaudu tilanteeseen jossa edes parisuhteen muodostaminen olisi mahdollinen. Syy ei siis ole tahtomisesta. Älykäs mies haluaa älykkään naisen kanssa lapsia. Älykäs, sivistynyt ja kouluttautunut nainen kantaa samoja arvoja kuin älykäs mies. Miehille ei vain aina riitä se että nainen on älykäs vaan hän etsii mahdollisimman kauniin ja älykkään naisen jonka kanssa tekee mahdollisimman hyvät geenit periviä lapsia. Naisen pitäisi myös olla suostuvainen olemaan jonkun aikaa lasten kanssa sillä älykäs mies ei halua vähemmän älykästä hoitajaa päivittäiseksi esimerkiksi lapsilleen.

Ei siis ihme, ettei älykäs nainen lisäänny kovin helposti. Tavallisen näköinen älykäs nainen ei kelpaa kärkikastin älykkäälle miehelle joka haluaa kärkikastin älykkään naisen muttei myöskään ala lastentekopuuhiin itseään vähemmän älykkään kanssa. 

Vierailija
108/108 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuossa olla perääkin, siis siinä että osa lapsettomista on erityisen älykkäitä, mutta en taas näe että se tarkoittaisi lapsia hankkineiden olevan tyhmiä.

Jos pitäisi valita nykyinen elämä tai joku huippututkijan elämä niin tietenkin valitsisin nykyisen perhe-elämäni...tosin en voi vertailla koska minulla ole kokemusta toisesta ääripäästä. On mukavaa olla tavallinen tallaaja.

Omassa tuttavapiirissä on pari lapsetonta, jotka ovat myös omasta mielestäni keskivertoa älykkäämpiä. Molemmat ovat hieman itsekkäitä individualisteja. Toinen ei ole ikinä erityisesti pitänyt lapsista, toisella on ollut ongelmia parisuhteissa traumaattisen lapsuutensa vuoksi. Eli lapsettomuuteen on monia syitä, enkä tietenkään voi edes tietää jos taustalla olisi ihan fyysisiä lapsettomuusongelmiakin, siitä emme ole vain puhuneet. Yksi ikätoverini on lapseton, koska rakastui itseään reilusti vanhempaan mieheen,joka ei halua enää lapsia. On heillä kaikilla vielä muutama vuosi hedelmällistä ikää jäljellä joten aika näyttää jäävätkö lapsettomiksi.

En toki ole sitä mieltä että kaikkien olisi hankittava lapsia, ymmärrän hyvin ettei joku vain kerrassaan halua tätä joskus niin rasittavaakin lapsiperhe-elämää! Itsekin sain esikoisen vasta 31-vuotiaana, ja olihan se muutos valtava, suorastaan shokki entiseen vapaasen ja leppoisaan parisuhde-elämään verrattuna.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän