Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraille erikseen omat ruuat?!

Vierailija
06.08.2013 |

Meille on tulossa yövieraita, jotka ovat olleet monesti ennenkin. Nyt ovat aloittaneet jonkun superdieetin ja lähettivät listan ruuista joita syövät. Paha vaan että olen jo käynyt kaupassa, eikä kyllä suoraan sanoen kiinnosta lähteä vielä erikseen ostamaan jotain rahkoja. En tiennyt että ovat alkaneet dieetille kun kävin kaupassa, joten varauduin ihan normieväillä. Onko törkeää sanoa että käykää itse ostamassa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai ostavat itse, jos ei normi ruoka kelpaa

Vierailija
2/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihmeessä viesti että ostin jo (mitä sitten ikinä olet ostanut) ja että hakevat kaupasta mitä tarvitsevat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko ne tulevansa hotelliin? Törkeää. 

Vierailija
4/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan huomioon esimerkiksi allergiat ja kasvisruokavalion, mutta jos vieras on laihdutusmielessä tiukalla dieetillä, jolla pitää syödä juuri tiettyjä ruokia juuri tiettyihin aikoihin, niin saa hoitaa syömisensä itse.

Vierailija
5/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini laittoi, ettei viitsi yhden yön takia käydä ostamassa esim koko paketillista munia, koska ei niitä tule syötyä. Ilmeisesti loppujen jättäminen meille ei tule kyseeseen, ovathan he itse ne maksaneet, mutta jos me ostamme ne niin he syövät sen minkä syövät tjsp. Jotenkin noin hän asian selitti. En ole vielä vastannut mitään, mutta taidan laittaa viestin että jospa kävisivät itse hakemassa.

Vierailija
6/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitat viestin, että olit ehtinyt käydä jo kaupassa. Mutta jos haluavat jotain erityistä, niin tuovat tullessaan mukanaan.

Vierailija
7/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:44"]

Kaverini laittoi, ettei viitsi yhden yön takia käydä ostamassa esim koko paketillista munia, koska ei niitä tule syötyä. Ilmeisesti loppujen jättäminen meille ei tule kyseeseen, ovathan he itse ne maksaneet, mutta jos me ostamme ne niin he syövät sen minkä syövät tjsp. Jotenkin noin hän asian selitti. En ole vielä vastannut mitään, mutta taidan laittaa viestin että jospa kävisivät itse hakemassa.

[/quote]

Niin ja olen siis ap. Se vain nyppii, kun olen tottunut siihen että kun meille yövieraita tulee, ei tarvitse tuoda mitään tuliaisia jos ei halua. Mutta kai tämä on vähän eri asia jos ei meidän ruuat kelpaa.

Vierailija
8/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä, että kävit jo kaupassa ja että tuokaa mukananne, mitä tarvitsette. Ihan näin vaan. Ei todellakaan ole sinuna asiasi hankkia syömisiä heidän superdieetilleen. Ihan siitä riippumatta, jääkö munia yli... ai joo, hei, laita viestiin että kyllä sulle yli jääneet kananmunat voi jättää ;D

Vierailija
9/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait kananmunat voit ostaa. Eikös ne ole normitarvike joka kodissa, jossa vähänkin ruokaa laitetaan eikä eineksiä mikrossa. Muuten jos syövät rahkoja, niin tuokoon mukanaan. Diettiinsä vaikuttaa hiilarittomalta proteiinidietiiltä,  karppaukselta.

Vierailija
10/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:44"]

[/quote]

Voi reps mitä vieraita oletkaan saamassa :-). Kymmenen munan pakettihan maksaa n. 1,50€. Ja saahan niitä munia pienemmissäkin paketeissa, 4 -6 munaa...ai kauheeta jos jää pari munaa syömättä.

Vierailija
11/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kutsuja ottaa huomioon kaikki vieraiden ruokavaliot, oli ne sitten eettiset kasvisruuat tai epäeettiset laihdutukset. Vai oletatko, että kun teille tulee kasvissyöjä, niin voit hänelle todeta, että kävin jo kaupassa, makkaraa löytyy.

Vierailija
12/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakriisiä pukkaa :D

Vierailija
13/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hassuja ihmiset ovatkaan joskus. Itse olisin vähän nolona siitä, etten syö emännän ruokia, mutta että vielä laittaisin tekstarit jossa selostaisin mitä minun dieettiruuaksi on hankittava, ei ei eiiii! Varmaan luopuisin koko dieetistä viikonlopun ajaksi ja jos en, olisin hyvissä ajoin kertonut olevani dieetillä ja tuovani omat sapuskani mukanani, enkä todellakaan alkaisi vääntää jostain kanamunista. Noloa.

Vierailija
14/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:49"]

Minusta kutsuja ottaa huomioon kaikki vieraiden ruokavaliot, oli ne sitten eettiset kasvisruuat tai epäeettiset laihdutukset. Vai oletatko, että kun teille tulee kasvissyöjä, niin voit hänelle todeta, että kävin jo kaupassa, makkaraa löytyy.

[/quote]

Joo, otetaan huomioon jos emäntä/isäntä tietää vierailla sellaisia olevan. Nyt ap jo ehti hankkia ruuat sillä periaatteella, että vieraat syövät normaalia ruokaa eikä tiennyt mistään superdieeteistä.

En lähtis enää uudestaan kauppaan, vaan vieraat saisivat tuoda erikoisjuttunsa itse tullessaan.

Vierailija
15/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On minusta hieman eri asia olla kasvissyöjä kuin laihduttaja. Jos yhden päivän ajan poikkeaa dieetistään tai syö pelkkää kurkkua ja maustamatonta jugurttia jos ei halua poiketa, onko se niin kamalaa? Kasvissyöjiä ja ruoka-allergikkoja ymmärrän, siinä tapauksessa olisin palannut kauppaan. Mutta tuo dieettihomma on minusta vähän sellainen, että kustantakoot itse omat laihdutuksensa.

Niin ja kananmunia kyllä löytyy, mutta vajaa kenno, koska leivoin tänään... se ei taida riittää. Joo ja he ovat aika pihejä tietyissä asioissa.

-ap

Vierailija
16/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä törkkää hyberdietin piiriin, jos vieraat ei itse hanki "eväitään", eikä sinun ruoat kelpaa. Kaikki voittaa, molempien munarahat säästyy ja paino putoaaaaaaaaaaaaaa....

Vierailija
17/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat siis ovat ennenkin yökyläilleet, eikä silloin ole mitään erikoisia ruokavalioita ollut? Ja koska olet jo kaupassa käynyt vierailua varten, nin oletan että ovat tänään (tai huomenna) tulossa? Kyllä tuommoset ruokavaliohommat on sellasia, mitkä mun mielestä ilmoitetaan jo kyläilystä sovittaessa, just sen takia ettei sitten viime hetkellä tarvi vielä erikseen lähteä kauppaan. Eli mun mielestä hyvin voi ilmoittaa, että kaupassa on jo käyty, eikä enää sinne ole asiaa eikä aikomusta lähteä, eli jos jotain normaalieväistä poikkeavaa tarvitsee, niin ei muuta kun tullessa vaan käyvät hakemassa.

Vierailija
18/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä minä pihvit paistan jos kasvisruokailija tulee, toki valitsen lisäkkeet siten että niillä päivän pärjää. Enkä odota mennessäni kasvisruokailijan luo kylään saavani lihaa tai kalaa, en edes kananmunaa. Jos pidempään pitää viipyä, niin sitten voi kävästä ulkona haukkaamassa täydennystä.

Vierailija
19/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta meillä oli viime viikonloppuna 8v tytön kummi-mummi-synttärit. Oltiin yhdessä leivottu kaikenlaista, 8v oli koristellut kakun ja muffineja, oltiin tehty täytekeksejä ja lapsille oli lättyjä. Näiden lisäksi oli kahvia, tavallista Mehukatti-mehua, Amerikan pastilleja ja suolatikkuja. Kaikki oli 8v:n toivomia herkkuja ja siis erittäin, erittäin perinteinen suomalainen kummi-mummi-synttärikahvipöytä.

Lapsivieraat, joita oli neljä, söivät kukin yhden lätyn ilman mitään lisukkeita. Enemmät herkut vanhemmat kielsivät, koska tulee muuten syötyä liikaa herkkuja. Vanhemmat sitten kilpaa vertailivat omia kivikausi/hedelmä/lowcarbhighfat/Nutrilett/gluteeniton -dieettejään, eivätkä syöneet yhtään mitään. Minun vanhempani ottivat kahvia ja kakkua ja yrittivät kohteliaisuudesta syödä kaikkia 8v:n tekemiä herkkuja, kun kukaan muu ei syönyt. Eivät vain jaksaneet joka ikistä maistaa. Miehen vanhemmat olivat jollain paastolla ennen kuin lähtevät jollekin pyhiinvaellusmatkalle jonnekin sademetsään.

Kyllä oli paha mieli 8v:n puolesta!

Vierailija
20/58 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maanalaisesta luolasta käsin he teille tulevat, ettei yhtään kauppaa satu matkan varrelle, että SINUN pitäisi lähteä kaupasta ostelemaan heille ruokia uudestaan? Kävit jo kaupassa, teit jo valmistelut, he ostavat mitä tarvitsevat tulllessaan. Pysähtyvät jonnekin marketin pihaan matkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi