Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

heitin miehen viinat viemäriin

Vierailija
06.08.2013 |

Nyt vähän ahdistaa, että mitäs kun se huomaa... olen vain niin kyllästynyt sen juomisee. Menköön muualle viinojensa kanssa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle 34,

Minä en ole nähnyt mieheni juovaa aikaa mutta miehen ex-vaimo kärsi suhteessa 10 vuotta ennenkuin otti eron. Miehellä oli ryyppykausia, loppuaikoina oli kännissä kaiken aikaa. Työpaikka meni alta ja putka tuli tutuksi. 

Miehen äiti kärräsi miehen Minnesota-hoitoon. Mies meni sinne välinpitämättömänä mutta "heräsi" siellä sitten millaiseen kondikseen on elämänsä saattanut. Ja nyt siis ollut pitkään raittiina. Minä tunnen aivan erilaisen miehen kuin mitä eks vaimo tuntee. Heillä on nykyään hyvät välit ja eksvaimokin on todella iloinen raitistumisesta.

Mies on puhunut todella avoimesti karusta menneisyydestään ja tietää että yksikin hörppy ajaa taatusti taas holtittomaan juomiseen. Siksi on täysraitis. 

Toivottavasti sait tästä oikeat vastaukset :-)

ps. ja vielä aiheesta sen verran että mies on sanonut että perheen olisi pitänyt "hylätä" hänet heti juomisen ensimetreiltä, se olisi ehkä hänet saanut heräämään. Nyt kun kaikki jaksoivat voivotella ja itkeä 10 vuotta siinä rinnalla, niin juominen saattoi jatkua. Ja itseasiassa juomiselle olikin "hyvä syy" kun äiti, sisko ja erityisesti vaimo olivat niin vittumoisia 

että jaksoivat narista "parista hörpystä"

Vierailija
42/51 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi ei ole sairaus. Se on riippuvuus. Yhtälailla voisi sanoa, että tupakointi on sairaus, tai huumeiden käyttö on sairaus. Riippuvuus tulee toisille herkemmin, kuin toisille. Joillekkin alkoholi on pakenemista elämästä. Elämä tuntuu mielettömältä ja siksi sitä paetaan alkoholin tai jonkun muun päihteen avulla. Jotkut käyttää ujoutensa vuoksi, jotkut rentoutuakseen. Jotkut vain pitääksensä hauskaa ym ym. Tosiasia kuitenkin on, että tässä paetaan todellista elämää. Elämästä puuttuu jotakin, jos sitä pitää paikata päihteillä.

J-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin,uusi päivä,uusi mahdollisuus.ei miehellesi joka varmaan krapularyyppyään kaivaten on jo herännyt tai kohta herää,vaan sulle.laita nyt se ulos ja tee selväks että ei mitään asiaa sulle ennenkö on täysin selvä,jonka jälkeen kissa pöydälle.joko sinä tai pullo.luultavasti se on se pullo,mutta anna olla.lupaan että jos jo kahden viikon päästä ei elämäsi ole helpompaa,niin ota vaikka se takasin;)t:se jonka mies päätti itse hakeutua minnesota hoitoon.

Vierailija
44/51 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mies heräsi ja lähti kauppaan (ohhoh mikä ylläri), "ostamaan limsaa". Vaikutti todella huonokuntoiselta ja heikolta, toivottavadti ei pyörry mihinkään kadun varteen. Ilmoitin myös, että viinaa on turha tähän taloon enää tuoda tai ne päätyy lavuaarista alas. Lupasi olla ostamatta. 99% varmasti kuitenkin ostaa jotain, koska tuossa on Alko kaupan yhteydessä. Minä aion kuitenkin tehdä kuten sanoin. Katsotaan tuleeko takaisin ollenkaan...

Mitä tuo Minnesota-hoito maksaa? Nettikeskusteluista sain selville, että jotain 5000-6000e. Maksusitoumuksia kai voi saada jostain? Mies on siis jo A-klinikan asiakas.

Vierailija
45/51 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muutu jos ei mies itse ryhdistäydy..ei ole sinun asiasi "parantaa" miestä, ei onnistu. Kerran alkoholisti aina alkoholisti. Mieti nyt hyvä ihminen millaisen tulevaisuuden haluat itsellesi ja lapsellesi. Alkaa heti helpottaa kun saat tehtyä päätöksen, mies ulos.

Vierailija
46/51 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

avohoito paritonnia ja maksusitoomuksen voi saada lastensujelullisin perustein.menkää ainakin infoon jos ei muuta,sekin herättää.

Vierailija
47/51 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni toimit tyhmästi. Nyt mies saa taas tekosyyn juoda, koska olit vittumainen ämmä, joka yrittää kieltää kaiken. Olisit ottanut asian rauhallisesti puheeksi ja sanonut, että jos juominen ei lopu niin suhde loppuu. Ja pitänyt päätöksesi. 

Vierailija
48/51 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poika on tehnyt isälleen samoin isänsä kotona.

Eipä se pitkään auttanut, mies alkoholisoitui ennen kuolemaansa.

Mielestäni rohkea teko kuka sen sitten tekeekin.

Vierailija
49/51 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Olen tosiaan ihan normaali enkä itse juo oikeastaan lainkaan, en ole ollut humalassakaan varmaan pariin vuoteen. Luulisi, että neuvolat ja lastenvalvojat sun muut olisivat ns. minun puolellani, jos jätän miehen juomisen takia ja kerron siitä avoimesti...?

Tämä ketju on antanut minulle paljon rohkeutta ja vähän uutta näkökulmaakin asioihin. Olen muutenkin vatvonut meidän suhdetta paljon mielessäni, ja tajunnut, että oikeasti on tosi paljon asioita mitkä ei kuulu normaaliin terveeseen parisuhteeseen. Todella surullista, miten viina voi pilata kaiken... Huoh.

Niin ja mies on edelleen täällä kotona ja ilmeisesti juo edelleen. Tuolla se on huoneessa suljetun oven takana, en ole viitsinyt käydä katsomassa. Masentavaa, miten mikään puhe ei auta, ei vaikka kuinka vetoaisin lapsen parhaaseen tai yhtään mihinkään. Taitaa olla kohta aika sanoa heipparallaa...

Ap

Vierailija
50/51 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin fiksuinta puhaltaa peli poikki alkumetreillä eikä hyysätä vuosikausia, asiat vaan pahenee.

Itse menin aikanani naimisiin nuoren menestyvän miehen kanssa, oli omaa firmaa yms. niin kiva mies..meni vuosia tuli lapsi ja silloin vasta heräsin, en ollut tajunnut ollenkaan että ihan juoppo koko ukko. Oli aina työssä ja sitten oli pulloja autotallissa, en koskaan käynyt siellä..kunnes kerran, oli aika täys pulloja. Hän siitä sitten suutahti, otti auton ja lähti. No, soitin poliisit, pysäyttivät ja siitähän seurasi tuomio, otin eron samantien..ja miehen viinankäyttö repesi! Menetti firmat ja muutkin rahansa. Vaikka rakasti lasta, en antanut pikkusta juopolle ja siihen tyytyi. Ja hyvä niin, on edelleen täysi alkoholisti ja elelee viinanhuuruista elämää juopon naisen kanssa. Lapsi on aikuinen, ei mitään välejä ei halua mutta onneksi tapasin kunnon miehen josta lapsi sai hyvän miehenmallin. Lapsi, tyttö on sanonut nyt aikuisena että oli niin hyvä ettei jääty isänsä juoppoelämään, siitä olisi tullut vain harmia. Jos yksi haluaa pilata elämänsä, ei siihen toisten kannata jäädä kärsimään kun poiskin pääsee. Lapselle tulee turvata hyvä lapsuus, ei siihen kuulu juopot vanhemmat.

Vierailija
51/51 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asutte? Pystyttekö lapsen kanssa ottamaan ja lähtemään? Vai pitääkö asunto myydä tms? Kannattaa ainakin tiedostaa että miehen pihalle potkiminen voi olla yllättävän hankalaa, koska tuskin hän haluaa erota. Siksi helpompi ehkä itse lähteä.

Vaikka tuntuu, ettei puhe auta. Eikä autakaan. Ottaisin kuitenkin tuon 37:n mainitseman minnesota-hoidon puheeksi ja kannustaisin lähtemään sinne. Meillä ei lapseni isä ole suostunut lähtemään. Odottelen seuraavaa huonoa kautta, niin sitten yritän taas saada hänet lähtemään. Kävimme tosin heidän sellaisella läheisten info-luennolla ja luulen että se vähän aukaisi hänen silmiään ja ymmärrystä siitä, että hän juo, koska on sairas. Ei siksi että se on "hauskaa" ja tapa rentoutua. Kallishan se on, mut pieru saharassa jos vertaa siihen mitä sinne kurkusta alas kaadetaan. En tiedä missä asutte, mutta meidän kunnassa maksusitoomusta on todella vaikea saada.

35