Miten usko näkyy arjessasi? Mitä uskontoa edustat?
Kiinnostaa tietää miten usko näyttäytyy päivittäisessä arkielämässä.
Onko jotain toistuvia toimintoja mitä teette, esim. rukoukset.
Jos teille tulisi päiväksi vieras niin havaitsisiko hän että olette uskovaisia.
Entäpä viikonloput, poikkeaako ne jotenkin muista päivistä uskonnon harjoittamisen suhteen.
MIten uskonto vaikuttaa lasten kasvattamiseen?
Pointtini on että onko usko myös tekoja.
Kommentit (10)
Olemme järkeviä ja näin ollen mitään jumala/pyhä kummitus/satuhömpötyksiä ei kodissamme ole.
Joulupukki meillä kävi kun lapset olivat pieniä.
ei näkynyt uskonto arjessa millään tavalla ennenkuin menin katolisen miehen kanssa naimisiin. ensin ei silläkään ollut mitään merkitystä kunnes soinin ja kaiken millään tavalla perussuomalaisuuteen liittyvän haukkuminen tuli muotiin. kaveri humalassa ollessaan paljasti että miestäni ihan yleisesti kutsuttiin selän takana paavipersuksi :'(
Olemme molemmat kirkosta eronneita (jo vuosia). Usko näkyy päivittäisessä elämässämme poissaolollaan.
alunperin olen kristitty, nyt olen eronnut kirkosta ja luen koraania :) mieheni on muslimi, ja varsinkin nyt paaston aikaan hän rukoilee viidesti päivässä. Meillä syödään halal-lihaa, muuten elellään ihan tavallisesti..
Uskolla ja kirkolla ei ole mitään sidonnaisuutta toisiinsa. Kirkollisuus on uskonnollisuutta. Se ei ole Jumalasta. Jumala ei tarvitse kirkkoja. Hän tarvitsee vain meidät.
J-P
Olemme uskonnottomia. Uskonto ei näy kotona muuten kuin lapsen kautta. Koulussa on ET:ssä ja sen takia on ollut pokkeusjärjestelyjä kun joutui menemään toiselle koululle ja menee sitten yhtenä päivänä eri aikaan kuin muut luokkalaiset. Nyt taas järjestelyt muuttuvat. Lapsen koulussa on joskus uskonnollisia tilaisuuksia, joihin kysellään osallistumislupia.
Risti on usein kaulassa.
Meillä ei ole telkkaria.
Kuunnellaan monesti hengellisiä lauluja.
Vl-tausta, "normi"luterilainen perhe vaikkakin ehkä keskivertoa uskonnollisempi
Olen luonnonuskova. Kaikessa mitä teen näkyy uskoni. Elän ekologisesti ja säästeliäästi ja tulen vähällä toimeen. Uskon siihen, että luonto hallitsee ihmistä. Ihmisen ja luonnon välinen kamppailu päätyy aina siihen, että luonto ja sen voimat ovat ihmisen voimia vahvempi.
Lapset kasvatan ottamaan toiset huomioon, sääntönä on, että kaikki mitä teet tulee takaisin kolminkertaisena. Pahaa tekoa seuraa kolminkertainen paha, hyvää tekoa kolminkertainen hyvä. Luonnon kunnioittaminen on tärkeä osa kasvatusta.
Tarkkasilmäiset vieraat huomaavat kodistamme tiettyjä uskontoon liittyviä juttuja, muut pitävät kotiamme tavallisena maallikkokotina.
Meillä ei harrasteta mitään erityisiä palvontamenoja, mutta vuodenkierron mukaan on tiettyjä perinteitä, joita noudatetaan. Perinteitä ei noudateta siksi, että joku käskee tai jumalia pitää lepytellä vaan siksi, että vaihtelu virkistää.
Olen saatananpalvoja. Kiroilen helvetisti ja lapsemmekin kiroilevat.
En harjoita uskontoa. Ristiä ei ole kaulassa, eikä muutakaan rekvisiittaa. Kyllä voi olla, mutta minulla ei ole. Uskossa olen ja Jeesuksen oma. Rukoilen päivittäin, mutta en tavan vuoksi. Pyhä Henki on se, joka saa rukoilemaan ja myös tekemään tiettyjä asioita. Uskonnollisuus ei ole Jumalasta, eikä uskonnollisuudella ole mitään tekemistä Pyhän Hengen kanssa.