Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kansalaisaloite/131 etenee nyt mukavasti, kohta 46 300 allekirjoitusta!

Vierailija
05.08.2013 |

Kansalaisaloite ruotsi vapaaehtoiseksi on nyt saanut tänään uutta vauhtia netissä,  menee 46 300:n raja rikki ja viikon päästä 50 000?

Viikonloppuna on kentältä kerätty jalkatyönä n. 2000 allekirjoitusta ja netissä tulee seuraavan viikon aikana uutta 1000-1500 allekirjoitusta, eli 50 000 raja on jo lähellä. Loppuviikosta tulee uudet päivitykset.

Arvioitu lopullinen allekirjoittajien määrä tällä hetkellä onn.  55 000-60 000 , mutta voi olla että vauhti kiihtyy lopulta aika kovaksi ja allekirjoitusten määrä saattaa yllättää vielä todella positiivisesti! Vielä aikaa allekirjoittaa aloite on runsas kuukausi.

Nyt on tullut aika suomenkielisten päästä eroon pakkosuomenruotsista ja tilalle suuria maailmankieliä, espanjaa, ranskaa, venäjää, saksaa jne. englannin lisäksi. Myös ruotsia saisi vapaasti valita jos tahtoo.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

Kommentit (293)

Vierailija
21/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

47800

Vierailija
22/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vieläkään :D? Ei tainnu tänäänkään tulla pursketta :DD.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tulee näköjään ennenkuin tuo luku täyttyy. Nettiääniäkin on tullut laajasta lehtikirjoittelusta huolimatta muutama sata. Mutta sujuvasti tämäkin floppi laitetaan taas median syyksi.

Vierailija
24/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 10:37"]Ei se aloite mihinkään johda. Tekisitte aloitteita jostain oikeista asioista. Mä ainakin vastustan koko aloitetta, ja ihan silläkin perusteeella, että ärsytti pirusti kun postilaatikkooni oli tungeteltu mainoslappunenkin tästä aloitteesta! Ilmeisesti juuri APn mobilisoiman persujoukon toimesta. Mä tulen tunkemaan sun laatikkoosi kans mun hlökohtaisia mielipiteitä.[/quote]

Jos olet pakkomatikkasi opiskellut, niin osannet laskea, että on mahdotonta että vain persut sitä pakkoruotsia vastustavat. Viime vuosina tehtyjen tutkimusten mukaan 70-80% kansasta haluaa poistaa pakkoruotsin. Persujen kannatus samassa joukossa on 15-20%. Joten ihan jokunen ei-persukin on joukossa, vai mitä? Tai sitten persuille on tulossa sellainen vaalivoitto seuraavissa vaaleissa, ettei tarvita mitään kansalaisaloitetta pakkoruotsin poistamiseen. Se poistetaan jo ekassa äänestyksessä, koska todennäköisesti eduskunnassa ei ole ainuttakaan rkp:n edustajaa sitä vastustamassa. On noi lukemat sitä luokkaa.

Sullekin olis kyllä tehnyt terää lukea sen pakkoruotsin sijasta hiukan lisää pakkomatematiikkaa.

[/quote]

Vaikka poistetaisiin 1. äänestyksessä niin pakkoruotsi ei poistu kouluista yhdessä yössä eikä kahdessakaan. Kunnille annetaan vähintään 2-3 vuoden siirtymäaika järjestellä asioita. Esim nyt 2012 loppuvuodesta hyväksytty peruskoulun opetussuunnitelma tulee voimaan vasta 2016 syyslukukaudella. Aikaa siis lähes 4 vuotta!!!

Vierailija
25/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:23"]

Jeesus tulee näköjään ennenkuin tuo luku täyttyy. Nettiääniäkin on tullut laajasta lehtikirjoittelusta huolimatta muutama sata. Mutta sujuvasti tämäkin floppi laitetaan taas median syyksi.

[/quote]

Eilen aamulla oli ääniä 46000, nyt 47800. Joo, onhan siinä muutama sata. Varmaan osaat paremmin ruotsia kuin matikkaa.

Vierailija
26/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuinkin nettiäänistä. Aamupäivällä kävin katsomassa kun tätä taas nosteltiin, 28 197. Nyt 28 300 jotain. Hirvee yleisöryntäys näkyy olevan nyt kun lehdissä ON promottu sitä. Ja muutama tuhat ääntä on saatu kasaan kun on oikein käyty kädestä pitäen kinumassa.

Vierailija
27/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:39"]

Puhuinkin nettiäänistä. Aamupäivällä kävin katsomassa kun tätä taas nosteltiin, 28 197. Nyt 28 300 jotain. Hirvee yleisöryntäys näkyy olevan nyt kun lehdissä ON promottu sitä. Ja muutama tuhat ääntä on saatu kasaan kun on oikein käyty kädestä pitäen kinumassa.

[/quote]

Kova on sulla pelko perseessä, kun pitää sivuja noin vahdata. Alkaa vissiin lähennellä jo pakkomiellettä toi sun touhus. Mä kannatan pakkoruotsin poistamista, mutten silti viitti sitä aloitesivustoa kytätä. Ne allekirjoitukset tulee mitkä tulee, ei tämä mikään elämän ja kuoleman kysymys ole. Eihän tolla aloitteella muutenkaan ole merkitystä, ei se läpi mene. Mutta pakkoruotsi kyllä poistuu tulevaisuudessa, sen poistaa elinkeinoelämä. Ei siinä kansaa tarvita kun rahamiehet hoitaa.

Vierailija
28/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Laiha on lohtu sinullakin, kun yrität siitä repiä riemusi, että aloite joka selvästi tulee menemään läpi määräajassa, menee hitaammin läpi kuin jokin toinen aloite.. Ja viitsit vielä jokaiseen ketjuun käydä erikseen asiasta huomauttamassa. Onko sulla ihan kaikki kotona siellä?

Vierailija
29/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitähän liet katsonut? Päinvastoin muualla annettujen äänien määrä on ollut pitkään sama (miten usein sitä päivitettäneen), annetut äänet ovat nimenomaan nettiääniä. Itse olin eilen välillä jonkin aikaa äänestyssivulla ja joka kerran päivitti (muutaman minuutin välein) ääniä oli tullut kymmeniä lisää. Mistä ne tulivat muualta kuin netistä?

Vierailija
30/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sitä nyt on pakko käydä katsomassa kun täällä uhotaan että nyt nettiäänet räjähtää käsiin :D. Yeah right.

Vierailija
31/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan mahtavaa vierestä seurata, miten tuo aloite kitkutellen saavuttaa sen 50 000 ääntä ja sitten se teilataan eduskunnassa.  Itselle ihan sama, olen kouluni käynyt, samoin lapseni ja kaikki meistä osaa ruotsia.

Vierailija
32/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:51"]

No kai sitä nyt on pakko käydä katsomassa kun täällä uhotaan että nyt nettiäänet räjähtää käsiin :D. Yeah right.

[/quote]

Ei mun vaan ole ollut pakko :) 

Vierailija
33/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sori. Mua vaan jotenkin pervolla tavalla kiinnostaa seurata sitä miten perseelleen menneestä rakennetaan menestystarinaa ja tyhmäähän se on tietysti huudella väliin koska automaattiseti median vika jne.

Vierailija
34/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:52"]

Mun mielestä on ihan mahtavaa vierestä seurata, miten tuo aloite kitkutellen saavuttaa sen 50 000 ääntä ja sitten se teilataan eduskunnassa.  Itselle ihan sama, olen kouluni käynyt, samoin lapseni ja kaikki meistä osaa ruotsia.

[/quote]

Minusta on mahtavaa seurata, miten pakkoruotsin poistaminen on jo alkanut. Ensin se lähti ylioppilaskirjoituksista ja sitä seurasi EK joka vaati pakkoruotsin poistoa. Sen kuultuuan tiesi varmasti, että se tullaan poistamaan. Rahahan tätä maata ja poliitikkoja pyörittää. Vähitellen, vähitellen. Pyörät pyörii vinhasti, kaikessa hiljaisuudessa. 

Vierailija
35/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:52"]

[/quote]

Samoin. Pientä korvausta kaikesta siitä shitistä mitä aiheesta on täällä joutunut lukemaan. Yksikin päivä kun tulin tänne päiväkahville ekasta kymmenestä ketjusta puolet oli jotain pakkoruotsipaskaa. Riemumielin suodattaisin otsikot pois jos vaan voisin, mutta kun ei voi. Nyt nautin vahingonilosta.

Vierailija
36/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:59"]

Minusta on mahtavaa seurata, miten pakkoruotsin poistaminen on jo alkanut. Ensin se lähti ylioppilaskirjoituksista ja sitä seurasi EK joka vaati pakkoruotsin poistoa. Sen kuultuuan tiesi varmasti, että se tullaan poistamaan. Rahahan tätä maata ja poliitikkoja pyörittää. Vähitellen, vähitellen. Pyörät pyörii vinhasti, kaikessa hiljaisuudessa. 

[/quote]

Ja pian se alkaa jo kuutosluokalla.

Mahtavaa.

Vierailija
37/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:57"]

No sori. Mua vaan jotenkin pervolla tavalla kiinnostaa seurata sitä miten perseelleen menneestä rakennetaan menestystarinaa ja tyhmäähän se on tietysti huudella väliin koska automaattiseti median vika jne.

[/quote]

Hetken jo luulin että tarkoitit tuolla "kiinnostaa seurata sitä miten perseelleen menneestä rakennetaan menestystarinaa" tätä meidän pakkoruotsittamistamme. Sillä tuohan on mitä mainioin luonnehdinta meidän kielipolitiikallemme. Perseelleen meni, että pätkähti, mutta silti väitetään että menestystarina oli, oli ihan varmasti. Ja jatketaan rahan syytämistä kankkulan kaivoon vain koska ei uskalleta myöntää tosiasioita.

Vierailija
38/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:07"]

Hetken jo luulin että tarkoitit tuolla "kiinnostaa seurata sitä miten perseelleen menneestä rakennetaan menestystarinaa" tätä meidän pakkoruotsittamistamme. Sillä tuohan on mitä mainioin luonnehdinta meidän kielipolitiikallemme. Perseelleen meni, että pätkähti, mutta silti väitetään että menestystarina oli, oli ihan varmasti. Ja jatketaan rahan syytämistä kankkulan kaivoon vain koska ei uskalleta myöntää tosiasioita.

[/quote]

Jaa... jostakin kumman syystä kaksikielisyyttä pidettiin hyvänä ideana tuossa 150 vuotta sitten.

Vierailija
39/293 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 000

Vierailija
40/293 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:07"]

[/quote]

Jaa... jostakin kumman syystä kaksikielisyyttä pidettiin hyvänä ideana tuossa 150 vuotta sitten.

[/quote]

Niin, se oli silloin 150 vuotta sitten se, nyt eletään vuotta 2013. Maailma on muuttunut melkolailla näiden vuosien aikana. Katsotaan tulevaisuuteen, ei menneisyyteen.