SATS kuntokeskus, oletteko tykänneet?
Kokemuksia? Kannattaako liittyä, millaisia tunteja, onko ryysistä?
Kommentit (12)
Itse olen käynyt pk-seudun Satseissa kohta kolme vuotta. Itse olen tykännyt. Olen ihan tavallinen 30 v. nainen, joka liikkuu säännöllisen epäsäännöllisesti, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Käyn salilla ja erilaisissa jumpissa. Mielestäni Satseissa käy paljon eri-ikäisiä ihmisiä, ja eri tavalla pukeutuneita. Eli en koe erottuvani joukosta, vaikka menenkin salille tukka pystyssä, ilman meikkiä ja hieman kuluneissa jumppavaatteissa.
Mä tykkään SATSista tosi kovasti. Mielestäni ei ole ollenkaan elitistinen verrattuna esim. Elixiaan, jonka jäsenenä olen myös ollut. Olen ollut jäsenenä nyt reilun vuoden, ja käyn Espoon saleilla sekä joskus Elielissä.
Käyn oikeastaan lähes pelkästään erilaisissa jumpissa, kuntosalin puolella oon ollut ihan vain pari kertaa. Jumpat ovat kovasti makuuni, löytyy paljon vaihtelevia jumppia sekä myös hyvä valikoima raskaita aerobisia treenejä, joista itse tykkään kaikista eniten. Mutta jos ei halua niin kovaa menoa, niin rauhallisempiakin tunteja on paljon. Eli tuo laaja valikoima on mielestäni ehdottomasti parasta! Olen ennen ollut myös Esportin jäsenenä monta vuotta, mutta siellä alkoi kyllästyttää aina ne samat Les Millsit, Satsilla ei todellakaan kyllästy niin helposti kun tarjontaa riittää :)
Ohjaajat ovat olleet kaikki hyviä, tietysti osa on tyyliltään enemmän mieleeni kuin toiset. Tunneille mahtuu aika hyvin täällä pk-seudulla ilman varaustakin, mutta jos paikan haluaa varmistaa varaamalla, niin toi varaussysteemi iPhonelle (varmaan se toimii muissakin älypuhelimissa?) on mielestäni tosi kätevä ja helppo. Suurimmalle osalle tunneista tosiaan pääsee ilman varausta, mutta esim. Espoossa on yksi todella suosittu ohjaaja jonka tunnit ovat aina ihan täyteen varattuja.
Kaiken kaikkiaan voin suositella kyllä lämpimästi, mielestäni hyvä sali josta löytyy jokaiselle jotain, ainakin siis jumppien puolelta :) Kuntosalia, personal trainereita sun muita palveluja en ole käyttänyt, joten niistä en osaa kertoa.
Varmaan paikkakuntakohtaista. Ainakin Oulussa todella hyvä SATS, esim. verrattuna Hukkaan tai moneen muuhun pienempään mestaan.
Keskusten taso vaihtelee tosi paljon. Kävin pitkään Herttoniemessä, jossa oli loistavia ohjaajia ja hyvä meininki. Eliel on siihen verrattuna nuiva paikka, ohjaajatkin jotenkin innottomia.
Poika tykkää, on parikymppinen "eliittilukion" käynyt ja urheilullinen nuori. Voisin kuvitella, että onkin hiukan imagollinen mutta siisti mesta, vaatteita myöten. Sopisi minulle myös, mutta paikkakunnalla ei ole.
Kävin aikoinaan opiskeluaikana, kun opiskelijahinta oli melko siedettävä. Tykkäsin kyllä, kävin salilla ja spinningissä. Jyväskylän keskus oli moderni, siisti, tarpeeksi tilava ja salilta oli kiva katsella juna-asemalle. :>
Spinning-tunnit olivat tasalaatuisia, eli tietyn "vaikeustason" tunti oli joka ohjaajalla yhtä raskas tai kevyt. Käyn nyt Motivuksella, jossa saman tason tunti on eri ohjaajalla leppoisaa sunnuntaiajelua, toisella vedetään hiki päässä ja sydän kurkussa. Sali oli hyvin varusteltu, eikä hirveän ruuhkainen.
Itse miehenä en tykännyt. En tosin nosta ihan kaikkein raskaimpia painoja, mutta kun useammassa liikkeessä painot ovat kolmenumeroisia ei sats ollut ainakaan minun valintani. Tämä on siis niille naisille relevanttia tietoa jotka osaavat tehdä kyykyn, maastavedon tai penkkipunnerruksen oikein, rinnallevedosta tai työnnöstä puhumattakaan - sats ei ole oikea paikka näille harjoittelle, suorituspaikat eivät ole näitä kuntoilijoita varten. Lisäksi magnesiumin käyttö on kielletty eikä painojen tiputtamisesta kannata edes haaveilla.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 16:47"]
Kävin aikoinaan opiskeluaikana, kun opiskelijahinta oli melko siedettävä. Tykkäsin kyllä, kävin salilla ja spinningissä. Jyväskylän keskus oli moderni, siisti, tarpeeksi tilava ja salilta oli kiva katsella juna-asemalle. :>
Spinning-tunnit olivat tasalaatuisia, eli tietyn "vaikeustason" tunti oli joka ohjaajalla yhtä raskas tai kevyt. Käyn nyt Motivuksella, jossa saman tason tunti on eri ohjaajalla leppoisaa sunnuntaiajelua, toisella vedetään hiki päässä ja sydän kurkussa. Sali oli hyvin varusteltu, eikä hirveän ruuhkainen.
[/quote]
Mitä tarkoittaa spinning eri tasot? Meidän salilla on vaan pelkkää spinningiä - ja taso määritellään vastusten avulla itse. Muissa jumpissa sen sijaan on erilaisia tasoja, yhden core-ohjaajan tunnilla ei mukana pysy ja toisen tunnilla paleli, vaikka nämäkin on vain merkitty "core".
En ole tuo, jonka viestiä spinningistä lainasit, mutta meidän salilla on ainakin 3 erityyppistä spinningiä: perusspinning (kevyin), intervallityyppinen treeni ja vauhtispinning, jossa mennään verenmaku suussa. Noiden sisällä on jonkin verran vaihtelua ohjaajista riippuen, mutta pääasiassa kaikki on suunnilleen samantasoisia. Jos menee perusspinningiin, saa aina peruskestävyysalueen treenin, kun taas 2 muuta on rankempia.
Kiitos selvennykestä. Meidän salilla on intervallityyppinen, enpä tätä tajunnutkaan tätä ennen kuin nyt. Pitääpä katsoa onko se esitteessä, mutta ainakin ne ohjaajat joiden tunnilla itse käyn, pitää tuota tyyliä. Eikös se intervalli ole tätä: ylämäki, alamäki, spurtataan täysillä, kevennetään vähän, nostetaan vähän...keskiraskas-raskas-kevyt vaihtelua.
SATS on mukava sali jossa kaikille on jotain. Nykyään vielä kun saa liitymisen yhteydessä ilmaisen SATSYou paketin mihin kuuluu PT:n kanssa tuntien kartoitus sekä saliopastus. Ja sitten vielä toinen käynti missä ohjelmaa voidaan muutella jos tarvetta on. Pääsee hyvin alkuun, kun ei vaan myydä kallista jäsennyyttä ja lyödä korttia käteen. SATSilla jopa nyt syksyllä alkaa uusi Champs tunti joka on tarkoitettu aloittelijoille, jos sellainen satut olemaan, missä kasvatetaan perusliikkeillä niin lihas kuin aerobista kuntoa. Ilman haastavaa koreogarfiaa.
Ja nuista cycling tunneista SATSilla on 4 eri pyöräily. On interval, mikä tarkoittaa käytönnässä sykkeellä sahaamista eli ensin tehdään lämmittelyjen jälkeen kova veto, ja sen jälkeen on kevyt biisi ja tämä toistetaan 4 kertaa + perään jäähdyttelyt ja venyttelyt. Cycling nimeä kantavia tunteja on kolmea eri pituutta 30-55-75 minuuttia, ja niissä on erillaisista harjotteista koostuvia työosuuksia 1-2-3 kappaletta ja työosuuksien väliin aina palauttelu. Sitten on viel SATSCycling joka on 45 minuttia ja siinä noudatetaan samaa ohjelmaa joka salilla maasta riippumatta.
SATS on mielestäni kiva sali jossa reenavat kaiken kokoset ja ikäset ja niin miehet ku naiset. Ja tarjontaa ryhmäliikuntapuolella on laidasta laitaan. :) Ruuhkaa taitaa kyllä olla joka paikassa nyt syksyllä, kun on kuntokeskusmaailmassa kiireisimmät kuukaudet nämä elo-syyskuu.