Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kantoreppukysely

Vierailija
05.08.2013 |

1. Mikä kantoreppu sinulla on?

2. Voiko sillä kantaa myös selässä ja lonkalla (sivussa)?

3. Kouluarvosanasi repulle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Liinalapsen valmistama Wompat-taaperoreppu.

2. Kannan edessä ja selässä.

3. Arvosana 9, ainoa miinuspuoli on se että säädöt ei riitä xs-kokoiselle kunnolla, olis ollut mahdollista ottaa petite-hihnat mut miehelle toi alunperin hankittiin eikä mulle niin otettiin normaalit. Muuten on kyl ihan huippu! Sopii meidän reilu 1-vuotiaan kantamiseen ja nelivuotiaskin menee tohon taaperokoon reppuun helposti tarvittaessa. Kaunis ulkonäkö ja hyvä unituki on myös iso plussa!

Vierailija
2/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Catbirdbaby Pikkolo

2. Voi kantaa edessä, lonkalla ja selässä piiitkiä aikoja

3. Arvosana 9+ Erinomaiset pehmusteet ja hyvä kantomukavuus. Lisäplussaa siitä, että kannettava haluaa aina kyytiin, kun otan repun esiin. Kertonee siitä, että lapsen on hyvä olla siinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, Manduca

2. Voi kantaa joka puolella. Itse olen käyttänyt edessä ja selässä. 1-vuotiaan lapsen saa jo helposti selkään ilman kenenkään apua ja sitä pienempää minusta oli muutenkin mukavampi kantaa edessä.

3. Arvosana 9. Helppo käyttää, mukava kantajalle ja ilmeisesti lapsellekin, kun ei valita. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan...) kannettu repussa sairastavaa lasta koko yö, välillä istuen lapsi repussa.

Vierailija
4/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Manduca

2. Voi kantaa joka puolella mutta itse tykkään kantaa oikeastaan vain edessä, minkä kokoista lasta vain. Ihan siitä asti ollut käytössä kun oli parikuinen ja nyt vielä lähempänä kolmea ikävuotta menee hyvin, aivan loistava ollut monessa tilanteessa jossa rattaat olisivat olleet tosi hankalat. Kotona nukkunut myös usein repussa samalla kun teen kotitöitä ja muuta, oli huonostinukkuva vauva ja kantoreppu oli kyllä pelastus.

3. Arvosana 9 ja 1/2

Vierailija
5/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, miten tuo pikkolo eroaa manducasta? Mielestäni ihan samalainen...

1. manduca

2. voi, voi, voi

3. 8 selkään laitto hankalaa yksin

Vierailija
6/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Manduca

2. selässä voi, lonkalla en usko, että voi - ehkä joku muu tietää?

3. 7 Reppu on hankala käyttää 

Vierailija
7/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Manduca.

-Voi, voi, voi, tosin lonkalla kantoa en ole kokeillut, mutta ohjekirjan mukaan se onnistuu.

-8. Reppu on ergonominen minulle ja lapselle, mutta se on vaikea laittaa selkään ilman toisen aikuisen apua.

Vierailija
8/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Manduca

2. Voi kantaa, mutta mä en tykkää kantaa selässä (ottaa selkään, tää on mun selän vika) enkä oo koskaan kantanut lonkalla.

3. 9

Vierailija
9/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tula (se isompi koko, vaikka vauva ei painakan vielä niin paljon)

2. Voi kantaa edessä (lapsen selkä menosuuntaan) ja selässä

3. Arvosana 10.

Helppokäyttöinen, ei tarvitse "opetella" ohjeiden kanssa pukemista ja käyttöä, näppärä ottaa lapsi kyytiin ainakin eteen. Vauvalla/lapsella oikeaoppinen asento. Menee sama reppu oikeastaan koko kanniskeluajan (se pienempikin vauva-ajan reppu käy mustaakseni vielä 20kg lapselle..). Löytyi yksivärinenkin vaihtoehto.

Vierailija
10/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tula (pienempi), myös pikkuvauvatuki

Selässä kyllä, lonkalla ei

Arvosana 9: helppo, tyylikäs mutta ei ollut mielestäni hyvä aivan pienelle, pikkuvauvatukea en osannut käyttää.

Vierailija
11/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manduca. Voi kantaa edessä, selässä ja lonkalla max 20-kiloista lasta. Olen käyttänyt vain edessä ja selässä. Selkään laittaminen on tekniikkalaji. Helpoimmin se tapahtuu niin, että laittaa lapsen ensin eteen niinkuin yleensä kuitenkaan laittamatta olkahihnoja olalle. Siitä sitten hivutetaan lapsi+Manduca-reppu selkäpuolelle toisen kyljen kautta kainalon ali. Minä olen ottanut tiukan otteen lapsen toisesta käsivarresta ja samassa otteessa on olkahihna mukana, että kangas pysyy oikein päin eikä mene solmuun tai valahda pois lapsen selän takaa. Kun lapsi on selkäpuolella, täytyy olla etukumarassa asennossa sen pari sekuntia, että ehtii laittaa olkahihnat paikoilleen pudottamatta lasta. Kannattaa opetella sitä vaikka pehmeän parisängyn edessä (lapsi koko ajan siinä sängyn laidan yläpuolella siltä varalta, että tumpelomamma tiputtaa lapsen tai jos täytyy ottaa uudestaan alusta... :D

Vierailija
12/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
13/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pikkolo

2. Voi kantaa edessä, selässä ja lonkalla

3. Täydet 10 pistettä. Pikkolo on "kantoreppujen Mercedes"!

Vierailija
14/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Manduca

2. Edessä ja jos kaveri auttamassa, niin myös selkäpuolella onnistuu mutta on hankala käyttää

3. 7½, otan mielummin kantoliinan kuin Manducan mukaan ulos lähtiessämme.

Vierailija
15/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manduca.

Voi kantaa selässä, edessä ja lonkalla. 

Tosin selkäasento on ainut missä reppu on oikeesti istunu niin hyvin että aksaa pidempiä aikoja kantaa(esim metsäretkellä) . Toki kotosalla pie tä  vauvaa pidetty myös edessä. Minusta ei ole hankala käyttää kun säätöihin tottuu. Toki säädöt pitää aina laittaa uusiksi jos mies välillä kantaa jne.. Kouluarvosana 8

Vierailija
16/16 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manduca

Olen kantanut vain edessä, mutta voi ainakin selässä kantaa

7, koska lyhyen selkäni takia olkahihnat pitää laittaa ristiin mikä tekee repun asentamisesta hankalampaa. Ei ole kovin paljon tullut käytettyä.

En muuten ole kuullutkaan tuosta Pikkolosta, mainostetaanko sitä kantoreppujen mersuna? :)