Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako täällä joku auttaa (lastenhoitojärjestelyistä)

Vierailija
05.08.2013 |

Saan toisen lapseni marraskuussa ja minun täytyy palata tammikuussa töihin. Saako niin pientä lasta kunnalliseen hoitoon? Isällä ei ole mahdollisuutta olla kotona, eikä myöskään minulla ja isovanhemmat yms. verkosto asuu kaukana. Töihin joudun siksi, että olen yrittäjä, eikä yritys kestä sitä, että olisin pidempään pois. Tarkoitus on toki tehdä normaalia lyhyempää päivää (noin 7 - 8 h matkoineen). Miten te muut yrittäjät olette järjestäneet tilanteen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut aikoinaan kotona palkattuna vastavalmistuneena  lastenhoitajana 3kk ikäiselle vauvalle  + 5.v. siskolleen. Isompi sisarus kävi parina päivänä viikossa kerhossa.

Äiti teki töitä pääsääntöisesti kotoa käsin, minä hoitelin vauvan ja vein hänet syömään äidilleen jos oli kotona. Tai ruokin pullosta äidin lypsämää maitoa, kun äidin oli oltava työpisteessään/palaverissa tms. Näitä päiviä oli 1/2 - 2 x viikossa.

Oli ihana työ ja aloitus omalle "uralleni". Ja sain samaa palkkaa kuin lastenhoitajat silloin päiväkodissa + ateriaedun. Vanhemmat olivat aina tehneet ruoankin valmiiksi, mun piti vain keittää perunat ja tehdä salaatti.

Välillä meinasi aika tulla pitkäksi kun vauva nukkui ja isompi sisarus oli kerhossa. Sovimme kuitenkin perheen kanssa, että voin valmistaa ruuat/ silittää tms. Lapset olivat kuitenkin aina etusijalla.

Pidämme edelleen perheen kanssa yhteyttä ja viime vuonna olin tuon vauvan ylioppilasjuhlissa.

Vierailija
22/22 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vielä jatkaa

Samalla pystyin hoitamaan isonsisaruksen silloin jos hän oli sairaana.

Eli suosittelen lämpimästi hoitajan palkkaamista kotiin. Ei tarvitse lähteä vauvaa ja muita lapsia kiikuttamaan minnekään eikä tehdä varajärjestelyjä lasten sairastumisten varalle.

Ja perhe/äidin työnantaja maksoi myös minun matkakuluni kun äidin piti mennä työmatkalle Eurooppaan. Näin hän pystyi ottamaan myös lapset mukaan. Matkat olivat antoisia, vaikkakaan vapaa-aikaa ei niissä minulla juurikaan ollut.

Päivärahoja en tosin saanut enkä niitä normipalkan lisäksi kaivannutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla