Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi karmeus!!! Mulla on hampaan vieressä ikenessä patti

Vierailija
05.08.2013 |

ja olen odottanut noin viikon verran sen kanssa, jos se sattuisi katoamaan. Ei ole kipeä eikä vaivaa, tosin sattuu vähän jos siihen painaa.

Nyt sitten luin aiheesta ja olen ihan kauhuissani... se on siis ilmeisesti joku fisteli, joka puskee ulos mätää hampaan juuresta. Voi kamala! Ja vähintään juurihoito tai hampaan poisto on ollut muilla tuomiona.

Menen huomenna hammaslääkäriin ja kauhulla odotan mitä tapahtuu...

Onko täällä kenelläkään ollut moista?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vajaa vuosi sitten samassa tilanteessa. Sain hevoskuurin kahta eri antibioottia ja kolmelta eri hammaskääkäriltä "tuomion", että hammas on poistettava. :/

Nyt on leuassa titaaniruuvi ja odotan sen luutumista, että päälle saadaan ruuvata uusi hammas.

Haluan kuitenkin rohkaista sua, että tulevat mahdolliset operaatiot eivät ole niin pahoja, miltä kuulostavat. Jos olet perusterve, niin niistä myös paranee nopeasti. :) Rohkeasti hammaslääkäriin ja tsemppiä!! 

Vierailija
22/38 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta nro 19. Kyllä mä niistä selviän, harmittaa vain. On minulle tosiaan muutama juurihoito jo tehtykin, joten tiedän mitä on tulossa. Mutta tuo hampaan poisto kyllä harmittaa, kallis paukku tulossa....

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, rauhoitelkaa joku mua. Mulla on ikenessä patti josta tänään tuli verta ja mätää. Soitin päivystykseen mutta kuulemma maanantaihin asti pitää olla. Mua vaan pelottaa nyt noi kaikki mitä netissä on sydäristä lähtien.... Ja olen kyllä hoitanut hampaitani mutta näin on päässyt käymään.

Vierailija
24/38 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli juurihoito tuon jälkeen.

Vierailija
25/38 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se juurihoito niin kamala ole. Mieluummin hoidattaa oireettomana kuin tuhannen särkynä+turvotuksena.

Useimmilla hammaslääkäreillä on periaate, että jos hammas vaan voidaan säilyttää niin se säilytetään, eli poistamaan lähdetään vasta kun hammas on halki/ muuten korjauskelvoton.

Hyvällä tuurillahan pattisi on vain limakalvomuutos, jonka hml vain leikkaa pois ja laittaa pari tikkiä.

- HH

Vierailija
26/38 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se juurihoito niin kamala ole. Mieluummin hoidattaa oireettomana kuin tuhannen särkynä+turvotuksena.

Useimmilla hammaslääkäreillä on periaate, että jos hammas vaan voidaan säilyttää niin se säilytetään, eli poistamaan lähdetään vasta kun hammas on halki/ muuten korjauskelvoton.

Hyvällä tuurillahan pattisi on vain limakalvomuutos, jonka hml vain leikkaa pois ja laittaa pari tikkiä.

- HH

Ei todellakaan. Hieman nipistää kun hammaslääkäri antaa puudutuspistokesen ja ehkä myöhemmin voi pikkuisen tuntua pientä kipua, mutta juurihoito ei missään tapauksessa ole niin kamalaa kuin maineensa voi antaa olettaa. Ikävä maine varmaankin kumpuaa ajoilta jolloin hammaslääkärin porat toimivat tyyliin polkupyörä eikä puudutuksesta ollut tietoakaan.

Vierailija
27/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta 10 ja mulla on semmonen ja se sattuu voiko siitä tulla syöpä

Vierailija
28/38 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina huolehtinut hampaistani hyvin, mutta mulla on suoraan sanoen periytynyt huonot hammasluut. Isälläni murenee hampaat ja on paljon reikiä jne ja minä olen saanut saman kohtalon. En syö karkkeja tai mitään muutakaan makeaa, pesen aamuin illoin ja käytän hammaslankaa ja suuvettä. Ja silti mulla tulee reikiä koko ajan ja juurihoidon kokeneita hampaita muistaakseni 3.

Tämä patti on uusi juttu, joten ihan sikasiistiä. Ei ole kiva kuulla jankutuksia suun ja hampaiden hoidosta kun oikeasti teen kaikkeni fluoritabletteja myöten.

Minulla halkesi yksi hammas pari kuukautta sitten ja toinen hammas vuosi sitten. Aivan hanurista tämä homma. Parempi varmaan olisi irrottaa kaikki ja ottaa tekarit :(

ap

Huonoa hammasluuta ei voi periä saakelin talikka! Inhoan tätä tekosyytä. Sinulle tulee reikiä koska sinulla on kariesbakteeri suussa ja se ei elä pelkällä makealla vaan kaikella mitä syöt! Olet saanut sen tod.näk. vanhemmiltasi (ruokkinut samalla lusikalla) Hammaslääkärit katsovat rejät hampaista niitä harvemmin ikenien kunto kiinostaa (tuo fistelu johtuu ientaskuun päässeistä bakteereista tai juuritulehduksesta). Tämän tiedän koska olen alalla. Ja anteeksi nyt vain kunnalla moni h.lääkäri on puolisokea ja yksityisellä rahanahne (odottavat tilanteen pahenevan ja hupsista tienaavat kymmenenkertaisen summan...) Nähty on monesti.

Käytätkö hammaslankaa pivittäin? Jos et niin et todellakaan hoida hampaitasi hyvin sillä jätät 2/5 hampaistasi päivittäin puhdistamatta

Ja ei voin luvata ettei ole suusyöpää. Todennäköistä on että joudut kunnon ikenien puhdistukseen ja antibioottikuuriin tai juurihoitoon. Aina täällä on näitä lahnoja joiden pikkarit kostuu ku pääsee pelottelemaan syövillä ja kuolemalla..

Vierailija
29/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin paljon huolehdin hampaistani mutta silti nousi patti hampaan yläpuolelle....

Vierailija
30/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko todennäköisesti mätää. Juurhihoito edessä.

Ei se niin kamalaa ole, pahinta on haju. 

En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ei hanki implanttia poistetun hampaan tilalle, kun se kerran nykyään on mahdollista.

Vierailija
31/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin viisaudenhammas ja seuraavana vuonna tili Patti. Luunsiru oli jäänyt sinne ja napattiin pois

Vierailija
32/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hammasta poistettu ja nykyään hoidan hampaat hyvin.

Hampaiden välit puhdistan, siellä se plakki muhii.

Hampaat pitää kuvata koska silloin näkyy se tärkeä osa myös eli ne juuret.

Juurihoitoa ei tule jos käy säännöllisesti hammaslääkärissä ja kuvauttaa hampaat.

Näin se vaan menee.

Vierailija
33/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:45"]

Hei, miehellä oli vasta tänä kesänä ikenessä patti. Häneltä poistettiin jo aiemmin tapaturman jälkeen hammas ja tilalle laitettiin nastahammas. Sen kohdalle tuli se patti, joka vaivasi mieltä, meni lääkäriin ja mätäähän siellä oli ja nastahammas jouduttiin poistamaan. Nyt on tyhjä kolo rivistössä! Vaikea sanoa sinun tilanteeseesi mitään, käy rohkeasti lääkärissä.

Miksi koloa ei täytetä?

Kyllä se on täytetty tilapäispaikalla  joka on tehty emmentalista.

Vierailija
34/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi hammasta poistettu ja nykyään hoidan hampaat hyvin.

Hampaiden välit puhdistan, siellä se plakki muhii.

Hampaat pitää kuvata koska silloin näkyy se tärkeä osa myös eli ne juuret.

Juurihoitoa ei tule jos käy säännöllisesti hammaslääkärissä ja kuvauttaa hampaat.

Näin se vaan menee.

Minä kuvaan hampaat vuosittain itse kännykkäkameralla eikä ole mitään ongelmia ollut pitkään aikaan.

Vierailija
35/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko todennäköisesti mätää. Juurhihoito edessä.

Ei se niin kamalaa ole, pahinta on haju. 

En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka ei hanki implanttia poistetun hampaan tilalle, kun se kerran nykyään on mahdollista.

No jos haju on paha niin eikö sitä sikaa voi viedä pois paikalta?

Vierailija
36/38 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina huolehtinut hampaistani hyvin, mutta mulla on suoraan sanoen periytynyt huonot hammasluut. Isälläni murenee hampaat ja on paljon reikiä jne ja minä olen saanut saman kohtalon. En syö karkkeja tai mitään muutakaan makeaa, pesen aamuin illoin ja käytän hammaslankaa ja suuvettä. Ja silti mulla tulee reikiä koko ajan ja juurihoidon kokeneita hampaita muistaakseni 3.

Tämä patti on uusi juttu, joten ihan sikasiistiä. Ei ole kiva kuulla jankutuksia suun ja hampaiden hoidosta kun oikeasti teen kaikkeni fluoritabletteja myöten.

Minulla halkesi yksi hammas pari kuukautta sitten ja toinen hammas vuosi sitten. Aivan hanurista tämä homma. Parempi varmaan olisi irrottaa kaikki ja ottaa tekarit :(

ap

Huonoa hammasluuta ei voi periä saakelin talikka! Inhoan tätä tekosyytä. Sinulle tulee reikiä koska sinulla on kariesbakteeri suussa ja se ei elä pelkällä makealla vaan kaikella mitä syöt! Olet saanut sen tod.näk. vanhemmiltasi (ruokkinut samalla lusikalla) Hammaslääkärit katsovat rejät hampaista niitä harvemmin ikenien kunto kiinostaa (tuo fistelu johtuu ientaskuun päässeistä bakteereista tai juuritulehduksesta). Tämän tiedän koska olen alalla. Ja anteeksi nyt vain kunnalla moni h.lääkäri on puolisokea ja yksityisellä rahanahne (odottavat tilanteen pahenevan ja hupsista tienaavat kymmenenkertaisen summan...) Nähty on monesti.

Käytätkö hammaslankaa pivittäin? Jos et niin et todellakaan hoida hampaitasi hyvin sillä jätät 2/5 hampaistasi päivittäin puhdistamatta

Ja ei voin luvata ettei ole suusyöpää. Todennäköistä on että joudut kunnon ikenien puhdistukseen ja antibioottikuuriin tai juurihoitoon. Aina täällä on näitä lahnoja joiden pikkarit kostuu ku pääsee pelottelemaan syövillä ja kuolemalla..

Kiitos tästä kommentista! Voi että kun ihmiset tämän ymmärtäisivät, totta joka sana.

Terv hammaslääkäri

37/38 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama!😰 Miten sait sen pois

Vierailija
38/38 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri hoitaa sen pois. Varaa aika.