Jos nyt saisit tyttären, mikä hänelle tulisi nimeksi?
Mielellään mahdolliset toiset nimetkin, mutta etunimikin riittää :)
Kommentit (99)
Ronja on kiva. Joku mainitsikin tuolla nuo vanhahtavat *jonkun*tytär -nimet. Sellainen houkuttelisi toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Itse tykkään siitä, että ensimmäinen nimi lapsella on erityisesti kyseistä lasta varten mietitty ja valittu, mutta toisessa/kolmannessa nimessä on kiva jos näkyy suku, sen perinteiset nimet tai muut viittaukset.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 14:32"]
Nita
[/quote]
Mun joka toisella kaverilla on koira jonka nimi on Nita. Ja sitten on yks ihmisnita mutta se ei oo täyspäinen.
[/quote]
Mä en tunne ketään Nitaa. Mulla taas Anut ja tällaset on poissuljettuja vaik niitä ei enää kukaan anna ku aina joku entisvuosien yleisistä nimistä on ei-täyspäinen.
Yhdessä terrierilehdessä oli juttua siitä miten nykyään on muotia antaa koiralle ihmisnimi. Jos mä sit vastavetona annan ihmiselle koiran nimen :D
[/quote]
Jaa, meidän kuopus on Anu.
Kas, Hilla on muidenkin mielestä kiva. :) Tyttöä en enää saa, ja olen päättänyt, että jos meille tulee vielä koira, sen nimeksi tulee sitten se Hilla, sukupuolesta riippumatta. Tyttö olisi ollut Hilla Helmi Johanna.
Klaarabertta, aivan ihana nimi, tulee joku satujen sankarityttö mieleen =)
Elviira, Meija, Iines, Sveea, Loova.
Lyyli-Myy (paitsi miehen mukaan ei, mutta jos saisin yksin päättää niin joo)
Jännää muuten että Ruotsissa suosituimpien tytönnimien listalla on nyt tosi suomalaisen kuuloisia nimiä kuten Vilma, Hanna, Linnea, Maja, Sanna, Siri, Elvira, Ella, Elsa ja Selma.
Selma olisi minusta kiva.
Sellaisia vähän minulle oudompia nimiä Ruotsissa olivat Tyra, Tilde, Moa, Alva, Nova, Molly, Filippa, Tuva, Tindra ja Cornelia.
Ruotsin uusimmat tyttöjen hittinimet näyttävät olevan:
Ziva
Timja
Keyla
Lola
Enea
Huomaa että väki ei enää ole niin ruotsalaista vaan minusta nuo on enemmän jotain pakolaisnimiä.
Kun odotin kuopusta, tästä keskusteltiin miehen kanssa. Minun ehdotukseni eivät kelvanneet miehelle (omaan korvaani hyviä nimiä löysin kolme) ja mies taas mietti sellaisia nimiä joista tuli aina johonkin negatiiviseen mielleyhtymä.
Emme päässeet sopuun siitä tytön nimestä ikinä. Onneksi kuopus oli poika eikä lapsia enää tule.
Neea Unelma ja Heta Maria.
Ensimmäinen on suvusta, Neea Unelma oli joskus tosi nuorena lapsellinen haave, sitä tuskin koskaan tulisi oikeasti laitettua. Nämä siis, jos mulla joskus olis lapsia. Yleensäkin ottaen kuvittelen aina, että jos olis lapsia, ne olis tyttöjä.
Luna